מדיניות הפרסום של פייסבוק ואינסטגרם

מהי מדיניות הפרסום של פייסבוק ואינסטגרם

שיתוף:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב email

תוכן עניינים

נעים להכיר

נעים להכיר, White Collar מומחים למדיניות הפרסום של פייסבוק.

המשימה שלנו:

לסייע לסוכנויות פרסום להשיג תוצאות ארוכות טווח מפרסום בפייסבוק. 

איך אנחנו עושים את זה?

בזמן שאתם פירסמתם, אנחנו חקרנו את מדיניות הפרסום של פייסבוק.

מסוף שנת 2017 צברנו ניסיון תקדימי בתחום מדיניות הפרסום של פייסבוק.
צפינו באלפי קמפיינים, דפי נחיתה ואתרים, דיברנו עם אנשי דיגיטל מתעשיות ונישות פרסום שונות.
ראינו פרסום מקומי, בינלאומי, מוצרים, שירותים, עסקים קטנים וגדולים, חברות ומיזמים מסוגים רבים ותקציבים בכל הגדלים.

מה למדנו והסקנו מהמחקר?

לכל עסק מפרסם, הכרת מדיניות הפרסום היא הבסיס לכל תכנון והוצאה לפועל של מהלך פרסומי ועסקי.

פרסום מפר מדיניות מזמן חסימות וסנקציות פתאומיות למפרסם וללקוח ואינו משתלם.

רוב שוק הפרסום מפר את מדיניות הפרסום.
מפרסמים ותיקים ואנשי פרפורמנס, קופירייטרים, סוכנויות ומשרדי פרסום, מקצוענים, פרילנסרים, עסקים וחברות. רובם לא לוקחים את מדיניות הפרסום כשיקול עסקי פרסומי והם משלמים על כך בהמשך הדרך.

פרסום ותכנון עסקי שיווקי מותאמי מדיניות, הינם הבסיס לצמיחה עסקית ארוכת טווח ביחד עם הפלטפורמה ולא כנגדה.

אנחנו יודעים לזהות הפרות מדיניות כמו שאתם יודעים להקים קמפיין. אנחנו יודעים איך למנוע חסימות מראש ולתכנן נכון את כל תהליך הפרסום בפייסבוק, ואנחנו מלמדים סוכנויות אחרות איך לעשות את זה.

בתכנית הליווי שלנו נלמד אתכם (ארגון, סוכנות פרסום) את כל סעיפי וחוקי מדיניות הפרסום של פייסבוק וכן איך להתנהל עסקית ושיווקית מבלי להיחסם בעתיד.

התכנית מותאמת לכל עסק מפרסם שמוכן להשקיע בתשתיות שלו ורוצה להימנע מהפתעות יקרות מאוד.

התכנית כוללת שלב איפיון מעמיק שבו אנו מתאימים את תכנית הליווי לעסק.

בדף "צרו קשר" שלנו.
ניתן ללחוץ כאן.

ניתן לעקוב בלחיצה על שם דף הפייסבוק שלנו:
White Collar – מדיניות הפרסום.

שיתוף

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב email

שאלות נפוצות

ניתן לקרוא מאמר מבוא כאן

אם מעולם לא למדתם את המדיניות לאורך ולרוחב על כל מאות סעיפיה. אתם מפרים אותה בסיכוי מאוד גבוה וכבר עכשיו יש מה לעשות כדי להציל את העסק שלכם ולהימנע מטעויות יקרות שיעלו בחסימות בהמשך הדרך.

הפרות מדיניות חוזרות, יכולות להוביל לפגיעה בתוצאות הפרסום ולחסימת המפרסם ונכסיו. 

אם מדובר בסוכנות פרסום או במפרסם שמנהל פרסום עבור מספר עסקים, הפרת מדיניות באחד העסקים יכולה לפגוע בשאר העסקים ובמפרסם עצמו.

כפי שהפלטפורמות יודעות להרחיק מפרסמים על הפרות מדיניות, כך הן יתגמלו את מי שמפרסם לפי החוקים, בין אם הוא סוכנות פרסום או מפרסם עצמאי.

לא, אנחנו סוכנות פרסום עצמאית.

השארת פרטים

לפתרון בעיות, ייעוץ והדרכות

מהי מדיניות הפרסום של פייסבוק ואינסטגרם

מהי מדיניות הפרסום של פייסבוק ואינסטגרם

פייסבוק ואינסטגרם חולשות על שוק הפרסום העולמי ובהתאם מיליוני עסקים תלויים בפלטפורמות האלו כדי לפרסם את עצמם. מדיניות הפרסום של הפלטפורמה הינה חוקי הבסיס לפרסום בה (ממומן ואורגני) ואי ציות להם יכול לגרור סנקציות חמורות.
החל מפגיעה בתוצאות הפרסום, דרך מניעת גישה לתכונות מסוימות של המערכת וכלה בחסימת נכסים ופרופילים פרטיים. כוונות טובות אינן מספיקות וכדי לוודא שאינכם מפרים את חוקי הפרסום – מדיניות, יש צורך בהבנה עומקה של כל סעיפי המדיניות.

מדיניות הפרסום של פייסבוק ואינסטגרם

מדיניות הפרסום: הגדרה

מדיניות הפרסום של פייסבוק ואינסטגרם הינה מסמך המגדיר למשתמשים ומפרסמים בפלטפורמות, את קודי ההתנהגות והפרסום בהן.

במדיניות מאות חוקים ותתי חוקים. החוקים מגדירים למפרסמים איך לכתוב מודעות, אתרים ודפי נחיתה, איך לפנות לגולשים, מהו הסגנון השיווקי המותר והאסור, באילו תמונות להתשמש ולא להשתמש, מוצרים ושירותים שונים וחוקי הפרסום לגביהם, אופן לקיחת פרטים מגולשים ושימוש בהם, תחומי פרסום מותרים ואסורים, קודי התנהגות כלליים בפלטפורמה באופן אורגני וממומן, הוראות ספציפיות פר נישת פרסום וכיוצא באלו.
,במילים אחרות ניתן לומר שהמדיניות מתערבת בכל שלבי הפרסום. משלב התכנון, דרך כתיבת המודעות בניית דף הנחיתה והאתר.

למה צריך מדיניות פרסום?

בעולם ללא מדיניות, אין בעצם חוק וכל אחד מפרסם מה שהוא רוצה ואיך שהוא רוצה. על פניו נשמע גן עדן למפרסמים אבל זה ממש לא כך. 
מי שבסוף מבצע פעולות של קנייה, התעניינות והשארת פרטים הם הגולשים. אם לא יהיו חוקים יווצר פתח , לפרסום לא הוגן, חדירה לפרטיות הגולשים, נוכלויות ועוד.

במצב כזה, יווצר חוסר אמון בין הגולשים לפלטפורמה ובהתאם הם יפסיקו ללחוץ על פוסטים ומודעות שהם לא מכירים. מה שיקרה בסופו של דבר זה שהגולשים יפסיקו להתייחס לפרסומות. מי שיפסיד מהמצב כמובן יהיו גם פייסבוק וגם המפרסמים כי לא יהיה למי למכור.

ניתן לדמות את פייסבוק לקניון גדול. פייסבוק/אינסטגרם הן בעלות הקניון, המפרסמים הם בעלי החנויות והגולשים הם המבקרים שמסתובבים בו להנאתם. אנחנו מדברים פה על הקניון הגדול בעולם עם כ 2 מיליארד מבקרים.

אם בעלי החנויות יתחילו להתנהג בצורה לא נאותה ללקוחות, לגרום להם לרכוש דברים שהם לא רוצים באמצעות אמצעי שכנוע אגרסיביים, להפעיל עליהם לחצים אסורים וכיוצא באלו, הלקוחות אולי יפלו בפח פעם אחת, אך הם יפסיקו לחזור לבקר בקניון.

מי מפסיד במצב הזה? בעלי הקניון – פייסבוק ובעלי החנויות – המפרסמים.

לכן התפקיד של פייסבוק הוא לייצר תנועה קבועה של לקוחות שימשיכו ללחוץ על מודעות וירגישו נעים תוך כדי ולא רק לייצר רווח למפרסם כזה או אחר.

איך פייסבוק ואינסטגרם אוכפות את מדיניות הפרסום?

מכיוון שבכל יום עולים מיליוני עד מילארדי פוסטים לרשתות החברתיות, אין לפייסבוק יכולת לאכוף את המדיניות בצורה ידנית/אנושית ובזמן אמת.
כדי לאכוף את כל חוקי המדינות בפייסבוק ובאינסטגרם, פייסבוק בנתה מערכות שסורקות את התכנים שגולשים מעלים לפלטפורמה והן יודעות להעריך בדיוק מאוד גבוה האם התוכן עומד בתנאי המדיניות או לא.

ברגע שהמערכות מזהות הפרת מדיניות, הן יכולות לנקוט בצעדי ענישה מידיים, לפגוע במאמצי הקידום והחשיפה של מפרסם התוכן בהווה או בעתיד, או לחסום אותו לצמיתות מפרסום בפלטפורמה. חשוב להבין עד כמה מורכבת העבודה של המערכות האלו וכמה הן חכמות. 

בתמונות ווידאו, הן יודעות לזהות אנשים, חפצים, פרצופים, מצבי רוח ואווירה, ובטקסט – הן מזהות מילים, ביטויים, סמנטיקה, סגנון שיווקי וכיוצא באלו.
מכיוון שהתוכן שפייסבוק מנהלת הוא חוצה תרבויות ויבשות, היא יודעת ללמד את המערכות האלו גם הקשרים סמנטיים של שפה, תרבות, קונצנזוס ועוד, הרי משפט שנאמר כלאחר יד במדינה אחת, יכול להיחשב לעלבון מוחלט במדינה אחרת.

מערכות AI סורקות את כל התכנים שמועלים לפייסבוק ולאינסטגרם ומחפשות אחר הפרות מדיניות.

אילו נכסים צריכים לציית למדיניות הפרסום של פייסבוק ואינסטגרם?

ניתן לחלק את הנכסים לשניים: נכסים השייכים לפייסבוק – פרופילים, דפים וקבוצות, חשבונות מודעות ו Business Managers.
ונכסים מחוץ לפלטפורמה – דפי נחיתה, אתרים, תוכנות וכיוצא בהם. כל פיסת תוכן שמתפרסמת תחת הנכסים האלו, חייבת להתאים למדיניות.

מתי מתבצעת הסריקה של פייסבוק ואינסטגרם על נכסי המפרסם?

סריקת נכסים מתבצעת כל הזמן, אבל אין לדעת מתי הסריקה תגיע לנכס כזה או אחר. או לחלופין האם נכס מסוים נסרק, סומן ועכשיו זה עניין של זמן עד שיופעלו עליו סנקציות. מה שאנחנו יודעים בוודאות זה שנכס שמפר מדיניות, יכול להיתפס מייד ויכול להיתפס גם לאחר תקופה (לפעמים גם לאחר מספר שנים).

איך המדיניות משפיעה על מפרסמים בפלטפורמה?

מבחינת פייסבוק, מדיניות הפרסום היא מסמך שכל מפרסם בפלטפורמה אמור להכיר ולפעול על פיו ולכן כשאותו מפרסם מעלה פוסט, ממומן או אורגני, על אותו מפרסם לוודא שאותו תוכן והתוכן המקושר אליו, אינם מפרים את מדיניות הפרסום. הגישה הננקטת על ידי פייסבוק היא גישת "אי ידיעת החוק אינה פוטרת מענישה". ברגע שהמערכות מזהות הפרת מדיניות, הן יודעות לקשר את ההפרה למבצע ההפרה ולהפעיל עליו או על הנכסים שלו סנקציות שונות.

הסנקציות הן מגוונות והן יכולות להגיע בצורות שונות. החל מחסימת גישה לנכסים של פייסבוק, מחיקת נכסים, פגיעה בעלויות הפרסום, סימון פרופילים ודומיינים, מניעת גישה לפיצ'רים שונים ועוד.
אבל כמו שיש מקל, ישנו גם גזר – מפרסם שפועל לפי ההנחיות, יזכה לציון מוניטין גבוה מול הפלטפורמה, יפחית את הסיכוי שהוא יחסם על ידה ויקדם את עצמו ואת לקוחותיו לפרסום יעיל יותר.

ישנו גם אזור אפור. המדיניות אינה עניין של שחור ולבן ולכן עסק שיפרסם נגד כללי המדיניות, יסומן על ידי הפלטפורמה כעסק לא טוב. אותו עסק יחווה תוצאות פרסום לא מיטביות או תוצאות יקרות לעומת המתחרים.
חלק נכבד ממדיניות הפרסום מדבר על איך לכתוב טקסט, איך לפנות לקהל, איך לבנות את דף הנחיתה ועוד כהנה וכהנה. כך שהפרות של סעיפים אלו לא תמיד יגרמו לחסימה אך הם עלולים להוביל לפגיעה בתוצאות הפרסום = דירוג נמוך יותר לעסק ולמודעות שלו מאשר למתחרים שעובדים לפי הכללים.

ומה עם מי שמפרסם מספר עסקים או סוכנות פרסום?

בפיסקה הקודמת דיברנו על כך שמבחינת פייסבוק כל מי שמעלה תוכן לפייסבוק או לאינסטגרם, צריך לוודא שהתוכן והתוכן המקושר אליו עומדים בחוקי הפרסום של הפלטפורמה.
ולכן, על מפרסם, שהמקצוע שלו הוא לפרסם עבור אחרים, ישנה אחריות מכופלת. הוא צריך לוודא שהתכנים של כל הלקוחות שהוא מפרסם עומדים בתנאי הפרסום – המדיניות.
הפרת מדיניות אחת, עלולה לפגוע במפרסם עצמו ובנכסים אחרים שהוא מפרסם. פייסבוק מסתכלת עליו ועל הלקוחות שלו כעל יישות עסקית אחת.

המשך קריאה מהנה

להרשמה לניוזלטר שלנו בנושא מדיניות הפרסום של פייסבוק (מאמרים וסרטונים מקצועיים שלא מופיעים בבלוג - בלעדי לנרשמים לניוזלטר)

להצטרפות לדף הפייסבוק שלנו על מדיניות הפרסום של פייסבוק. (עדכונים, חדשות וכל שחשוב לדעת כדי למנוע חסימות ולהרוויח דירוג גבוה יותר מול הפלטפורמה)

תוכן עניינים

מאמרים נוספים

צ'אט בפייסבוק עם נציג תמיכה, כך תדעו אם האופציה נפתחה עבורכם כמפרסמים
כך תמנעו פריצה לפייסבוק ולחשבון הפרסום שלכם בפייסבוק ובאינסטגרם
הפוך, גוטה – זו הסיבה שחוסמים בפייסבוק ובאינסטגרם חשבונות פרסום
למה כשחוסמים אותי, לא אומרים לי על מה נחסמתי? מדיניות הפרסום של פייסבוק
המודעה נחסמה בפייסבוק? כל הסיבות האפשריות ומה ניתן לעשות כדי למנוע חסימות לאחר מכן

שאלות נפוצות

ניתן לקרוא מאמר מבוא כאן

אם מעולם לא למדתם את המדיניות לאורך ולרוחב על כל מאות סעיפיה. אתם מפרים אותה בסיכוי מאוד גבוה וכבר עכשיו יש מה לעשות כדי להציל את העסק שלכם ולהימנע מטעויות יקרות שיעלו בחסימות בהמשך הדרך.

הפרות מדיניות חוזרות, יכולות להוביל לפגיעה בתוצאות הפרסום ולחסימת המפרסם ונכסיו. 

אם מדובר בסוכנות פרסום או במפרסם שמנהל פרסום עבור מספר עסקים, הפרת מדיניות באחד העסקים יכולה לפגוע בשאר העסקים ובמפרסם עצמו.

כפי שהפלטפורמות יודעות להרחיק מפרסמים על הפרות מדיניות, כך הן יתגמלו את מי שמפרסם לפי החוקים, בין אם הוא סוכנות פרסום או מפרסם עצמאי.

לא, אנחנו סוכנות פרסום עצמאית.

שיתוף

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב email

השארת פרטים

לפתרון בעיות, ייעוץ והדרכות

White Collar - Intelligent Marketing דילוג לתוכן