ערעור על חסימה מפרסום – רגע לפני שמגישים ערעור הנה כמה דברים שהכרחי לדעת.

שיתוף:

תוכן עניינים

שיתוף

השארת פרטים

לפתרון בעיות, ייעוץ והדרכות

נחסמתם מפרסום? הפרופיל, חשבון המודעות, הביזנס או הדף העסקי נחסמו?
ברוב המקרים תוכלו להגיש ערעור רק פעם אחת. מכאן, הפלטפורמה יכולה לשחרר את החסימה של הנכס החסום, להשאיר אותו חסום ללא יכולת ערעור נוספת או לפתוח את החסימה – אבל גם זה לא בהכרח מעיד שהחסימה הייתה בטעות.
גם אם אתם בטוחים שהתנהלתם בצורה תקינה ושחסמו אתכם בטעות, אני ממליץ שלפני שאתם מגישים ערעור, קחו כמה דקות כדי לקרוא את המאמר הזה, תבינו מה עומד מאחורי הערעור ותמנעו נזקים מצטברים ומתגלגלים.

מדוע פייסבוק חסמו אותי ולמה הם נזכרו רק עכשיו?

מטא כפלטפורמה חברתית (פייסבוק, אינסטגרם, וואטסאפ ועוד) קבעה מאות חוקים וכללים שאוגדו למסמכים שנקראים מדיניות הפרסום. אי הלימה בין סעיפי מדיניות הפרסום לבין הפעילות הפרסומית שלכם עלולה לגרום לחסימה במשך הזמן. 

אכיפת המדיניות מתבצעת באופן דיגיטלי ואוטומטי בעיקר באמצעות אלגוריתמים וכלי בינה מלאכותית (AI). באמצעותם "מטא" מבצעת סריקות תכופות ומחזוריות על הפעילות הפרסומית שלכם ובודקת האם בוצעו בה הפרות. חשוב לדעת שהסריקות מתבצעות מעת לעת באופן תקופתי על חלקים שונים של המדיניות. מה שאומר שאם נחסמתם היום, זה יכול להיות גם בגלל הפרות מדיניות שבוצעו בעבר.

ערעור על חסימה מפרסום ניתן גם לפתור לצמיתות.
החדשות הטובות הן שניתן לתקן את ההפרות, למנוע מהחסימה להפוך לסופית ומהחסימות להתרחב לעוד נכסים.

חסימה מפרסום? אתם לא היחידים

אם נחסמתם מפרסום, דעו שאתם לא לבד. במשך השנים, פגשתי מאות חברות ועסקים לגיטימיים שנחסמו מפרסום. אם אלו עסקים קטנים, בינוניים ואף חברות בינלאומיות ורשתות מוכרות. המשותף לכולם: הם לא השקיעו תקציבים בוידוא שהמערך הפרסומי שיווקי שלהם מתאים את עצמו למדיניות הפרסום של פייסבוק, או של הפלטפורמה שהם פירסמו בה. מה שגרם להם להפר סעיפי מדיניות חשובים וקריטיים, ומכאן החסימה היא עניין של זמן. אם אתם או מי מטעמכם לא בקיאים במדיניות הפרסום, יהיה לכם קשה עד בלתי אפשרי לדעת על מה האלגוריתם חסם אתכם, ומכאן הסיכוי שתבצעו טעות קריטית בשלב הערעור הוא על גבול הוודאי.

סיבת החסימה? קראו את המדיניות שלנו

פייסבוק לא מספקת את המידע על סיבת החסימה, לרבות היכן בוצעו ההפרות ואיך לתקן אותן מכיוון שהאלגוריתם ודרכי הפעולה שלו הם סודיים. הפלטפורמה מפרסמת את מסמכי המדיניות השונים שלה, ומצפה מהמפרסמים לעקוב אחר עדכוני המדיניות ולפעול לפיהם. ולכן חסימה היא מצב של "מאוחר מדי" – המערכת כבר זיהתה פערים בין הפעילות הפרסומית לבין המדיניות. מכיוון שחסימה יכולה להגיע גם על פעילות עבר, כמות הפערים/הפרות יכולה להצטבר למאות ואף לאלפים. הערעור על החסימה הוא בעצם הדרך שלכם לבקש בדיקה נוספת מסיבות שונות.

מדוע לא כדאי למהר עם הגשת הערעור על החסימה

במילים פשוטות, חסימה משמעה שבוצעה סריקה על החשבונות שלכם, והאלגוריתם מצא בהם פערי מדיניות פרסום משמעותיים. חסימות הן כמו כדור שלג במדרון. הן או יעצרו, או יתגלגלו ויגדלו לכלל הפעילות העסקית במשך הזמן. לב העניין הוא לברר באופן מקצועי ומדוקדק האם האלגוריתם צודק – ישנם פערי מדיניות. או שהוא טועה – אין פערים.

ברוב המקרים ניתן לערער על חסימה רק פעם אחת – הזדמנות אחת לתקן. ישנן שיטות שונות לערער, וערעור רק על סמך תחושת בטן הוא לא מקצועי, ולכן יכול לגרום לחסימה לצמיתות. בנוסף, הגשת הערעור מתזמנת סריקה יסודית יותר לחשבון החסום ואף לכלל הפעילות הפרסומית, אם ימצאו הפרות מדיניות נוספות, החסימה עלולה להתרחב לעוד נכסים ולהסב נזקים והפסדים משמעותיים.

במידה והערעור עדיין לא הוגש, ישנן אפשרויות רבות יותר לטיפול בחסימה.
במצב שבו הערעור טרם הוגש ישנן דרכים רבות יותר לטפל בחסימה והסיכוי שתיפתר גדל משמעותית.

הדרך המקצועית להגיש ערעור על חסימה מפרסום

במידה והערעור עוד לא הוגש, הסיכוי לתקן את הבעיה מהשורש עולה משמעותית. הנחת היסוד הראשונית היא: אם קיימת חסימה – האלגוריתם זיהה הפרה או פער כלשהו. כדי לפתור את המצב באופן מקצועי, צריך להבין מה גרם לחסימה ולפעול בהתאם. לאחר מכן נוכל לתקן את ההפרות שבוצעו ורק אז להגיש ערעור בהתאם למה שנמצא בבדיקה. בדרך הזו הצלחנו להציל חשבונות פרסום, דפים, פרופילים וביזנסים רבים מחסימות מורכבות.
ישנן דרכים להתגבר גם על נכסים שנחסמו לצמיתות ולייצר פעילות חדשה מותאמת מדיניות ומוגנת מחסימות. אך אלו הדרכים היקרות וההפסדיות יותר ובהרבה מקרים לא ניתן להחזיר נכס שנחסם לצמיתות. לכן, כדאי לטפל בדברים עוד לפני החסימה.

החסימה בוצעה בטעות ולכן אגיש ערעור

רבים מניחים שהם נחסמו בטעות. אל תטעו לחשוב שאולי הייתה פה טעות ונחסמתם לשווא. מהיכרות רבת שנים עם השוק, רוב אנשי הפרסום לא מכירים את "כל" המדיניות, וההיכרות החלקית שלהם גורמת להם לחשוב שהם פעלו באופן תקין. 
מכאן הם ממהרים לערער ומגיעים אלינו לייעוץ אחרי שכבר חסמו אותם או את הלקוחות שלהם באופן סופי. מה שהופך את הפתרון להרבה יותר יקר ואת ההפסד שנגרם כתוצאה מהחסימה הסופית הרבה יותר גדול.
במאמר הזה תוכלו לקרוא על הפרות מדיניות נפוצות.

חשוב לזכור שהחסימה בוצעה על ידי אלגוריתם. זאת אומרת, שאם הזיהוי של האלגוריתם הוא "נכון" מבחינתו, ואתם תערערו ותגידו שלא עשיתם שום דבר, החסימה וההפסדים שיבואו בעקבותה יהיו משמעותיים. (האלגוריתם לא ירצה להחזיר לפרסום מפרסם שמפר מדיניות ולא יודע לתקן את ההפרות שהוא בעצמו ביצע).

המליצו לכם לפתוח חשבון חדש?

חסימה היא מעין "מעצר" דיגיטלי. פתיחת חשבון חדש כדי "לעקוף" את החסימה תיחשב כהפרת מדיניות חמורה יותר מזו שאולי ביצעתם קודם. אם כבר פתחתם חשבון חדש, אתם עדיין תצטרכו לדעת מדוע האלגוריתם חסם אתכם ולשנות את זה. עסקים וחברות ש"עוקפים" חסימות על ידי פתיחת נכסים חדשים במקום אלו שנחסמו, הם אלו שלאחר מכן עלולים להחסם בצורות נרחבות יותר וללא יכולת ערעור. לדוגמא הרחקה של הפרופיל מפעילות פרסומית ללא יכולת לערער, וסימון של כל הפעילות בתוך הפלטפורמה, מה שגורר אחריו הגבלות על הפרסום והפסדים משמעותיים.

 אז מה כדאי לעשות לפני או אחרי הגשת הערעור על החסימה?

אם חסמו אתכם או שתרצו למנוע חסימה עתידית, פנו לאיש מקצוע, מדובר בנכס שלכם שהשקעתם בו לא מעט זמן וכספים. ניחושים, השערות, שיטות מעקף וניסיון נקודתי של איש מקצוע כזה או אחר, הם אינם חלופה לעין מקצועית ומנוסה שיודעת לזהות את הסיבות שבגינן נחסמתם, לפתור אותן מהשורש, ולהציע אלטרנטיבות שיווקית ועסקיות מותאמות מדיניות שיפתרו את החסימה וימנעו חסימות נוספות.

להצטרפות לדף הפייסבוק שלנו על מדיניות הפרסום של פייסבוק. (עדכונים, חדשות וכל שחשוב לדעת כדי למנוע חסימות ולהרוויח דירוג גבוה יותר מול הפלטפורמה)

תוכן עניינים

מאמרים נוספים

אימות ביזנס – למה צריך את זה והאם אימות עסק מונע חסימות מפרסום?
חסימות מפרסום בשיווק דיגיטלי – מי חשוף אליהן ואיך תמנעו אותן
מהם הגורמים לחסימות מפרסום ברשתות החברתיות ובמנועי החיפוש?
מודעה ממומנת בפייסבוק או בגוגל נדחתה באופן פתאומי? משמעויות ומה כדאי לעשות
חסימת ביזנס מנג'ר – טיפים ממומחה למדיניות פרסום בדיגיטל ובפייסבוק

נשמח לעמוד לרשותכם - כאן יוצרים איתנו קשר

כל התשובות לכל השאלות

ניתן לקרוא מאמר מבוא כאן

כפי שהפלטפורמות יודעות להרחיק מפרסמים על הפרות מדיניות, כך הן יתגמלו את מי שמפרסם לפי החוקים, בין אם הוא סוכנות פרסום או מפרסם עצמאי.

הן יתנו למפרסם גישה לכלים חדשים, גישה לקהלים איכותיים ולהתרחבות עסקית בתוך הפלטפורמה. 

לא, אנחנו סוכנות ייעוץ ושיווק עצמאית עם מומחיות לתחומי מדיניות הפרסום ושיווק מותאם מדיניות.

הפרות מדיניות חוזרות, יכולות להוביל לפגיעה בתוצאות הפרסום ולחסימת המפרסם ונכסיו. 

אם מדובר בסוכנות פרסום או במפרסם שמנהל פרסום עבור מספר עסקים, הפרת מדיניות באחד העסקים יכולה לפגוע בשאר העסקים ובמפרסם עצמו.

אם מעולם לא למדתם את המדיניות לאורך ולרוחב על כל מאות סעיפיה. אתם מפרים אותה בסיכוי מאוד גבוה וכבר עכשיו יש מה לעשות כדי להציל את העסק שלכם ולהימנע מטעויות יקרות שיעלו בחסימות בהמשך הדרך.

דילוג לתוכן