איך מדיניות הפרסום של פייסבוק משפיעה על מפרסמים וקמפיינים בפייסבוק ובאינסטגרם?
ברוב קורסי התוכן, השיווק והפרסום מלמדים את המפרסמים שיש להניע את הגולשים, לגרום להם להגיב ולשתף בכדי להגיע לכמה שיותר אנשים עם התוכן שלכם. התוכן אמנם חשוב מאוד אבל לא פחות חשוב לדעת שישנם חוקים שמגבילים מאוד את הדרך שבה מותר לעשות את זה- ואת זה לא מלמדים. כי אם לא תעשו את זה, לא תוכלו להעלות יותר תוכן.
התאמת התוכן למדיניות הפרסום של פייסבוק נבדקת כל הזמן
כשקמפיין ממומן מסוים מאושר על ידי פייסבוק, הדבר לא מעיד על כך שהתוכן שלו אינו מפר את המדיניות. הבדיקה הראשונית של המערכת נעשית על ידי אלגוריתם והיא אינה הרמטית. הסריקות לאיתור הפרות מדיניות מתבצעות כל הזמן על כל הנכסים של המפרסמים (דפים עסקיים, חשבונות פרסום, ביזנס, קבוצות ואף פרופילים פרטיים) ולכן סביר להניח שאם הפרתם מדיניות, אם לא נחסמתם בפעם הראשונה- תעלו בבדיקה בפעמים הבאות ותיחסמו. זה יכול לקרות גם שנים אחרי שהעליתם תכנים שחשבתם שאין איתם בעיה. מחיר החסימה, לא שווה את זה כי מדובר לפעמים בסימון המפרסם כחסום מפרסום בפייסבוק.
מדיניות הפרסום בפייסבוק היא המלכה
ממש כמו במשחק שחמט, יש את המלך שהוא הכלי החשוב ביותר על הלוח ואת המלכה שהיא הכלי החזק ביותר על הלוח. אם נבצע השוואה לפרסום בפלטפורמת הפייסבוק הרי שהתוכן הוא אולי המלך אבל המדיניות היא המלכה. כלומר, התוכן חשוב, מאוד חשוב, אבל אם הוא לא יעמוד בתנאים ובהגבלות של מדיניות הפרסום של פייסבוק- אז זה באמת לא משנה מה כתוב בו.
מדיניות הפרסום של פייסבוק ואינסטגרם הינה מקבץ של מאות חוקים ( שמגדיר איך מותר ובעיקר איך אסור לפרסם בהן.
כשמודעה מסוימת מפורסמת היא נמצאת במצב של Review – בדיקה.
בשלב הזה נבדקת ההתאמה שלה למדיניות הפרסום. מפרסמים רבים נוטים לחשוב שאם המודעה אושרה, אז הם בסדר מבחינת המדיניות, אך מדובר בטעות.
אז איזה מקום תופסת המלכה לצידו של המלך ואיך זה משפיע על כל הנכסים שאתם מנהלים ועל תוצאות הפרסום (בין אם ממומן ובין אם אורגני) של כל עסק ?
כאמור, הסריקות לאיתור הפרות מדיניות מתרחשות בכל רגע נתון על כל הנכסים של המפרסם. בין אם אלו נכסים בתוך פייסבוק ואינסטגרם ובין אם אתרים ו/או דפי נחיתה שהנכסים מפנים אליהם. כן, גם שם התוכן נסרק ואם אינו מתאים למדיניות הפרסום של פייסבוק או מפר אותה- המודעה עלולה להיחסם.
פייסבוק לא רק מבצעת חסימה למודעות שמפרות את מדיניות הפרסום שלה אלא גם מדרגת את המודעות, המפרסמים, וכן הלאה, גם לפי העמידה ההיסטורית והעכשווית שלהם בתנאי המדיניות. כל זה מתרחש ללא קשר להצלחת הקמפיין מהבחינה העסקית.
במילים אחרות, בכל רגע נתון העסק שלכם מקבל ציון נצבר שנמדד לפי העמידה של העסק והנכסים שלו במדיניות הפרסום. הציון הזה משפיע ישירות על כל פרסום שיוצא תחת ידכם כמפרסמים בכל חשבון פרסום, דף, פרופיל או קבוצה שאתם מנהלים והוא כאמור משפיע על עלויות ותוצאות הפרסום בהווה ובעתיד ובנוסף הוא יקבע את הסיכוי שהעסק יחסם מפרסום בעתיד.
הציון שתקבלו משפיע על תוצאות ועלויות הפרסום
במדיניות ישנם מאות סעיפים. אי ציות לחלקם, יביא לחסימות וסנקציות גלויות ואי ציות לחלקם האחר יגרום למערכת לדרג את התוכן של המפרסמים הרבים כפחות איכותי מהתוכן של אלו שכן עומד בחוקים.
על כך לא תקבלו התראה ולא ניתן לראות זאת בדוחות המספריים, לכן תמיד תמיד עדיף להשקיע וללמוד- לא רק איך כותבים תוכן נכון מעניין ומניע לפעולה, אלא איך מפרסמים אותו בצורה שלא מפרה את מדיניות הפרסום של פייסבוק.