חסימת ביזנס מנג'ר – טיפים ממומחה למדיניות פרסום בדיגיטל ובפייסבוק

שיתוף:

תוכן עניינים

שיתוף

השארת פרטים

לפתרון בעיות, ייעוץ והדרכות

חסימת ביזנס מנג'ר היא חסימה מורכבת מאוד מכיוון שהיא מערבת ממשקים שונים ומשפיעה באופן גורף על הפעילות העסקית והשיווקית. בנוסף לחסימה הגלויה, יכולות להתלוות לחסימת הביזנס מנג'ר חסימות סמויות, הגבלות על פרסומים, פרופילים אישיים ודפים עסקיים. 

ניסיונות לעקוף או לקצר תהליכים בסוג חסימה כזה, יכול לגרום לאיסור תמידי על היכולת לפרסם בפייסבוק ובאינסטגרם ולייצר גל הדף אלגוריתמי על פעילויות עסקיות שונות בפלטפורמה. כדי להבין עם מה אתם מתמודדים, קודם כל ניישר קו ונבין מהו הביזנס מנג'ר.

מהו הביזנס מנג'ר?

ביזנס מנג׳ר או "מנהל עסקים" בעברית, הוא ממשק בפייסבוק המאפשר לנהל הרשאות גישה לנכסים (דפים, פרופילים, חשבונת מודעות ומסחר, אינטגרציות ואוטומציות) בפייסבוק ובאינסטגרם, בנוסף ניתן לייצר חיבורים בין נכסים ומערכות, לנהל את התשלומים לפייסבוק, לחבר בין קהלים, פרופילים, פיקסלים ועוד. 

הביזנס הוא ממשק שבו נפגשים עסקים, חברות פרסום ואנשי פרסום ושיווק בדיגיטל. חסימה מצד פייסבוק על הביזנס היא חסימה שלא כדאי להתעלם ממנה (משום חסימה לא כדאי להתעלם אבל מזו במיוחד) מכיוון שהיא מערבת מגוון גורמים, בעלי עניין, מערכות תשלומים, חיבורים, ממשקים ועוד.

חסימת ביזנס מנג'ר היא חסימה בעלת השפעה רבה על הפעילות העסקית והשיווקית ומורכבת ממגוון גורמים ובעלי עניין.
חסימת הביזנס מנג'ר היא חסימה מורכבת מאוד המערבת מגוון גורמים ובעלי עניין, ומשפיעה באופן ישיר על הפעילות העסקית והשיווקית.

איך חסימה בביזנס מנג'ר משפיעה על העסקים והרווחים?

אפשר להתייחס לביזנס כמחסן של נכסים (דפים עסקיים, חשבונות מודעות, חשבונות מסחר, אוטומציה ואינטגרציה בין מערכות) וחיבור של הנכסים לפרופילים שונים. חסימת ביזנס מנג'ר מונעת את האפשרות לבצע פעולות שונות בביזנס. כדוגמת פתיחת חשבונות ודפים, חלוקת הרשאות למשתמשים, העברת הרשאות בין הנכסים שבתוך הביזנס לביזנסים אחרים ועוד.

מבלי להיכנס יותר מדי למורכבויות של חסימות, ישנן מספר סוגי חסימות ביזנס שונות, וכל אחת מהן תייצר פגיעה והפסדים בהווה ובעתיד בצורה כזאת או אחרת לעסקים המעורבים בפעילות. בהרבה מקרים לחסימת הביזנס מנג'ר מתלוות חסימות נוספות על פרופילים, חשבונות מודעות ודפים עסקיים. החסימה עצמה כבר פוגעת ביכולת "להזיז" נכסים – וללא היכולת הזו, כל המערך הפרסומי עלול לקרוס ברגע. לכן, חשוב לטפל בחסימה באופן מקצועי.

מה כדאי לעשות ומה ממש לא מומלץ ומייצר חסימות נוספות ועוד הפסדים – בהמשך.

הסיבות לחסימה של חשבון הביזנס מנג׳ר

חסימה של הביזנס מנג׳ר פוגעת ביכולת לפרסם ובשל כך גם בהכנסות של "מטא". אם כך, איזה אינטרס יש לה לחסום אותו? המטרה היא הגנה. כמו שבכל מדינה מתוקנת יש חוקים וכללים, כך גם ברשתות החברתיות. מדובר בעולם שלם של משתמשים החולקים ביניהם תוכן ומידע, לצד עסקים ופרסומים. כדי למנוע פגיעה בזירה כל כך מורכבת, יש לקבוע את חוקי המשחק. לשם כך נוצר מסמך המדיניות. הוא כולל מאות סעיפים ותתי סעיפים המפרטים את תנאי השימוש ב"מטא".

חסימה על ביזנס מנג'ר נגרמת מהפרה של אחד או יותר מכללי המדיניות באחד או יותר מהנכסים והפרופילים המקושרים לאותו ביזנס. מכיוון שישנם מאות סעיפים ומיליוני דרכים להפר אותם, חסימה על ביזנס היא דבר מורכב שדורש התעמקות מקצועית ומתן מענה מקצועי בהתאם. הפרות מדיניות נובעות מסיבות רבות וגם מפרסמים ותיקים נופלים על ניואנסים פחות מוכרים של המדיניות המורכבת.

מדיניות הפרסום – קצת על הנעשה מאחורי הקלעים

סריקת הביזנס וחשבונות הפרסום מתבצעת באמצעות בינה מלאכותית ואלגוריתמים. אלו סורקים ביסודיות את כלל הפעילות בפלטפורמה. כל פוסט שעולה. כל קמפיין וכל אתר, ברמת הטקסט, התמונה, הוידאו, הפילוח של הקהל וגם הנכסים המקושרים אליהם.

מכיוון שאי אפשר לסרוק את כל האינטרנט בכל שנייה נתונה, הסריקות מתבצעות מדי יום גם על פרסומים שהעלתם בעבר. תהליך סריקה מדוקדק כזה לוקח זמן, ולכן ייתכן מצב ובו מפרסם המבצע שימוש בביזנס מנג׳ר יעלה מודעות במשך תקופה וכולן יאושרו. לאחר תקופה, האלגוריתם יגיע לחשבון ויבצע סריקות מקיפות.

אם יתגלו הפרות בסריקות המאוחרות, חשבון הביזנס מנג׳ר ממנו בוצע הפרסום יכול להיות מוגבל או להחסם. אפשר להגיד שסריקת מדיניות מעמיקה מתבצעת אחת לתקופה והציון שלה מצטבר. מכיוון שאנחנו לא יודעים מתי תגיע סריקה לפעילות העסקית והשיווקית שלנו, עמידה במדיניות באופן יום יומי היא התשובה לחסימות מפרסום.

מה לא לעשות כשנחסם הביזנס מנג'ר

ערעור מהיר וללא מחשבה – ערעור הוא הפעולה שצריך לבצע במידה ואתם רוצים שיבדקו את החסימה. המחשבה האינסטינקטיבית היא להגיש את הערעור כמה שיותר מהר, אך ההמלצה היא בראש ובראשונה לתקן את הפרות המדיניות ורק לאחר מכן להגיש ערעור.

הגשת ערעור מיידי היא לרוב מה שמקבע את החסימה, מזמין חסימות נוספות או פוגע בתוצאות הפרסום וההכנסות של הביזנס והנכסים המחוברים אליו לאורך זמן.

לפני שמגישים ערעור חשוב שעין מקצועית תאפיין את חסימת הביזנס מנג'ר בכדי למנוע חסימות נוספות ולמנוע את קיבוע החסימה.
טרם בקשת הערעור חשוב לבצע איפיון מדוייק ומקצועי של חסימת הביזנס מנג'ר, כדי לנטרל במידת האפשר את הגורם לחסימה ובאמצעות כך למנוע את קיבוע החסימה ואת הופעתן של חסימות נוספות.

התעלמות – לפעמים החסימה לא משפיעה בצורה מהותית על העסקים או הפרסום ואנשי מקצוע נוטים להתעלם מהחסימה ולהמשיך עסקים כרגיל. מדובר בטעות חמורה מכיוון שכשהפלטפורמה חוסמת היא מבקשת מכם לסדר את הנושא מולם. 
אם תתעלמו, ההתעלמות תירשם וחסימות קבועות והאטת הפעילות והרווחים של המפרסם והפועל בשמו הם עניין של זמן.

מעקף – עם השנים, מפרסמים שלא ידעו לזהות את הפרות המדיניות שהם יצרו בפרסום שלהם, חיפשו פתרונות עוקפים לבעית החסימות מפרסום. מבלי להיכנס לכל שיטה ושיטה, ההיגיון הפשוט אומר שאם חסמו לכם את הפרסום והעברתם את אותו פרסום לנכס פרסומי אחר, אתם מזמנים לעצמכם הפסדים וחסימות נוספות. הבעיה היא החומר המפורסם ולא הנכס ממנו מפורסם החומר. ברגע שמתקנים את הפרות המדיניות, החסימה לא תחזור והעסק יוריד מעליו את ההגבלות שיצרו ההפרות הקודמות (אלו שזימנו את חסימות הביזנס מלכתחילה).

להמשיך לפרסם – לפעמים במקרה של חסימת ביזנס, חשבונות מסויימים ימשיכו לעבוד ולפרסם. צריך לבדוק את החשבונות האלו כדי למנוע מצב שבו החסימה מתרחבת גם אליהם.להמשיך לפרסם מהם בזמן שהאלגוריתם סורק אותם, זה מהלך עם סיכון עסקי גבוה מאוד וחשוב לעשות את זה עם עזרה והכוונה מקצועית.

להגיש אימות זהות מבלי להכיר את הניואנסים הקטנים בהגשה – לפעמים מבקשים מכם לאמת את הזהות שלכם. מה שרבים לא יודעים זה שבאותו תהליך נבדקים עוד מספר פרמטרים וגם תהליך שנראה לכאורה פשוט כמו אימות זהות, אם לא יבוצע בצורה מקצועית, עלול לקבע את החסימה על הביזנס.

מה מומלץ לעשות כשנחסם הביזנס מנג'ר

אם אין לכם בצוות מומחה מדיניות פרסום ואיש הפרסום או מחלקת השיווק לא מזהים הפרות חמורות (אלו שגורמות לחסימת ביזנס) אני ממליץ לכם להקפיא מצב, לא לערער, לא לתת לאנשים לנחש או לעבוד לפי ההיגיון (במקרה של מדיניות פרסום ההיגיון לא עובד). במקרה הזה זה לא יהיה מוגזם להגיד שלחיצה לא במקום יכולה לקבע את החסימה ולייצר נזק מתמשך לעסק.

הידע הרב והניסיון שצברתי מאפשרים לי להבין את ההשלכות העתידיות של כל פעולה במצב של חסימת ביזנס מנג׳ר. עזרתי למאות חברות ועסקים לפתור חסימות גלויות וסמויות בביזנס בהצלחה. אשמח לסייע גם לכם.

להצטרפות לדף הפייסבוק שלנו על מדיניות הפרסום של פייסבוק. (עדכונים, חדשות וכל שחשוב לדעת כדי למנוע חסימות ולהרוויח דירוג גבוה יותר מול הפלטפורמה)

תוכן עניינים

מאמרים נוספים

אימות ביזנס – למה צריך את זה והאם אימות עסק מונע חסימות מפרסום?
חסימות מפרסום בשיווק דיגיטלי – מי חשוף אליהן ואיך תמנעו אותן
מהם הגורמים לחסימות מפרסום ברשתות החברתיות ובמנועי החיפוש?
מודעה ממומנת בפייסבוק או בגוגל נדחתה באופן פתאומי? משמעויות ומה כדאי לעשות
חסימת ביזנס מנג'ר – טיפים ממומחה למדיניות פרסום בדיגיטל ובפייסבוק

נשמח לעמוד לרשותכם - כאן יוצרים איתנו קשר

כל התשובות לכל השאלות

ניתן לקרוא מאמר מבוא כאן

כפי שהפלטפורמות יודעות להרחיק מפרסמים על הפרות מדיניות, כך הן יתגמלו את מי שמפרסם לפי החוקים, בין אם הוא סוכנות פרסום או מפרסם עצמאי.

הן יתנו למפרסם גישה לכלים חדשים, גישה לקהלים איכותיים ולהתרחבות עסקית בתוך הפלטפורמה. 

לא, אנחנו סוכנות ייעוץ ושיווק עצמאית עם מומחיות לתחומי מדיניות הפרסום ושיווק מותאם מדיניות.

הפרות מדיניות חוזרות, יכולות להוביל לפגיעה בתוצאות הפרסום ולחסימת המפרסם ונכסיו. 

אם מדובר בסוכנות פרסום או במפרסם שמנהל פרסום עבור מספר עסקים, הפרת מדיניות באחד העסקים יכולה לפגוע בשאר העסקים ובמפרסם עצמו.

אם מעולם לא למדתם את המדיניות לאורך ולרוחב על כל מאות סעיפיה. אתם מפרים אותה בסיכוי מאוד גבוה וכבר עכשיו יש מה לעשות כדי להציל את העסק שלכם ולהימנע מטעויות יקרות שיעלו בחסימות בהמשך הדרך.

דילוג לתוכן