מדיניות הפרסום של פייסבוק ואינסטגרם

מהי מדיניות הפרסום של פייסבוק ואינסטגרם

שיתוף:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב email

תוכן עניינים

נעים להכיר

נעים להכיר, White Collar מומחים למדיניות הפרסום של פייסבוק.

המשימה שלנו:

לסייע לסוכנויות פרסום להשיג תוצאות ארוכות טווח מפרסום בפייסבוק. 

איך אנחנו עושים את זה?

בזמן שאתם פירסמתם, אנחנו חקרנו את מדיניות הפרסום של פייסבוק.

מסוף שנת 2017 צברנו ניסיון תקדימי בתחום מדיניות הפרסום של פייסבוק.
צפינו באלפי קמפיינים, דפי נחיתה ואתרים, דיברנו עם אנשי דיגיטל מתעשיות ונישות פרסום שונות.
ראינו פרסום מקומי, בינלאומי, מוצרים, שירותים, עסקים קטנים וגדולים, חברות ומיזמים מסוגים רבים ותקציבים בכל הגדלים.

מה למדנו והסקנו מהמחקר?

לכל עסק מפרסם, הכרת מדיניות הפרסום היא הבסיס לכל תכנון והוצאה לפועל של מהלך פרסומי ועסקי.

פרסום מפר מדיניות מזמן חסימות וסנקציות פתאומיות למפרסם וללקוח ואינו משתלם.

רוב שוק הפרסום מפר את מדיניות הפרסום.
מפרסמים ותיקים ואנשי פרפורמנס, קופירייטרים, סוכנויות ומשרדי פרסום, מקצוענים, פרילנסרים, עסקים וחברות. רובם לא לוקחים את מדיניות הפרסום כשיקול עסקי פרסומי והם משלמים על כך בהמשך הדרך.

פרסום ותכנון עסקי שיווקי מותאמי מדיניות, הינם הבסיס לצמיחה עסקית ארוכת טווח ביחד עם הפלטפורמה ולא כנגדה.

אנחנו יודעים לזהות הפרות מדיניות כמו שאתם יודעים להקים קמפיין. אנחנו יודעים איך למנוע חסימות מראש ולתכנן נכון את כל תהליך הפרסום בפייסבוק, ואנחנו מלמדים סוכנויות אחרות איך לעשות את זה.

בתכנית הליווי שלנו נלמד אתכם (ארגון, סוכנות פרסום) את כל סעיפי וחוקי מדיניות הפרסום של פייסבוק וכן איך להתנהל עסקית ושיווקית מבלי להיחסם בעתיד.

התכנית מותאמת לכל עסק מפרסם שמוכן להשקיע בתשתיות שלו ורוצה להימנע מהפתעות יקרות מאוד.

התכנית כוללת שלב איפיון מעמיק שבו אנו מתאימים את תכנית הליווי לעסק.

בדף "צרו קשר" שלנו.
ניתן ללחוץ כאן.

ניתן לעקוב בלחיצה על שם דף הפייסבוק שלנו:
White Collar – מדיניות הפרסום.

שיתוף

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב email

שאלות נפוצות

ניתן לקרוא מאמר מבוא כאן

אם מעולם לא למדתם את המדיניות לאורך ולרוחב על כל מאות סעיפיה. אתם מפרים אותה בסיכוי מאוד גבוה וכבר עכשיו יש מה לעשות כדי להציל את העסק שלכם ולהימנע מטעויות יקרות שיעלו בחסימות בהמשך הדרך.

הפרות מדיניות חוזרות, יכולות להוביל לפגיעה בתוצאות הפרסום ולחסימת המפרסם ונכסיו. 

אם מדובר בסוכנות פרסום או במפרסם שמנהל פרסום עבור מספר עסקים, הפרת מדיניות באחד העסקים יכולה לפגוע בשאר העסקים ובמפרסם עצמו.

כפי שהפלטפורמות יודעות להרחיק מפרסמים על הפרות מדיניות, כך הן יתגמלו את מי שמפרסם לפי החוקים, בין אם הוא סוכנות פרסום או מפרסם עצמאי.

לא, אנחנו סוכנות פרסום עצמאית.

השארת פרטים

לפתרון בעיות, ייעוץ והדרכות

מהי מדיניות הפרסום של פייסבוק ואינסטגרם

מהי מדיניות הפרסום של פייסבוק ואינסטגרם

כמעט לכל מי שמפרסם בפייסבוק או באינסטגרם זה קרה לפחות פעם אחת- נחסמה לו המודעה, חשבון המדועות או הביזנס. זה יכול לקרות מיד לאחר שהמודעה עוברת את הבדיקה הראשונית וזה יכול גם לקרות לאחר שהמודעה רצה זמן מה, נכנסים לבדוק את התוצאות ומגלים שהיא נחסמה. גם אם לא התכוונתם, גם אם לא תכננתם, גם אם אין לכם מושג מדוע נחסמה המודעה שלכם, הסיבה היא אחת ויחידה- הפרתם את מדיניות הפרסום של פייסבוק ואינסטגרם.

לפייסבוק יש מדיניות פרסום ואתם צריכים להכיר אותה:

אין היום מפרסם במדיה החברתית שלא יודע שלפלטפורמה של פייסבוק יש מדיניות פרסום ברורה ושיש לפרסם לפיה. ובאותה מידה גם אין (כמעט) היום מפרסם במדיה החברתית שבאמת מפרסם לפי מדיניות הפרסום של פייסבוק, למרות שהוא יודע שהפרה שלה יכולה להוביל לחסימה מיידית או בהמשך הדרך. אי ציות לחוקים של מדיניות הפרסום של פייסבוק לא רק מובילים לחסימה של פרסום. אי ציות למדיניות יכול גם לגרור פגיעה בתוצאות הפרסום, דרך מניעת גישה לתכונות מסוימות של המערכת וכלה בחסימת נכסים ופרופילים פרטיים. כוונות טובות אינן מספיקות וכדי לוודא שאינכם מפרים את חוקי הפרסום – מדיניות, יש צורך בהבנה עומקה של כל סעיפי המדיניות.

מדיניות הפרסום של פייסבוק ואינסטגרם

מדיניות הפרסום של פייסבוק ואינסטגרם הינה מסמך המגדיר למשתמשים ומפרסמים בפלטפורמות, את קודי ההתנהגות והפרסום בהן. המסמך מכיל מאות חוקים ותתי חוקים אשר מגדירים למפרסמים איך לפעול בפלטפורמה בכל תחום אפשרי החל מאיך לכתוב מודעות, תוכן באתרים ודפי נחיתה, איך לפנות לגולשים, מהו הסגנון השיווקי המותר והאסור, באילו תמונות ניתן להשתמש ולא להשתמש, מוצרים ושירותים שונים וחוקי הפרסום לגביהם ועד אופן לקיחת פרטים מגולשים ושימוש בהם, תחומי פרסום מותרים ואסורים, קודי התנהגות כלליים בפלטפורמה באופן אורגני וממומן.
מדיניות הפרסום של פייסבוק ואינסטגרם מתערבת בכל שלבי הפרסום, משלב התכנון, דרך כתיבת המודעות בניית דף הנחיתה והאתר.

חשבתם שאתם יודעים לכתוב טוב ומעניין ותגיעו להרבה לקוחות פוטנציאליים? מאוד יכול להיות. רק שלכתוב טוב ומעניין לא מספיק, צריך לדעת גם לכתוב נכון ומותאם למדיניות, אחרת, ככל שיעבור הזמן אתם תיחסמו.

למה צריך מדיניות פרסום ואיך אוכפים אותה

בעולם ללא מדיניות, אין בעצם חוק וכל אחד מפרסם מה שהוא רוצה ואיך שהוא רוצה. 
אם לא יהיו חוקים תיווצר האפשרות לפרסום לא הוגן, חדירה לפרטיות הגולשים, תחרות לא הוגנת בין מפרסמים. מצב כזה יגרום לחוסר אמון בין הגולשים לפלטפורמה ובהתאם הם יפסיקו ללחוץ על פוסטים ומודעות שמוצעות להן.  בסופו של דבר זה הגולשים יפסיקו להתייחס לפרסומות מה שיוביל להפסד של המפרסמים וגם של הפלטפורמה.

לכן התפקיד של פייסבוק הוא לייצר תנועה קבועה של לקוחות שימשיכו ללחוץ על מודעות וירגישו נעים תוך כדי ולא רק לייצר רווח למפרסם כזה או אחר. בשביל לעשות זאת עליהם להגדיר חוקי פרסום וגם לאכוף את החוקים הללו.

מכיוון שבכל יום עולים מיליוני עד מיליארדי פוסטים לרשתות החברתיות, אין למערכת יכולת לאכוף את המדיניות בצורה ידנית/אנושית ובזמן אמת. אי אפשר לשכור אנשים ולבקש מהם לבדוק כל פוסט ופוסט שעולה לרשת ולוודא שהוא אכן לא מפר את מדיניות הפרסום של פייסבוק. בכדי לאכוף את כל חוקי המדינות בפייסבוק ובאינסטגרם, נבנו מערכות שסורקות את התכנים שגולשים מעלים לפלטפורמה והן יודעות להעריך בדיוק מאוד גבוה האם התוכן עומד בתנאי המדיניות או מפרות אותה ולפעול בהתאם. ברגע שאותן מערכות מזהות הפרת מדיניות, הן יכולות לנקוט בצעדי ענישה מידיים, לפגוע במאמצי הקידום והחשיפה של מפרסם התוכן בהווה או בעתיד, או לחסום אותו לצמיתות מפרסום בפלטפורמה.

המערכות האלו מורכבות למדי אך גם חכמות למדי. הן יודעות לזהות בתמונות ובסרטונים-אנשים, חפצים, פרצופים, מצבי רוח ואווירה, ובטקסט  הן מזהות מילים, ביטויים, סמנטיקה, וסגנון שיווקי ברמה מדויקת מאוד.
המערכות האלו יודעות אף לזהות הקשרים סמנטיים של שפה ותרבות שהרי משפט שנאמר כלאחר יד במדינה אחת, יכול להיחשב לעלבון מוחלט במדינה אחרת.

מדיניות הפרסום של פייסבוק
האלגוריתם של המדיניות יודע לתפוס הפרות מדיניות בצורה מדויקת על פני כל הפאנל השיווקי.

אילו נכסים צריכים לציית למדיניות הפרסום של פייסבוק ואינסטגרם?

תופתעו לגלות שכל נכס שמקושר בצורה כזו או אחרת למודעה בפייסבוק צריך לעמוד בתנאי מדיניות הפרסום של הפלטפורמה. אם מדובר בנכסים ששייכים לפייסבוק כמו דפים עסקיים, פרופילים אישיים, קבוצות וחשבונות מודעות הרי שהדבר ברור. אבל גם כאשר מדובר באתר או דף נחיתה שמקושר לעמוד הפייסבוק- גם שם התוכן צריך להתאים למדיניות, כאשר רוב הסיכויים הם שהוא מפר אותה.

סריקת הנכסים- אלה השייכים לפייסבוק ואלה החיצוניים למערכת, מתבצעת כל הזמן, אבל אין לדעת מתי הסריקה תגיע לנכס כזה או אחר. או לחלופין האם נכס מסוים נסרק, סומן ועכשיו זה עניין של זמן עד שיופעלו עליו סנקציות. מה שאנחנו יודעים בוודאות זה שנכס שמפר מדיניות, יכול להיתפס מייד ויכול להיתפס גם לאחר תקופה .

מבחינת פייסבוק, מדיניות הפרסום היא מסמך שכל מפרסם בפלטפורמה אמור להכיר ולפעול על פיו. כשמפרסם מעלה פוסט, ממומן או אורגני, על אותו מפרסם לוודא שאותו תוכן והתוכן המקושר אליו, אינם מפרים את מדיניות הפרסום של פייסבוק ואינסטגרם. הגישה הננקטת היא "אי ידיעת החוק אינה פוטרת מענישה". ברגע שהמערכות מזהות הפרת מדיניות, הן יודעות לקשר את ההפרה למבצע ההפרה ולהפעיל עליו או על הנכסים שלו סנקציות שונות- החל מחסימת גישה לנכסים של הפלטפורמה מחיקת נכסים, פגיעה בעלויות הפרסום, סימון פרופילים ודומיינים, מניעת גישה לפיצ'רים .
מפרסם שפועל לפי ההנחיות, יזכה לציון מוניטין גבוה מול הפלטפורמה, יפחית את הסיכוי שהוא יחסם על ידה ויקדם את עצמו ואת לקוחותיו לפרסום יעיל יותר.
על מפרסם, שהמקצוע שלו הוא לפרסם עבור עסקים אחרים, ישנה אחריות כפולה ומכופלת. הוא צריך לוודא שהתכנים של כל הלקוחות שהוא מפרסם עומדים בתנאי הפרסום של מדיניות הפרסום של פייסבוק ואינסטגרם.  הפרת מדיניות אחת, עלולה לפגוע במפרסם עצמו ובנכסים אחרים שהוא מפרסם.
אנו מציעים פתרונות טיפול ומניעה שונים בנוגע למדיניות הפרסום בארץ ובעולם למפרסמים גדולים ובינוניים בפלטפורמות.

להרשמה לניוזלטר שלנו בנושא מדיניות הפרסום של פייסבוק (מאמרים וסרטונים מקצועיים שלא מופיעים בבלוג - בלעדי לנרשמים לניוזלטר)

להצטרפות לדף הפייסבוק שלנו על מדיניות הפרסום של פייסבוק. (עדכונים, חדשות וכל שחשוב לדעת כדי למנוע חסימות ולהרוויח דירוג גבוה יותר מול הפלטפורמה)

תוכן עניינים

מאמרים נוספים

צ'אט בפייסבוק עם נציג תמיכה, כך תדעו אם האופציה נפתחה עבורכם כמפרסמים
כך תמנעו פריצה לפייסבוק ולחשבון הפרסום שלכם בפייסבוק ובאינסטגרם
הפוך, גוטה – זו הסיבה לחסימת חשבון פרסום בפייסבוק ובאינסטגרם
למה כשחוסמים אותי, לא אומרים לי על מה נחסמתי? מדיניות הפרסום של פייסבוק
המודעה נחסמה בפייסבוק? כל הסיבות האפשריות ומה ניתן לעשות כדי למנוע חסימות לאחר מכן

שאלות נפוצות

ניתן לקרוא מאמר מבוא כאן

אם מעולם לא למדתם את המדיניות לאורך ולרוחב על כל מאות סעיפיה. אתם מפרים אותה בסיכוי מאוד גבוה וכבר עכשיו יש מה לעשות כדי להציל את העסק שלכם ולהימנע מטעויות יקרות שיעלו בחסימות בהמשך הדרך.

הפרות מדיניות חוזרות, יכולות להוביל לפגיעה בתוצאות הפרסום ולחסימת המפרסם ונכסיו. 

אם מדובר בסוכנות פרסום או במפרסם שמנהל פרסום עבור מספר עסקים, הפרת מדיניות באחד העסקים יכולה לפגוע בשאר העסקים ובמפרסם עצמו.

כפי שהפלטפורמות יודעות להרחיק מפרסמים על הפרות מדיניות, כך הן יתגמלו את מי שמפרסם לפי החוקים, בין אם הוא סוכנות פרסום או מפרסם עצמאי.

לא, אנחנו סוכנות פרסום עצמאית.

שיתוף

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב email

השארת פרטים

לפתרון בעיות, ייעוץ והדרכות

White Collar - Intelligent Marketing דילוג לתוכן