מודעה ממומנת בפייסבוק או בגוגל נדחתה באופן פתאומי? משמעויות ומה כדאי לעשות

שיתוף:

תוכן עניינים

שיתוף

השארת פרטים

לפתרון בעיות, ייעוץ והדרכות

זה קורה בכל פלטפורמות הפרסום הגדולות – מודעות ממומנות שעלו בעבר ואושרו כמצייתות למדיניות פתאום נדחות. חסימת המודעות היא פתאומית ויכולה לקרות מיד לאחר העלאת המודעות, חודשים לאחר ההעלאה שלהן, ובמקרים מסוימים גם לאחר חודשים או שנים שבהן אותן מודעות ממומנות פעלו ואפילו יצרו הכנסות לחברות המפרסמות.
לפעמים, אותה מודעה בדיוק תיחסם בקמפיין אחד ותמשיך לרוץ בקמפיין אחר. 

מבולבלים? 
הנה ההסבר המלא, המשמעות הקריטית מאחורי החסימות האלו וטיפים חשובים שכדאי שתיקחו לדרך במידה ונתקלתם, או תיתקלו במצבים של דחייה פתאומית של מודעות ממומנות בשיווק דיגיטלי בפלטפורמות הגדולות. 

אלגוריתם, זה שם המשחק

מאחורי כל קמפיין ממומן קיימות שעות של חשיבה, עיצוב, תוכן, גרפיקה ועבודת אופטימיזציה שוטפת לקמפיין. מעבר לכך, קיים גם תקציב פרסום שתפקידו הוא לייצר רווח מההשקעה – הפרסום הממומן. כשאנחנו מעלים מודעה ממומנת לפלטפורמה קיים חלון זמן (לרוב חלון זמן של עד 24 שעות) שבו המודעה נבדקת מבחינת מדיניות ואז מאושרת או נדחית. אבל זה ממש לא סוף הסיפור של בדיקות מדיניות על הפרסומים שלכם.

ניקח את פייסבוק ואינסטגרם כדוגמא. מסמך המדיניות המורחב של פייסבוק ואינסטגרם מחייב את כלל המשתמשים בפלטפורמה לוודא שהפעילות השוטפת, ההתנהגות והפרסומים השוטפים שלהם מצייתים לחוקי מדיניות הפרסום. זאת אומרת שהם מצפים שהתוכן שאנחנו מעלים לפלטפורמה יהיה תוכן מותאם מדיניות פרסום. האחראי לאכיפת המדיניות ולהטלת הסנקציות הוא האלגוריתם או הAI של אותה פלטפורמה וכשומר סף חיוני כל כך, יש לו המון עבודה.

דחיות מודעה מתרחשות כשסריקת עומק מגיעה לאותה מודעה.
הפלטפורמות הדיגיטליות "מצפות" שהתוכן המפורסם יהיה תואם למדיניות הפרסום.

כמה עבודה?
מידי יום עולים לפלטפורמה כמויות אסטרונומיות של תכנים. מיליוני עד מיליארדי פוסטים ביום אחד. מודעות ממומנות, פוסטים אורגניים בדפים, בקבוצות ובפרופילים, והפניות לדפי נחיתה ואתרים. האלגוריתם יודע לבצע סריקה מהירה ושטחית ולזהות הפרות מדיניות בחלון ה 24 שעות הראשוני שלאחר העלאת המודעה הממומנת. אבל זו לא הבדיקה היחידה ויגיעו לאחריה עוד המון סריקות עומק שיבדקו חתכים שונים של המדיניות על הפעילות הפרסומית שלכם.

הסריקה המלאה שהאלגוריתמים מבצעים תכלול לרוב את הפרופילים המפרסמים, הדפים העסקיים, הקבוצות, חשבונות מודעות ונכסים נוספים. בנוסף האלגוריתם יבדוק התאמה למדיניות בדפי הנחיתה והאתרים אליהם הפרסומים מפנים או הפנו בעבר באופן רטרואקטיבי. היות והסריקה היסודית, לוקחת יותר זמן ובזמן הזה התוכן ממשיך לעלות לפלטפורמה, לאלגוריתם אין אפשרות להשתלט בזמן אמת על כל פיסת תוכן שעולה ולבדוק אותה מקצה לקצה. במצב כזה יהיו חשבונות פרסום ומודעות שיפעלו למרות שחלו בהם הפרות. כאשר האלגוריתם יזהה את אותן הפרות חוזרות או הפרות חמורות, מודעות, דפים עסקיים, חשבונות פרסום ופרופילים יכולים להחסם

איך זה שבקמפיין אחד המודעה נדחתה ובשני היא רצה?

את השאלה הזו הזה אני שומע כל הזמן מבעלי עסקים ואנשי פרסום מנוסים. התשובה היא בדיוק מהסיבות שפרטנו לעיל. לאלגוריתם חוקים וקצב סריקה משלו. הוא יכול לסרוק מודעה אחת והיא תידחה, בעוד בקמפיין השני היא תרוץ עד שהוא יגיע לסרוק גם אותה.
מדיניות הפרסום חלה על כולם באופן זהה אבל מועד הסריקה של הפרסומים ובהתאם החסימות, משתנים ולא ידועים מראש. 

במקרה כזה אני תמיד אומר, נחסמה לכם פתאום מודעה? זו נורה אדומה. רגע לפני שאתם מערערים על החסימה תבדקו עם איש מקצוע מה לא בסדר במודעה שנחסמה, תתקנו את מה שצריך לתקן ובאותו זמן תוודאו כי בשאר המודעות והקמפיינים אין הפרת מדיניות. 

בהקשר הזה אבקש לציין כי קיימות גם הגבלות וחסימות שאינן גלויות. חסימות מהסוג הזה יכללו לרוב סנקציות והגבלות המופעלות על החשבון לאחר שביצע הפרות מדיניות וזאת ללא התראה או יידוע. במידה וההפרות לא יתוקנו, הדרך לחסימה משמעותית תהיה עניין של זמן.

פעילות שיווקית נכונה צועדת יד ביד עם מדיניות הפרסום

כדי להבין טוב יותר ממה חסימות מפרסום נובעות צריך להכיר היטב את מסמכי המדיניות על כל סעיפיהם ולוודא מראש, עוד בשלב התכנון והייצור של החומרים השיווקיים, שכל תוכן שעולה לחשבון המודעות וגם הנכסים המקושרים אליו מצייתים למדיניות הפרסום. פייסבוק, גוגל ופלטפורמות פרסום אחרות מתגמלת חשבונות שפועלים באופן תקין בחשיפה גבוהה ופרסום אפקטיבי יותר לאורך זמן. ומהצד השני, חוסמות חשבונות שמתגלים כמפרי מדיניות פרסום. 

חשבונות פרסום ומודעות ממומנות עלולים להידחות ולהחסם באפון מיידי מכיוון שהסריקה של האלגוריתם הינה יסודית ואורכת זמן.
סריקות מדיניות פרסום לוקחות זמן ולכן מצב שבו מודעות או חשבונות פרסום שנחסמים "פתאום", הוא מצב די הגיוני.

מה אני לא ממליץ לעשות ברגע שנדחית מודעה

לערער על סמך תחושת בטן – כשאתם מערערים על ההחלטה אתם בעצם "טוענים" שאין שום בעיה במודעה או בפאנל הפרסומי, במידה ואתם טועים, וברוב המקרים אכן יש מה לתקן לפני הערעור, הנקודות האלו יצטברו לרעתכם ותהיו חשופים לציון חשבון נמוך ומכאן לחסימות גלויות והגבלות סמויות. ערעור הוא שלב קריטי, בהרבה מקרים, ההזדמנות האחרונה לתקן לפני שהפלטפורמות מפעילות את הסנקציות שלהן.

לנחש אם הפרתם או לא הפרתם מדיניות פרסום – תשאלו את עצמכם, מה אתם יודעים על מדיניות הפרסום של הפלטפורמה שבה אתם מפרסמים, האם המידע שבידיכם הוא מקצועי? גם מודעה שנראית תקינה לאדם הנפוץ, יכולה להיות מודעה שמתחבאות בה מספר דו ספרתי של הפרות מדיניות פרסום.

אם דחו מודעה אחת ואותה מודעה בדיוק מפורסמת בקמפיין אחר, מומלץ להתייחס לשתיהן כמפרות מדיניות פרסום. ככל שעובר זמן וההפרה באוויר, כך הסנקציות יהיו חמורות יותר. 

על הכותב – אני מעניק שירותי ייעוץ מדיניות פרסום לחברות ועסקים, פותר חסימות מפרסום מהשורש ומלווה עסקים וחברות לשיווק דיגיטלי יציב ורווחי יותר. 

.

להצטרפות לדף הפייסבוק שלנו על מדיניות הפרסום של פייסבוק. (עדכונים, חדשות וכל שחשוב לדעת כדי למנוע חסימות ולהרוויח דירוג גבוה יותר מול הפלטפורמה)

תוכן עניינים

מאמרים נוספים

אימות ביזנס – למה צריך את זה והאם אימות עסק מונע חסימות מפרסום?
חסימות מפרסום בשיווק דיגיטלי – מי חשוף אליהן ואיך תמנעו אותן
מהם הגורמים לחסימות מפרסום ברשתות החברתיות ובמנועי החיפוש?
מודעה ממומנת בפייסבוק או בגוגל נדחתה באופן פתאומי? משמעויות ומה כדאי לעשות
חסימת ביזנס מנג'ר – טיפים ממומחה למדיניות פרסום בדיגיטל ובפייסבוק

נשמח לעמוד לרשותכם - כאן יוצרים איתנו קשר

כל התשובות לכל השאלות

ניתן לקרוא מאמר מבוא כאן

כפי שהפלטפורמות יודעות להרחיק מפרסמים על הפרות מדיניות, כך הן יתגמלו את מי שמפרסם לפי החוקים, בין אם הוא סוכנות פרסום או מפרסם עצמאי.

הן יתנו למפרסם גישה לכלים חדשים, גישה לקהלים איכותיים ולהתרחבות עסקית בתוך הפלטפורמה. 

לא, אנחנו סוכנות ייעוץ ושיווק עצמאית עם מומחיות לתחומי מדיניות הפרסום ושיווק מותאם מדיניות.

הפרות מדיניות חוזרות, יכולות להוביל לפגיעה בתוצאות הפרסום ולחסימת המפרסם ונכסיו. 

אם מדובר בסוכנות פרסום או במפרסם שמנהל פרסום עבור מספר עסקים, הפרת מדיניות באחד העסקים יכולה לפגוע בשאר העסקים ובמפרסם עצמו.

אם מעולם לא למדתם את המדיניות לאורך ולרוחב על כל מאות סעיפיה. אתם מפרים אותה בסיכוי מאוד גבוה וכבר עכשיו יש מה לעשות כדי להציל את העסק שלכם ולהימנע מטעויות יקרות שיעלו בחסימות בהמשך הדרך.

דילוג לתוכן