ניהול עסק

איך הופכים עסק קטן לבינוני ועסק בינוני לעסק גדול

שיתוף:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב email

תוכן עניינים

נעים להכיר

נעים להכיר, White Collar מומחים למדיניות הפרסום של פייסבוק.

המשימה שלנו:

לסייע לסוכנויות פרסום להשיג תוצאות ארוכות טווח מפרסום בפייסבוק. 

איך אנחנו עושים את זה?

בזמן שאתם פירסמתם, אנחנו חקרנו את מדיניות הפרסום של פייסבוק.

מסוף שנת 2017 צברנו ניסיון תקדימי בתחום מדיניות הפרסום של פייסבוק.
צפינו באלפי קמפיינים, דפי נחיתה ואתרים, דיברנו עם אנשי דיגיטל מתעשיות ונישות פרסום שונות.
ראינו פרסום מקומי, בינלאומי, מוצרים, שירותים, עסקים קטנים וגדולים, חברות ומיזמים מסוגים רבים ותקציבים בכל הגדלים.

מה למדנו והסקנו מהמחקר?

לכל עסק מפרסם, הכרת מדיניות הפרסום היא הבסיס לכל תכנון והוצאה לפועל של מהלך פרסומי ועסקי.

פרסום מפר מדיניות מזמן חסימות וסנקציות פתאומיות למפרסם וללקוח ואינו משתלם.

רוב שוק הפרסום מפר את מדיניות הפרסום.
מפרסמים ותיקים ואנשי פרפורמנס, קופירייטרים, סוכנויות ומשרדי פרסום, מקצוענים, פרילנסרים, עסקים וחברות. רובם לא לוקחים את מדיניות הפרסום כשיקול עסקי פרסומי והם משלמים על כך בהמשך הדרך.

פרסום ותכנון עסקי שיווקי מותאמי מדיניות, הינם הבסיס לצמיחה עסקית ארוכת טווח ביחד עם הפלטפורמה ולא כנגדה.

אנחנו יודעים לזהות הפרות מדיניות כמו שאתם יודעים להקים קמפיין. אנחנו יודעים איך למנוע חסימות מראש ולתכנן נכון את כל תהליך הפרסום בפייסבוק, ואנחנו מלמדים סוכנויות אחרות איך לעשות את זה.

בתכנית הליווי שלנו נלמד אתכם (ארגון, סוכנות פרסום) את כל סעיפי וחוקי מדיניות הפרסום של פייסבוק וכן איך להתנהל עסקית ושיווקית מבלי להיחסם בעתיד.

התכנית מותאמת לכל עסק מפרסם שמוכן להשקיע בתשתיות שלו ורוצה להימנע מהפתעות יקרות מאוד.

התכנית כוללת שלב איפיון מעמיק שבו אנו מתאימים את תכנית הליווי לעסק.

בדף "צרו קשר" שלנו.
ניתן ללחוץ כאן.

ניתן לעקוב בלחיצה על שם דף הפייסבוק שלנו:
White Collar – מדיניות הפרסום.

שיתוף

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב email

שאלות נפוצות

ניתן לקרוא מאמר מבוא כאן

אם מעולם לא למדתם את המדיניות לאורך ולרוחב על כל מאות סעיפיה. אתם מפרים אותה בסיכוי מאוד גבוה וכבר עכשיו יש מה לעשות כדי להציל את העסק שלכם ולהימנע מטעויות יקרות שיעלו בחסימות בהמשך הדרך.

הפרות מדיניות חוזרות, יכולות להוביל לפגיעה בתוצאות הפרסום ולחסימת המפרסם ונכסיו. 

אם מדובר בסוכנות פרסום או במפרסם שמנהל פרסום עבור מספר עסקים, הפרת מדיניות באחד העסקים יכולה לפגוע בשאר העסקים ובמפרסם עצמו.

כפי שהפלטפורמות יודעות להרחיק מפרסמים על הפרות מדיניות, כך הן יתגמלו את מי שמפרסם לפי החוקים, בין אם הוא סוכנות פרסום או מפרסם עצמאי.

לא, אנחנו סוכנות פרסום עצמאית.

השארת פרטים

לפתרון בעיות, ייעוץ והדרכות

גדילת עסק קטן

איך הופכים עסק קטן לבינוני ועסק בינוני לעסק גדול

עסקים רבים חווים גדילה וצמיחה במהלך חייהם והופכים מעסקים קטנים לארגונים גדולים הם גדלים בזכות תהליכים עסקיים שהם מבצעים.
אבל רוב העסקים נסגרים בשנים הראשונות לחייהם וזאת מפני שהם לא עורכים שינויים בהתאם למציאות העסקית או שמלכתחילה הם לא תכננו נכון את הכניסה שלהם לשוק. 
מאמר זה עוסק בשלבים שעסקים צריכים לבצע כדי לגדול ומתמקד במיוחד בבעל העסק והיכולות הנדרשות ממנו בכל אחד משלבי הגדילה. 

למעשה, ניתן לחשוב על שלושה מנהלים שונים לעסק בכל אחד משלבי הצמיחה שלו. לא תמיד, מנהל של עסק קטן, מתאים לנהל עסק בינוני וכן הלאה. מדובר על יכולות ניהוליות נבדלות וראיית עולם עסקית משתנה בהתאם לגודל העסק והתהליכים בהם יש להתמקד.
לכן, לצד גדילת העסק, על מנהל העסק לפתח גם את עצמו וכישוריו, או לחלופין, לשכור את שירותיה של חברת ייעוץ בשלבי הצמיחה הקריטיים.

מאפיינים של עסק קטן

עסקים קטנים מאופיינים במספר עובדים מצומצם. מייסד העסק הוא לרוב גם המתפעל שלו והוא לוקח על עצמו את רוב עבודות העסק. הוא מתפקד כמשווק, איש מכירות, תפעול, ניהול ועוד. עסק שכזה מתעסק בעיקר בתפעול היום יומי של הפעילות העסקית שלו. בשלב זה של העסק, בעל העסק מתעסק בעיקר בניהול ובשכלול של השיטות והטכנולוגיה שהוא עובד איתן.
הבעיה היא, וזו הסיבה שהרבה עסקים נסגרים, היא שלבעל העסק לבדו אין יכולת להפוך את העסק לגדול יותר. מהסיבה הפשוטה שאין אין לו מספיק זמן.
בעלי עסקים גם מחזיקים בדעה שאין להם זמן לכלום ובטח שלא לגייס אדם נוסף לעבודה ולהכשיר אותו. ובמילא, הוא לא יעשה את העבודה טוב כמו בעל העסק. אך מצד שני, אם רוצים לגדול, צריך לגייס עוד עובדים. 

קיימת  תפיסה רווחת ונכונה במידה, שגורסת שעובד לא יכול לבצע את העבודה בצורה טובה כמו המנהל שלו. התפיסה הזו נכונה אבל מנהלים שחושבים כך, מונעים מהעסק לגדול. כדי להתגבר על תפיסת "אף אחד לא יכול לעשות טוב את העבודה כמוני" חישבו שאם תתנו לעובד משימות ויתפנה לכם זמן לדברים אחרים, תוכלו להכניס יותר לקוחות לעסק ולשכלל אותו, מאשר להתנהל ב 100% שלכם.
לנסות לנהל את כל פעילויות העסק מקצה לקצה מוביל בהכרח למניעה של צמיחתו.  
השוק הוא דבר דינמי ומתקדם. מתחרים קמים ונופלים וטכנולוגיות חדשות פורצות כל העת. עסק שלא מסתכל קדימה, מועד להיתקע במקום, להפוך ללא רלוונטי ובהמשך ללא רווחי.
יכולות וכישורי בעל העסק בשלב העסק הקטן מתרכזות בתפעול העסק וייעול זמן העבודה של המנהל. כדי להפוך להיות עסק בינוני, עליו לבצע מספר תהליכים כמודגם בפיסקה הבאה.

מאפיינים של עסק בינוני

כשהעסק היה קטן, המנהל התרכז בתפעול ובניהול העסק מקצה לקצה. עכשיו כדי לגדול, המנהל צריך להתמחות בשלושה דברים עיקריים:

  1. סידור משימות העסק לפי אלו שמפנות לו הכי הרבה זמן ומצד שני מאיימות הכי פחות על העסק במידה והן לא יבוצעו בשלמות.
  2. עליו לפתח יכולות בתחומי, הניהול, גיוס עובדים, הכשרה, הדרכה ופיקוח כדי שיוכל ללמד אחרים איך לבצע את משימות העסק.
  3. הוא צריך בעצמו לעלות שלב בניהול שלו והוא צריך להתרכז יותר במכירות, שירות לקוחות ויצירת קשרים עסקיים כדי להכניס עוד עבודה לעסק.

כך יוצא שאת משימות העסק היומיות, ינהלו העובדים החדשים ומנהל העסק יגדיל את העבודה על ידי הבאת לקוחות חדשים.

במונחים עסקיים, העסק מבצע השקעה. הוא משקיע בעובדים חדשים, נכנס למצב של גירעון לתקופה וזאת כדי להביא לקוחות חדשים שיפצו על סכום ההשקעה ויכניסו עבודה לעסק. יש כאן מאזניים שבצד אחד שלהם יש הפסד בתשלום לעובדים חדשים, זמן ניהול של המנהל בלקוחות ובגיוס לקוחות חדשים ומהצד השני של המאזניים, הבאת לקוחות חדשים, הרחבת שירותי העסק וכן הלאה. בטווח הארוך, הצד של התרחבות העסק גדל, ההכנסות יגדלו וההשקעה תשתלם. תהליך זה לוקח זמן ודורש אורך רוח וסבלנות.

מאפיינים של עסק גדול

לאחר שהעסק התרחב והחזיר את ההשקעה, קיימת יציבות בכוח האדם, בהכנסות ובאיכות השירות, הגיע הזמן לעלות שלב מקצועי ולדבר על ייעול.

ייעול בעסק לרוב מתבטא בפינוי זמן למשימות רווחיות לעסק וגידול הכנסות שמגיע בעקבותיו. דוגמאות לפרמטרים בהם ניתן להתייעל: טכנולוגיה, שירות לקוחות והרחבת/צמצום אזורי שרות, מקצועיות עובדים, נהלים ותזמונם, כוח אדם, ציוד, הוצאות וכן הלאה.

הפרמטר העיקרי שלרוב משפיע הכי הרבה על הייעול עסקים הינו טכנולוגיה. שיפור במיכון, או הכנסת תוכנה חדשה, יכולים לפנות כמות זמן משמעותית ולייתר משימות רבות לעסק. לצורך כך, לרוב יש לבצע מחקר שוק על ידי חברה מקצועית או על ידי איש מקצוע מהארגון. 

גם ייעול מקצועי של עובדים נאמנים הינו מבורך מכיוון שהוא משיג שתי מטרות בו זמנית. מחזק את הביטחון והמוטיבציה של העובדים והעמיתים שלהם וגם מכניס לארגון ידע מקצועי שמתבטאת בייעול וצמיחה.

ייעול יכול להגיע בהרבה צורות ויש לבצע חשיבה מעמיקה לפני שפועלים בנושא. ארגונים גדולים נוטים לפעמים לקבל את ההחלטה מהדרג המנהל ו"להנחית" את הייעול כלפי מטה לעובדי השטח. השיטה הזו אינה נכונה ולא מתאימה לעולם הניהול בר זמננו.

אחת הרעות החולות של עסקים היא שההנהלות לרוב מקצצות בעובדים כדי להתייעל. קיצוץ בעובדים הינה משימה יחסית קלה לביצוע וניתן להראות ייעול על ידי חיסכון במשכורות בדוחות הפיננסיים. הבעיה עם השיטה הזו היא שאם היא אינה מבוצעת באופן מקצועי, היא עלולה לייצר עוד לחץ על מנהלי הביניים, לייצר מרמור וחוסר הזדהות עם החברה בקרב העובדים הנותרים של העסק ובכך, לפגוע בעסק וביכולת שלו לייצר ולתת שירות. תהליכים אלו, לא מופיעים בדוחות כמובן.
מנהלים בדרג בכיר לא נוטים לראות זאת ומנהלי דרג הביניים נוטים לייצר תחושת ביטחון אצל מנהלי הדרג הבכיר. לכן, צמצומים בדרג השטח, הם מסוכנים מאוד לארגון ועלולים לפגוע בשירות, בייצור ובמכירות. אלו הן לרוב המחלקות בהם נערכים הצמצומים ובלעדיהן אין עסק.

לכן, אם ניתן, מומלץ מאוד לשכור שירות של חברה חיצונית שאין לה אינטרס בארגון והיא תפעל ותתן את המלצותיה מתוך ראייה עסקית ומקצועית גרידא.

לסיכום

כפי שהודגם, צמיחת עסק מתחילה בניהול והקמה שלו, עוברת דרך גיוס עובדים חדשים וחפיפה שלהם ומתעצמת בייעול ופינוי זמן בארגון גדול. 
כל שלב משלבי הצמיחה הינו קריטי ואם הוא אינו מבוצע עם תכנון נכון וקפדני, הוא עלול לפגוע בפעילות השוטפת של העסק. כל התהליכים המפורטים במאמר אינם יכולים להתבצע אם עלולה להיווצר פגיעה באיכות השירות ללקוחות, בייצור, או במכירות.
אם עסק יכול להרשות לעצמו, עדיף שישכור שירותים של גוף מקצועי שינהל את המלצות הייעול והייעול בעצמו וכך העסק ימשיך להתנהל ללא סיכון לפעילות העסק השוטפת.
White collar – מציעה שירותי ייעול עסקי, ניתוח עסקי וטיפול במשברים. אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר ולהתייעץ בנושא.

בהצלחה !

להרשמה לניוזלטר שלנו בנושא מדיניות הפרסום של פייסבוק (מאמרים וסרטונים מקצועיים שלא מופיעים בבלוג - בלעדי לנרשמים לניוזלטר)

להצטרפות לדף הפייסבוק שלנו על מדיניות הפרסום של פייסבוק. (עדכונים, חדשות וכל שחשוב לדעת כדי למנוע חסימות ולהרוויח דירוג גבוה יותר מול הפלטפורמה)

תוכן עניינים

מאמרים נוספים

צ'אט בפייסבוק עם נציג תמיכה, כך תדעו אם האופציה נפתחה עבורכם כמפרסמים
כך תמנעו פריצה לפייסבוק ולחשבון הפרסום שלכם בפייסבוק ובאינסטגרם
הפוך, גוטה – זו הסיבה לחסימת חשבון פרסום בפייסבוק ובאינסטגרם
למה כשחוסמים אותי, לא אומרים לי על מה נחסמתי? מדיניות הפרסום של פייסבוק
המודעה נחסמה בפייסבוק? כל הסיבות האפשריות ומה ניתן לעשות כדי למנוע חסימות לאחר מכן

שאלות נפוצות

ניתן לקרוא מאמר מבוא כאן

אם מעולם לא למדתם את המדיניות לאורך ולרוחב על כל מאות סעיפיה. אתם מפרים אותה בסיכוי מאוד גבוה וכבר עכשיו יש מה לעשות כדי להציל את העסק שלכם ולהימנע מטעויות יקרות שיעלו בחסימות בהמשך הדרך.

הפרות מדיניות חוזרות, יכולות להוביל לפגיעה בתוצאות הפרסום ולחסימת המפרסם ונכסיו. 

אם מדובר בסוכנות פרסום או במפרסם שמנהל פרסום עבור מספר עסקים, הפרת מדיניות באחד העסקים יכולה לפגוע בשאר העסקים ובמפרסם עצמו.

כפי שהפלטפורמות יודעות להרחיק מפרסמים על הפרות מדיניות, כך הן יתגמלו את מי שמפרסם לפי החוקים, בין אם הוא סוכנות פרסום או מפרסם עצמאי.

לא, אנחנו סוכנות פרסום עצמאית.

שיתוף

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב email

השארת פרטים

לפתרון בעיות, ייעוץ והדרכות

White Collar - Intelligent Marketing דילוג לתוכן