מהם הגורמים לחסימות מפרסום ברשתות החברתיות ובמנועי החיפוש?

שיתוף:

תוכן עניינים

שיתוף

השארת פרטים

לפתרון בעיות, ייעוץ והדרכות

לא אתם לא מדמיינים, לאחרונה שומעים יותר ויותר על אנשים, עסקים וחברות שנחסמים מפרסום במדיות החברתיות. חסימה מפרסום משבשת את היכולת של העסק לשווק את עצמו ביעילות בדיגיטל, לייצר פניות והכנסות וברגע אחד הופכת שיווק רווחי להפסד מתגלגל. לעסקים רבים פלטפורמות כמו פייסבוק, אינסטגרם, גוגל, לינקדאין, טוויטר וכולי, הן ערוץ ההכנסה העיקרי. עבורם מצב של חסימה, מחיקת נכסים או חסימה סמויה שבאה לידי ביטוי בפגיעה ברווחים, הוא מצב של להיות או לחדול. אז מה לעשות ובעיקר מה לא לעשות במקרה כזה? תוכלו לקרוא בהמשך.

סוגי חסימות מפרסום בשיווק דיגיטלי

חסימה ברשתות החברתיות נובעת משתי סיבות עיקריות: חסימת הגנה – כאשר המערכת מזהה כי מישהו מנסה להיכנס לחשבון ולפרוץ אליו. הסיבה השנייה היא חסימה בגין הפרות מדיניות. על האחרונה אני רוצה להרחיב, מכיוון שזו החסימה הנפוצה ביותר. 

את מסמך המדיניות של פייסבוק, גוגל, טוויטר וכולי כל מפרסם בפלטפורמות אמור להכיר. למה אני כותב אמור? כי בפועל רוב המשתמשים ואנשי המקצוע מכירים אותו באופן חלקי. הסיבה לכך היא כי מדובר במאות סעיפים, להם תתי סעיפים וניואנסים קטנים שאת כולם יש לקחת בחשבון בבחירת אסטרטגיית השיווק, בניית האתרים ודפי הנחיתה, עיצוב המודעות וכתיבת התוכן וכמובן אופטימיזציה, ולא כל אנשי המקצוע מכירים לעומק איך כל סעיף בא לידי ביטוי בבניית מהלך עסקי ושיווקי לעסק.

אחד הגורמים המרכזיים לחסימה מפרסום ברשתות הדיגיטל הינו אי ציות למדיניות הפרסום של הפלטפורמה.
ציות למדיניות הוא תנאי בסיס לפעילות שיווקית יציבה, רווחית ונטולת חסימות והגבלות מפרסום.

אם כך, אם הרוב מפרים את המדיניות, כיצד ישנם כל כך הרבה משתמשים ומפרסמים שלא נחסמים? כדי לתת מענה לשאלה צריך להבין כיצד עובדת אכיפת המדיניות. את המדיניות אוכף אלגוריתם המבצע סריקה הדוקה של החשבונות והתכנים העולים לפלטפורמה מידי יום. קצב פעילות האלגוריתם איטי ביחס לכמות התוכן שהפלטפורמה מציגה בכל שניה ושניה. לפיכך, ייתכן ומודעה או פוסט יפורסמו, אך סריקת המדיניות תגיע מאוחר יותר, ורק אז יתגלו ההפרות ובהתאם יופיעו חסימות או הגבלות סמויות שיתבטאו בהאטה משמעותית של הרווחים מהפרסום.

מה לא כדאי לעשות כאשר נחסמים מפרסום?

אחת הטעויות הנפוצות ביותר שנחסמים עושים היא לגשת ולפתוח חשבון חדש. במצב כזה, הנ"ל ממשיכים את הפעילות ללא בדיקה מעמיקה של סיבת החסימה. האלגוריתם של פייסבוק, גוגל ופלטפורמות נוספות חכם מאד. הרי אם הוא חסם חשבון מסוים, הוא מתכוון לומר – הפרסום הזה אסור ולכן חסמתי את החשבון. במשך הזמן הוא מזהה את החשבון החדש ומקשר אותו לזה שנחסם. כאשר הפעילות ממשיכה כרגיל בלי למידה מטעויות העבר ותיקונן, המשתמש ממשיך להפר מדיניות ומהר מאד הוא יחסם שוב. אך הפעם החסימה תהיה הרבה יותר חמורה. (גם על החסימה המקורית וגם על הניסיון לעקוף אותה). יש לזה אפילו שם: "עקיפת מערכות".

לכן, ברגע שמקבלים הודעה כי החשבון נחסם לפעילות בגין הפרת מדיניות. יש לפעול לביצוע סריקת מדיניות של החשבון. להבין מהן ההפרות שבוצעו בהווה ובעבר, לפעול כדי לתקן אותן ורק אז להמשיך בפעילות בבטחה.

הגורם הראשי לכך שחשבונות מפרי מדיניות אינם נחסמים (עדיין) הינו קצב סריקה איטי של האלגוריתם בפלטפורמה הדיגיטלית.
קצב סריקת החשבונות והפעילות הדיגיטלית הינה איטית משמעותית ביחס לקצב העלאת התוכן בפלטפורמה.

הדרך להגיע לציון מדיניות גבוה בחשבונות הפרסום

במסגרת עבודתי, אני נתקל במפרסמים רבים שמתעלמים מההתראות וממשיכים לפעול כרגיל. הם רואים שהמודעות שלהם מאושרות וחושבים שבכך הם עלו על הדרך הנכונה. אך פתאום משהו בפרסום לא עובד. ההחזר פר מודעה יורד באופן משמעותי, החשיפה של התוכן נמוכה ומתגלות עוד כל מיני הגבלות שלא היו קודם. יש לכך סיבה. כאשר חשבון מפר את המדיניות ציון הדירוג שלו יורד, הוא נכנס למעין ״רשימה שחורה״ וזה משפיע ישירות על הביצועים. לא תמיד זה יתבטא בחסימה גלויה.

במצב כזה, חשוב להבריא את פעילות החשבון, והדרך לעשות זאת היא לבצע תיקון של ההפרות שבוצעו בעבר. את הפעולה הזו מבצעים באמצעות סריקה מקצועית של הנכסים, בדיקת כלל המודעות והתוכן האורגני ואפיון ההפרות. לאחר מכן, מבצעים תיקון והתאמה לפי כללי המדיניות וממשיכים לפעול לפיהם. במצב כזה החשבון לאט לאט יחזור להיות אפקטיבי וממיר.

להצטרפות לדף הפייסבוק שלנו על מדיניות הפרסום של פייסבוק. (עדכונים, חדשות וכל שחשוב לדעת כדי למנוע חסימות ולהרוויח דירוג גבוה יותר מול הפלטפורמה)

תוכן עניינים

מאמרים נוספים

אימות ביזנס – למה צריך את זה והאם אימות עסק מונע חסימות מפרסום?
חסימות מפרסום בשיווק דיגיטלי – מי חשוף אליהן ואיך תמנעו אותן
מהם הגורמים לחסימות מפרסום ברשתות החברתיות ובמנועי החיפוש?
מודעה ממומנת בפייסבוק או בגוגל נדחתה באופן פתאומי? משמעויות ומה כדאי לעשות
חסימת ביזנס מנג'ר – טיפים ממומחה למדיניות פרסום בדיגיטל ובפייסבוק

נשמח לעמוד לרשותכם - כאן יוצרים איתנו קשר

כל התשובות לכל השאלות

ניתן לקרוא מאמר מבוא כאן

כפי שהפלטפורמות יודעות להרחיק מפרסמים על הפרות מדיניות, כך הן יתגמלו את מי שמפרסם לפי החוקים, בין אם הוא סוכנות פרסום או מפרסם עצמאי.

הן יתנו למפרסם גישה לכלים חדשים, גישה לקהלים איכותיים ולהתרחבות עסקית בתוך הפלטפורמה. 

לא, אנחנו סוכנות ייעוץ ושיווק עצמאית עם מומחיות לתחומי מדיניות הפרסום ושיווק מותאם מדיניות.

הפרות מדיניות חוזרות, יכולות להוביל לפגיעה בתוצאות הפרסום ולחסימת המפרסם ונכסיו. 

אם מדובר בסוכנות פרסום או במפרסם שמנהל פרסום עבור מספר עסקים, הפרת מדיניות באחד העסקים יכולה לפגוע בשאר העסקים ובמפרסם עצמו.

אם מעולם לא למדתם את המדיניות לאורך ולרוחב על כל מאות סעיפיה. אתם מפרים אותה בסיכוי מאוד גבוה וכבר עכשיו יש מה לעשות כדי להציל את העסק שלכם ולהימנע מטעויות יקרות שיעלו בחסימות בהמשך הדרך.

דילוג לתוכן