נורות אדומות – כך תזהו ותמנעו סיכוי לחסימה מפרסום

שיתוף:

תוכן עניינים

שיתוף

השארת פרטים

לפתרון בעיות, ייעוץ והדרכות

אם אתם מפרסמים במדיות החברתיות באופן קבוע, המאמר הזה יעזור לכם להבין אם יש סיכוי שאתם עומדים בפני חסימה בגין הפרת מדיניות. בנוסף תלמדו איך לזהות את הנורות האדומות שיכולות להעיד על כך שיתכן והתוכן שאתם מעלים או שהעליתם בעבר לא תואם למדיניות הפרסום של פייסבוק ואינסטגרם ואיום חסימה או הגבלה סמויה (כזו שפוגעת ברווחים) מרחף מעל הפעילות שלכם.

חשוב להזכיר:

לא תמיד ישנן נורות אדומות וחסימות יכולות להתרחש בין רגע וללא אזהרה. אבל לפעמים, לברי המזל שבינינו, יש את ההזדמנות לזהות שישנה בעיה, לפני שהיא הופכת לאקוטית.

איך הפרות מדיניות בפייסבוק גורמות להפסדים כספיים

מפרסם מנוסה וותיק בתחומו פנה אלי וניסה להבין מדוע לאחרונה התוצאות של הקמפיינים למותג שהוא מפרסם, נמוכות מאד ולא כמו שהיו בעבר. הרי הוא לא שינה שום דבר בדרך הפעולה, להפך הוא רק הולך ומשתפר. הוא מדייק את התוכן שלו, המסרים תואמים למדיניות, כל המודעות מאושרות ועל פניו הכל נראה תקין. אז למה הביצועים כל כך נמוכים?

ביצעתי סריקה של הנכסים והמודעות ומצאתי שהיו בעבר הפרות מדיניות חמורות באחת מהפעילויות של המותג.

למה אני מדגיש שההפרות בוצעו בעבר? כי חשוב להבין שלא כל החסימות מגיעות מיד עם ביצוע הפרת המדיניות. תיתכן הפרה ישנה ואפילו ישנה מאד. קצב הסריקה של האלגוריתם איטי באופן משמעותי ביחס לכמות וקצב התוכן שעולה לפלטפורמה.

לכן, ביום אחד יכולה להגיע סריקה "מאוחרת" לחשבון שתזהה הפרות שבוצעו בעבר (גם על קמפיינים ישנים שאושרו) והפעילות תתחיל להשתבש. כך שלא משנה כמה המוצר טוב וממיר וכמה הקמפיֿין מושקע, התוצאות שלו בפועל יכולות לרדת. לסוג החסימה הזה קוראים Shadow Ban,  זוהי חסימה/הגבלה לא גלויה ומפורשת.

ישנן עוד חסימות מסוג Shadow Ban  ונפרט עליהן במאמר אחר.

לאור המקרה הזה ומקרים רבים דומים שנתקלתי בהם חשוב לי להדגיש כי ישנן נורות אדומות בחשבונות שחשוב לשים לב אליהן. יתכן שהן מעידות על הפרה כלשהיא של המדיניות.

נורות מדיניות פרסום אדומות שדורשות התייחסות ופתרון

ירידה בחשיפה האורגנית/ממומנת או עלייה בעלויות ללא סיבה נראית לעין.

הגבלות ושיבושים בפעילות השוטפת.

סירובים לפתיחת חשבונות ודפים או הרשאות מסוימות.

"באגים" – משהו שלא עובד במערכת אבל הוא קורה רק לכם ולא לאחרים.

חלק מהמודעות לא מאושרות או שמודעות/מוצרים שעלו בעבר "פתאום" מקבלים דחייה.

ויש כמובן גם את הסנקציות הברורות:

חסימה של חשבון מודעות, דף או כל סוג של אחר של נכס המקושר לפלטפורמה.

גם מצב של החזרת חשבון לפעילות לאחר ערעור אינה מעידה על כך שהוא נוהל באופן תקין. במרבית המקרים החשבון ביצע הפרה והוחזר לפעילות כאשר הוא נמצא ״על הכוונת״. מכאן הדרך לחסימה חמורה יותר בהמשך היא קצרה.

זה הטקסט שמעניין אותנו
גם החזרה של חשבון לאחר חסימה- אינה מעידה שהחשבון תקין ולא מפר מדיניות. חסימות יכולות לחזור שוב.

מה מומלץ לעשות אם זיהיתם את אחת מהבעיות בחשבון שלכם?

ההמלצה היא לא להתעלם מהנורות האדומות. כל אחת כזו עלולה בחלק מהמקרים להעיד על חסימה עתידית או על כזו שמתרחשת עכשיו ופוגעת לכם בתוצאות הפרסום האורגני והממומן- חסימה סמויה. כלומר, יתכן ומדובר בסימפטום שמעיד על בעיה עמוקה יותר ובמצב כזה מומלץ לסרוק את הפעילות של החשבון ולאבחן היכן נקודות הכשל, לתקן אותן ולמנוע נזק מתגלגל בעתיד לחברה ולמפרסם.

הגעתם למצב של חסימה בחשבון? נדחה מוצר שביקשתם לפרסם? גם אם אתם בטוחים שביצעתם הכל כשורה אל תמהרו לערער. לעיתים פעולת הערעור מחזירה את המצב לקדמותו רק לכאורה.

אז מה כן לעשות? לבצע בדיקה מקצועית של הפעילות השוטפת, לנטר את הבעיות ולטפל בהן. כדי לעשות זאת, חייבים להיות בקיאים בכל סעיפי מדיניות הפרסום של פייסבוק או הפלטפורמה בה אתם מפרסמים. מדובר בלא מעט סעיפים ותתי סעיפים והיגיון לא תופס במקרה הזה. כמו כן, את המשך הפעילות יש לנהל בהלימה מלאה עם מדיניות הפרסום בכל הנכסים הקיימים והמקושרים לפלטפורמה.

ניהול פרסום מותאם מדיניות פרסום ב"מטא"

כדי לעבוד על פי מדיניות הפרסום של פייסבוק או אינסטגרם. צריך לעבור על כל המסמך המורחב שכולל מאות סעיפים ותתי סעיפים. להבין את הניואנסים הקטנים ביותר ולפעול לפיהם בכל הפעילות השוטפת. במסמך מוגדרים באופן מפורט קודי ההתנהגות הפרסום והשימוש בפלטפורמה. מבחינת פייסבוק כל אדם ובוודאי מפרסם חייב להכיר את המסמך על בוריו לפני שהוא משתף תוכן.

להצטרפות לדף הפייסבוק שלנו על מדיניות הפרסום של פייסבוק. (עדכונים, חדשות וכל שחשוב לדעת כדי למנוע חסימות ולהרוויח דירוג גבוה יותר מול הפלטפורמה)

תוכן עניינים

מאמרים נוספים

אימות ביזנס – למה צריך את זה והאם אימות עסק מונע חסימות מפרסום?
חסימות מפרסום בשיווק דיגיטלי – מי חשוף אליהן ואיך תמנעו אותן
מהם הגורמים לחסימות מפרסום ברשתות החברתיות ובמנועי החיפוש?
מודעה ממומנת בפייסבוק או בגוגל נדחתה באופן פתאומי? משמעויות ומה כדאי לעשות
חסימת ביזנס מנג'ר – טיפים ממומחה למדיניות פרסום בדיגיטל ובפייסבוק

נשמח לעמוד לרשותכם - כאן יוצרים איתנו קשר

כל התשובות לכל השאלות

ניתן לקרוא מאמר מבוא כאן

כפי שהפלטפורמות יודעות להרחיק מפרסמים על הפרות מדיניות, כך הן יתגמלו את מי שמפרסם לפי החוקים, בין אם הוא סוכנות פרסום או מפרסם עצמאי.

הן יתנו למפרסם גישה לכלים חדשים, גישה לקהלים איכותיים ולהתרחבות עסקית בתוך הפלטפורמה. 

לא, אנחנו סוכנות ייעוץ ושיווק עצמאית עם מומחיות לתחומי מדיניות הפרסום ושיווק מותאם מדיניות.

הפרות מדיניות חוזרות, יכולות להוביל לפגיעה בתוצאות הפרסום ולחסימת המפרסם ונכסיו. 

אם מדובר בסוכנות פרסום או במפרסם שמנהל פרסום עבור מספר עסקים, הפרת מדיניות באחד העסקים יכולה לפגוע בשאר העסקים ובמפרסם עצמו.

אם מעולם לא למדתם את המדיניות לאורך ולרוחב על כל מאות סעיפיה. אתם מפרים אותה בסיכוי מאוד גבוה וכבר עכשיו יש מה לעשות כדי להציל את העסק שלכם ולהימנע מטעויות יקרות שיעלו בחסימות בהמשך הדרך.

דילוג לתוכן