אימות ביזנס – למה צריך את זה והאם אימות עסק מונע חסימות מפרסום?

שיתוף:

תוכן עניינים

שיתוף

השארת פרטים

לפתרון בעיות, ייעוץ והדרכות

אולי שמעתם מתישהו על "אימות עסק" או "אימות ביזנס" (מדובר באותו הדבר) בפלטפורמות כמו פייסבוק, אינסטגרם, גוגל, טיקטוק ודומיהן ואולי גם סיפרו לכם שהאימות הזה עובד כמטה קסם שמונע חסימות מפרסום.
אז מזה זה אימות עסק, למה צריך אותו, האם הוא באמת מונע חסימות מפרסום?
המאמר הזה יעשה לכם סדר בדברים ויפריח מיתוס רווח.

מה זה אימות עסק בפלטפורמות פרסום בדיגיטל?

לרשתות חברתיות ומנועי חיפוש דיגיטליים (מטא, גוגל, X, טיק טוק, טאבולה, אאוטבריין, בינג ועוד) קיימת אופציית פרסום לעסקים. אבל מי קבע שהעסקים האלו אמיתיים?
כיום ניתן לפתוח דף פייסבוק או חשבון אינסטגרם בדקות ספורות. ניתן להצהיר על שירותים שונים שהעסק מציע ולספר על היסטוריית ההצלחות שלו. בפועל, גם נוכלים, או אנשי עסקים ממהרים מדי, מצהירים על העסק שלהם כקיים, או על שירותים שלהם כזמינים, למרות שזה לא תמיד המקרה.

לדוגמא חברות סטארטאפ שפותחות דפי סושיאל עוד בשלבי הגיוס והסיד, עסקים שנמצאים עדיין בשלב הרעיון או עסקים ש"רק רוצים לבדוק את השוק", לפעמים פותחים את הנכסים העסקיים שלהם בתוך הזירות הדיגיטליות לפני שאלו באמת הוקמו.

אימות עסק הוא הדרך של הרשתות לוודא שהעסק אכן קיים במציאות, העסק מוציא חשבוניות וקבלות ומעניק שרותים אמיתיים.

למה צריך אימות עסק?

הרשתות הדיגיטליות אחראיות על תנועת הגולשים בהן ומחוצה להן ובתוך זה על האמינות שלהן ושל העסקים המפרסמים בתוכן. במצב שבו לרשתות הדיגיטל אין דרך לדעת אם העסק המפרסום אצלן הוא אמיתי או לא, נוצרת בעיה בהבטחת איכות החוויה הצרכנית של הלקוחות: כל עסק בעצם מתחיל כלא מאומת, והוא יצטרך להוכיח לפלטפורמה שהוא עסק אמיתי ואותנטי.

כך עובד המעגל: עסקים וחברות מפרסמים בפלטפורמות דיגיטל כגון מטא, גוגל, X, טיק טוק, טאבולה, אאוטבריין, בינג ועוד, אותן פלטפורמות בודקות את איכות הפרסום ואת הציות למדיניות הפרסום של המפרסמים, מוודאות שאכן מדובר בעסקים אמיתיים והשירות נראה סביר ואמין וכך הן יכולות לספק לצרכנים, הגולשים, חווית קנייה אותנטית ובטוחה ולמנוע מהם רמאויות, נוכלויות או עסקים שנסגרים פתאום.

במצב שבו עסקים לא מצליחים להוכיח שהם אכן עסקים אמיתיים ופיזיים, עלולה להיווצר "חשדנות" מסוימת אצל רשתות הפרסום וזו עלולה להוביל לבדיקות תכופות יותר של הפרסום, ייקור התוצאות וחסימות לאורך הזמן.

אימות עסק ואימות ביזנס
אימות העסק עוזר לפלטפורמות הדיגיטל להבין שאתם עסקים אמיתיים

ניפוץ מיתוס לגבי אימות עסק

אימות עסק אינו מונע חסימות מפרסום. חסימות קורות בגלל הפרות מדיניות שיכולות להתבצע ברמות שונות בתוך הפלטפרומה, אם בפרסום הממומן, בפרופיל הפרטי, או בהתנהלות השוטפת בפלטפורמה.
גם עסק מאומת, אם יפר את מדיניות הפרסום, חושף את עצמו לחסימות מפרסום. כותב המאמר כבר ראה לא מעט עסקים מאומתים חסומים, כך שניתן להפריך את המיתוס הזה די בקלות.

ניתן להגיד ממש בזהירות שאימות עסק ימנע חסימות מסוג מסוים, כאלו הקשורות לחשדנות על האותנטיות של הפעילות העסקית. אבל הוא ממש לא מונע את כל סוגי החסימות. אם תפספסו סעיפי מדיניות פרסום בפרסום שלכם, אימות עסק לא ימנע מכם חסימות והגבלות סמויות על הפעילות.

אימות עסק ואימות ביזנס לא מונעים חסימות מפרסום
גם עסק מאומת חשוף לחסימות, אימות עסקי אינו מונע חסימות מפרסום. מדובר באגדה אורבנית דיגיטלית

למה כן כדאי לאמת את העסק?

אני תמיד ממליץ לעסקים שמוכרים בסכומים גבוהים, או שמנהלים עסק עם מודל עסקי מורכב, למשל, השקעות, רכישת לידים, רפואה וייעוצים מורכבים, להתחיל מאימות עסק. זה יעזור להם להראות לפלטפורמות שהם רציניים ואמינים.

בגדול, הייתי ממליץ לכל עסק כיום לאמת את עצמו כדי להראות רצינות ולא להיות ברשימה של העסקים הלא מאומתים, רשימה שסביר להניח שיש כלפיה יותר חשדנות.

בנוסף, ישנם כלים ותכונות מסוימים בפלטפורמות הדיגיטל שיהיו זמינים רק לבעלי עסק מאומת.
הפלטפורמה בעצם "תכריח" את העסק המפרסם לאמת את זהותו כדי שיכול לעבוד עם הכלים שלה.
לדוגמא – בניית צ'אטבוטים, או חיבור לסך התכונות של הוואטסאפ העסקי במטא.

גם חברות גדולות וגלובאליות נדרשות לאמת את העסק שלהן?

הרבה מנהלי שיווק בחברות חושבים שאם החברה היא בעלת שם ארצי או עולמי, אז הפלטפורמה תעשה להם הנחה בהקשר הזה. חשוב להבין שהפלטפורמות לא מאמתות עסקים באופן אוטומטי. הרי מבחינתן, יכול להיות שהפעילות שלכם היא פעילות לא אותנטית ושהחברה האמיתית עלולה לצוץ בכל רגע ולתבוע את שלה.
לכן, גם חברות גדולות מחויביות בתהליך הזה, ואין הנחות סלב.

מה כולל התהליך של אימות ביזנס?

תהליך אימות העסק, או אימות ביזנס, הוא די מורכב, דורש הבנה מעמיקה במה נתפס בבירוקרטיה של הפלטפורמות כמסמך רציני שאפשר לאמת על פיו ומה לא, ומה הם בודקים בפועל. בנוסף צריך לבצע התאמות כאלו ואחרות באתרי האינטרנט של החברה, לפעמים גם בדפים העסקיים (ב"מטא" למשל).

התהליך כולל הגשת מסמכים מסויימים לפלטפורמה, הכנת האתר וכן היוזרים השונים לאימות. כך משיגים הצלחה של כמעט 100% בתהליכי האימות, (מניסיון).

ניסיתם לאמת את הביזנס ולא הצלחתם?

אימות עסק הוא תהליך רב שלבי שדורש מומחיות. יש כאלו שהצליחו למרות שעשו את הדברים לא נכון ויש כאלו שהאלגוריתמים של הפלטפורמה לא אישרו להם את האימות. מכיוון שהאימות הוא תהליך שאם לא מבצוע כראוי, האופציה לאימות עלולה להיסגר ואז נדרשים פתרונות אחרים, עדיף לאמת עם מישהו שכבר עשה את התהליך, ולא להסתמך על ניסיון נקודתי של פלוני.


להצטרפות לדף הפייסבוק שלנו על מדיניות הפרסום של פייסבוק. (עדכונים, חדשות וכל שחשוב לדעת כדי למנוע חסימות ולהרוויח דירוג גבוה יותר מול הפלטפורמה)

תוכן עניינים

מאמרים נוספים

אימות ביזנס – למה צריך את זה והאם אימות עסק מונע חסימות מפרסום?
חסימות מפרסום בשיווק דיגיטלי – מי חשוף אליהן ואיך תמנעו אותן
מהם הגורמים לחסימות מפרסום ברשתות החברתיות ובמנועי החיפוש?
מודעה ממומנת בפייסבוק או בגוגל נדחתה באופן פתאומי? משמעויות ומה כדאי לעשות
חסימת ביזנס מנג'ר – טיפים ממומחה למדיניות פרסום בדיגיטל ובפייסבוק

נשמח לעמוד לרשותכם - כאן יוצרים איתנו קשר

כל התשובות לכל השאלות

ניתן לקרוא מאמר מבוא כאן

כפי שהפלטפורמות יודעות להרחיק מפרסמים על הפרות מדיניות, כך הן יתגמלו את מי שמפרסם לפי החוקים, בין אם הוא סוכנות פרסום או מפרסם עצמאי.

הן יתנו למפרסם גישה לכלים חדשים, גישה לקהלים איכותיים ולהתרחבות עסקית בתוך הפלטפורמה. 

לא, אנחנו סוכנות ייעוץ ושיווק עצמאית עם מומחיות לתחומי מדיניות הפרסום ושיווק מותאם מדיניות.

הפרות מדיניות חוזרות, יכולות להוביל לפגיעה בתוצאות הפרסום ולחסימת המפרסם ונכסיו. 

אם מדובר בסוכנות פרסום או במפרסם שמנהל פרסום עבור מספר עסקים, הפרת מדיניות באחד העסקים יכולה לפגוע בשאר העסקים ובמפרסם עצמו.

אם מעולם לא למדתם את המדיניות לאורך ולרוחב על כל מאות סעיפיה. אתם מפרים אותה בסיכוי מאוד גבוה וכבר עכשיו יש מה לעשות כדי להציל את העסק שלכם ולהימנע מטעויות יקרות שיעלו בחסימות בהמשך הדרך.

דילוג לתוכן