ניהול עסק

תכנית עסקית – למה היא כל כך חשובה לעסק?

שיתוף:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב email

תוכן עניינים

נעים להכיר

נעים להכיר, White Collar מומחים למדיניות הפרסום של פייסבוק.

המשימה שלנו:

לסייע לסוכנויות פרסום להשיג תוצאות ארוכות טווח מפרסום בפייסבוק. 

איך אנחנו עושים את זה?

בזמן שאתם פירסמתם, אנחנו חקרנו את מדיניות הפרסום של פייסבוק.

מסוף שנת 2017 צברנו ניסיון תקדימי בתחום מדיניות הפרסום של פייסבוק.
צפינו באלפי קמפיינים, דפי נחיתה ואתרים, דיברנו עם אנשי דיגיטל מתעשיות ונישות פרסום שונות.
ראינו פרסום מקומי, בינלאומי, מוצרים, שירותים, עסקים קטנים וגדולים, חברות ומיזמים מסוגים רבים ותקציבים בכל הגדלים.

מה למדנו והסקנו מהמחקר?

לכל עסק מפרסם, הכרת מדיניות הפרסום היא הבסיס לכל תכנון והוצאה לפועל של מהלך פרסומי ועסקי.

פרסום מפר מדיניות מזמן חסימות וסנקציות פתאומיות למפרסם וללקוח ואינו משתלם.

רוב שוק הפרסום מפר את מדיניות הפרסום.
מפרסמים ותיקים ואנשי פרפורמנס, קופירייטרים, סוכנויות ומשרדי פרסום, מקצוענים, פרילנסרים, עסקים וחברות. רובם לא לוקחים את מדיניות הפרסום כשיקול עסקי פרסומי והם משלמים על כך בהמשך הדרך.

פרסום ותכנון עסקי שיווקי מותאמי מדיניות, הינם הבסיס לצמיחה עסקית ארוכת טווח ביחד עם הפלטפורמה ולא כנגדה.

אנחנו יודעים לזהות הפרות מדיניות כמו שאתם יודעים להקים קמפיין. אנחנו יודעים איך למנוע חסימות מראש ולתכנן נכון את כל תהליך הפרסום בפייסבוק, ואנחנו מלמדים סוכנויות אחרות איך לעשות את זה.

בתכנית הליווי שלנו נלמד אתכם (ארגון, סוכנות פרסום) את כל סעיפי וחוקי מדיניות הפרסום של פייסבוק וכן איך להתנהל עסקית ושיווקית מבלי להיחסם בעתיד.

התכנית מותאמת לכל עסק מפרסם שמוכן להשקיע בתשתיות שלו ורוצה להימנע מהפתעות יקרות מאוד.

התכנית כוללת שלב איפיון מעמיק שבו אנו מתאימים את תכנית הליווי לעסק.

בדף "צרו קשר" שלנו.
ניתן ללחוץ כאן.

ניתן לעקוב בלחיצה על שם דף הפייסבוק שלנו:
White Collar – מדיניות הפרסום.

שיתוף

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב email

שאלות נפוצות

ניתן לקרוא מאמר מבוא כאן

אם מעולם לא למדתם את המדיניות לאורך ולרוחב על כל מאות סעיפיה. אתם מפרים אותה בסיכוי מאוד גבוה וכבר עכשיו יש מה לעשות כדי להציל את העסק שלכם ולהימנע מטעויות יקרות שיעלו בחסימות בהמשך הדרך.

הפרות מדיניות חוזרות, יכולות להוביל לפגיעה בתוצאות הפרסום ולחסימת המפרסם ונכסיו. 

אם מדובר בסוכנות פרסום או במפרסם שמנהל פרסום עבור מספר עסקים, הפרת מדיניות באחד העסקים יכולה לפגוע בשאר העסקים ובמפרסם עצמו.

כפי שהפלטפורמות יודעות להרחיק מפרסמים על הפרות מדיניות, כך הן יתגמלו את מי שמפרסם לפי החוקים, בין אם הוא סוכנות פרסום או מפרסם עצמאי.

לא, אנחנו סוכנות פרסום עצמאית.

השארת פרטים

לפתרון בעיות, ייעוץ והדרכות

תכנית עסקית

תכנית עסקית – למה היא כל כך חשובה לעסק?

"לו היו לי שמונה שעות לכרות עץ, הייתי מקדיש שש מהן להשחזת הגרזן" (אברהם לינקולן).

תכנית עסקית הינה הרכיב המשפיע ביותר על סיכויי עסק להצליח, למכור, לשרוד, להתפתח ולגדול.
אז מה כל כך מיוחד בה, איך היא יכולה לעזור לעסק לבלוט ולהיות מוכן למציאות המשתנה ומה קורה לעסקים שמתנהלים ללא תכנית כלשהי?

על התחרות בשוק

רוב העסקים בעולם נמצאים במצב של תחרות. תחרות על מחירי מוצר מספקים, תחרות על חומרי גלם, על מיקום החנות וגודלה, על תנאי השרות, על הטכנולוגיה בה הם משתמשים וכמובן תחרות על הלקוחות.
לדוגמא, נניח שבעיר מסוימת ישנו עסק ותיק ומוכר שמוכר ציוד לחומרי בניין. העסק הותיק נהנה ממוניטין טוב, מלקוחות קבועים וממצב של חוסר של בתחרות רצינית כך שכולם קונים אצלו במשך שנים. מכיוון שיש רק עסק אחד שמוכר את המוצרים הנ"ל, משקיע מקומי מעוניין לבדוק היתכנות של פתיחת עסק מתחרה. המשקיע שוכר שירותים של חברהחיצונית שתבדוק מה קורה בעסק הותיק ואיך ניתן להתחרות בו.
החברה בודקת את העסק הותיק ומכינה דו"ח שמתייחס למחירים, מקצועיות העובדים ואדיבותם, הציוד שהעסק מזמין, שעות הפתיחה שלו, הנוכחות שלו באינטרנט והמבצעים שהוא מציע. לאחר מכן היא מגבשת עליו מסמך מפורט ובנוסף מציעה תכנית פעולה רב חודשית ושנתית לעסק החדש – המתחרה.

עכשיו דמיינו שהעסק החדש יוצא במבצע לתושבי העיר. הוא מפרסם את המבצע בפייסבוק ואינסטגרם וחושף את עצמו לעשרות אלפי אנשים מדי יום.
בנוסף, הוא פותח מועדון לקוחות, מציע מוצרים חליפיים טובים וזולים יותר, הוא מלמד את העובדים שלו לתת שרות טוב יותר מהעסק הישן וכן הלאה.
הוא בעצם תוקף את העסק הישן בכל פרמטר שהעסק הישן נהנה ממנו ומנצח אותו בנוקאאוט.
מה נראה לכם שיקרה עם הזמן אם לא תהיה תגובה של העסק הישן ?

התחרות כאמור לעולם תהיה שם. הלקוחות של היום הרבה יותר מודעים מבעבר והם יודעים מה לדרוש. יש להם הרבה חלופות לבחור מהן ורוב סוגי הלקוחות לא יהססו להחליף את החנות הקבועה במידה והם ימצאו משהו שנראה להם טוב יותר. המצב המתואר לעיל קורה יום יום בשוק שלנו ולהבדיל מהדוגמא, במציאות ישנם עשרות ואף מאות חברות ועסקים שמתחרים על אותם המשאבים.

על חשיבות התכנון

עסקים נפתחים ונסגרים כל העת, חלקם שורד, חלקם ממש מצליח וחלקם תקוע במקום. מה ההבדל ביניהם, מדוע עסק א' מצליח ועסק ב' לא ?
יש שינכסו זאת למזל אך זו לא כל התמונה. עסקים מצליחים הם לרוב עסקים שמנהלים את המציאות ולא מובלים על ידיה. הם מודעים לתחרות, ללקוחות וצרכיהם, לטכנולוגיות חדשות וכיו"ב. כך הם תמיד שומרים על עצמם מפני מתחרים חדשים וישנים ונמצאים מספר צעדים לפני מה שקורה.
התחרות היא דבר דינמי מאוד. טכנולוגיה חדשה יכולה להוציא עסקים משיווי משקל, מתחרה גדול יכול לבלוע עסק קטן קיים תוך מספר שבועות והדרך היחידה להתגונן מכל זה היא לדעת מה קורה ולתכנן בהתאם. אחרת, העסק מפסיד לקוחות. 

גם במצב של תחרות קיימת וגם במצב של עסק חדש שרוצה לבדוק כדאיות להיכנס כמתחרה במקום מסוים, נדרש תכנון. אחרת, יוקצו משאבים, יבוזבזו כספים ועובדות חשובות עלולות להתגלות לאחר מעשה והשקעת משאבים, מה שיגרור אחריו עוד הוצאות ועוד שינויים וזמן יקר של איבוד לקוחות.

מהי תכנית עסקית ?

תכנית עסקית היא מחקר שמוביל למסמך שנכתב סביב עסק מסוים. היא נוגעת בנושאים חיצוניים לעסק כמו התחרות, הלקוחות, הדרישה בשוק, היתרונות והחסרונות של כניסה לשוק מסוים, עלויות, חסמים וכל מה שיכול להשפיע על העסק מבחוץ ובנוסף, מתייחסת למצב העסק ויכולות הגדילה שלו. התכנית מתייסחת לעבר – מה היה בשוק, להווה – מי נמצא בו עכשיו, ולעתיד – מה יכול וצריך לקרות בשוק הזה. היא בעצם נותנת לבעל העסק/יזם תמונת מצב מפורטת של כל מה שקורה בשוק, אם מבחינה דיגיטלית ואם מבחינה פיזית ועוזרת לו להבין את המצב לאשורו. 

בנוסף, תכנית עסקית טובה מציעה גם תכנית פעולה מעשית מפורטת. אם אני יודע מה קורה בשוק ומה יכול לקרות בו, אני יכול למגן את העסק שלי טוב יותר ולכוון את המשאבים גם כדי לגדול וגם כדי למנוע מצב שמתחרים נוגסים בי. ההמלצות הן בעצם דרכי פעולה שיעזרו להצמיח את העסק ויתנו לו גם קווי גבול ברורים. 

איך מתכננים וכותבים תכנית עסקית

תכנית עסקית נשענת על מודלים קיימים ומפורסמים של ניתוח עסקים, על ניסיון האדם המבצע אותה ועל הצורך הספציפי של מזמין התכנית. לאחר איסוף כל המידע הנחוץ, כותבים תכנית שמפרטת את צרכי העסק המזמין, המצב בשוק והמלצות לפעולה. התכנית היא בעצם תיאוריה שבנויה על עובדות בשטח. היא בנויה בצורת פירמדיה שהבסיס שלה הינו המצב הקיים והקצה שלה הן ההמלצות לפעולה.

התכנית דנה באסטרטגיה – מה צריך לקרות, ובטקטיקה – איך גורמים לזה לקרות.

היתרונות לעסק בהזמנת תכנית עסקית

נתחיל מהחסרונות, עסק ללא תכנית עסקית, יצליח רק במזל. לעומת זאת, היתרונות שבהזמנת תכנית עסקית הם עצומים. 

מצד אחד לעסק יש מפה שאומרת לו איפה הוא נמצא עכשיו, איפה המתחרים נמצאים, מי הלקוחות ומה מעניין אותם ומהצד השני היא מציעה תכנית פעולה מפורטת שממקסמת את הסיכוי של העסק להצליח. היא מציעה תכנית פעולה מפורטת, כזו המתחשבת במצב הקיים בשוק. היא אומרת לעסק בדיוק איפה לתקוף ואיפה לא לתקוף וזאת מתוך הבנה מושכלת של השוק.

מה קורה ללא תכנית עסקית ?

עסקים חדשים נסגרים מכיוון שלא הייתה להם תכנית, או מכיוון שהם לא שמו לב לעובדות חשובות בשוק הקיים. הם פשוט לקחו הלוואה, פתחו את העסק וחשבו שמכוח האינרציה הלקוחות יגיעו. בעולם האמיתי השיטה הזו היא לא שיטה שניתן להתבסס עליה ובטוח שלא לתכנן על פיה. נכון, תמיד יש את העסק ההוא שלא למד כלום ובלי שום תכנון הפך לאימפריה. ישנם עסקים כאלו, אך הם טיפה בים והם עשו את רוב הפעולות הנדרשות גם אם לא כיוונו לכך. הסיכוי שעסק יצליח ללא תכנון הוא סיכוי נמוך מאוד וכאמור אי אפשר להתבסס עליו.

אם העסק לא יודע מי הלקוחות שלו, במה הוא טוב ופחות טוב מהמתחרים, מה קורה בשוק שלו ומה ניתן לעשות עם כל הנתונים האלו, הוא או יילך אחורה, או יעמוד במקום והתחרות תדרוס אותו כמו עדר שועט. אי אפשר לעמוד במקום כשהשוק נע קדימה. 

חיבור התכנית העסקית למאמצי השיווק

באילו מסרים נפנה לקהל אם אנחנו לא יודעים באמת מה מעניין את השוק ובאילו מסרים האחרים פונים ? 
הסיבה שהרבה עסקים לא מצליחים בשיווק היא כי שיווק הוא בסך הכל כלי שנועד להשיג יעדים עסקיים שעולים מן התכנית העסקית. לכן, עסק שלא יודע את מקומו העכשווי, עם מי הוא מתחרה, מה מניע את הלקוחות בשוק שלו ואיך ניתן לפנות אליהם. לא יכול לשווק בצורה מקצועית ומראש הוא גוזר על עצמו בזבוז משאבים מיותר.

לפני שמתחילים לשווק ולפרסם, צריך לכל הפחות לערוך מחקר כלשהו. 

ב White Collar – פיתחנו מודל של תכנית עסקית משולבת עם תכנית שיווקית ומותאמת למצב הדיגיטלי בשוק כיום. המודלים הקיימים לניתוח עסקי לא מתעסקים בתחרות הדיגיטלית מכיוון שהם נכתבו לפני מהפכת האון ליין. התכנית שלנו משלבת את שני הכוחות, חוסכת במשאבים לעסק המזמין ומציבה אותו גם על מסלול של ידע מקצועי וגם על מסלול הצלחה לעומת המתחרים. בנוסף, אנו מציעים שרותי ליווי עסקי כחלק מהתכנית. 
לפרטים נוספים, אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר.
בהצלחה !

להרשמה לניוזלטר שלנו בנושא מדיניות הפרסום של פייסבוק (מאמרים וסרטונים מקצועיים שלא מופיעים בבלוג - בלעדי לנרשמים לניוזלטר)

להצטרפות לדף הפייסבוק שלנו על מדיניות הפרסום של פייסבוק. (עדכונים, חדשות וכל שחשוב לדעת כדי למנוע חסימות ולהרוויח דירוג גבוה יותר מול הפלטפורמה)

תוכן עניינים

מאמרים נוספים

צ'אט בפייסבוק עם נציג תמיכה, כך תדעו אם האופציה נפתחה עבורכם כמפרסמים
כך תמנעו פריצה לפייסבוק ולחשבון הפרסום שלכם בפייסבוק ובאינסטגרם
הפוך, גוטה – זו הסיבה לחסימת חשבון פרסום בפייסבוק ובאינסטגרם
למה כשחוסמים אותי, לא אומרים לי על מה נחסמתי? מדיניות הפרסום של פייסבוק
המודעה נחסמה בפייסבוק? כל הסיבות האפשריות ומה ניתן לעשות כדי למנוע חסימות לאחר מכן

שאלות נפוצות

ניתן לקרוא מאמר מבוא כאן

אם מעולם לא למדתם את המדיניות לאורך ולרוחב על כל מאות סעיפיה. אתם מפרים אותה בסיכוי מאוד גבוה וכבר עכשיו יש מה לעשות כדי להציל את העסק שלכם ולהימנע מטעויות יקרות שיעלו בחסימות בהמשך הדרך.

הפרות מדיניות חוזרות, יכולות להוביל לפגיעה בתוצאות הפרסום ולחסימת המפרסם ונכסיו. 

אם מדובר בסוכנות פרסום או במפרסם שמנהל פרסום עבור מספר עסקים, הפרת מדיניות באחד העסקים יכולה לפגוע בשאר העסקים ובמפרסם עצמו.

כפי שהפלטפורמות יודעות להרחיק מפרסמים על הפרות מדיניות, כך הן יתגמלו את מי שמפרסם לפי החוקים, בין אם הוא סוכנות פרסום או מפרסם עצמאי.

לא, אנחנו סוכנות פרסום עצמאית.

שיתוף

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב email

השארת פרטים

לפתרון בעיות, ייעוץ והדרכות

White Collar - Intelligent Marketing דילוג לתוכן