שמעתם פעם על "אימות עסק" או "אימות ביזנס" בפלטפורמות כמו פייסבוק, אינסטגרם, גוגל, טיקטוק ודומיהן? אולי גם סיפרו לכם שהאימות הזה עובד כמטה קסם שמונע חסימות מפרסום.
במאמר זה נבהיר מהו אימות עסק, למה הוא נחוץ והאם הוא באמת מונע חסימות מפרסום.
מה זה אימות עסק בפלטפורמות פרסום בדיגיטל?
רשתות חברתיות ומנועי חיפוש דיגיטליים כמו מטא, גוגל, טיק טוק, טאבולה, אאוטבריין ועוד, מציעות אפשרות לפרסום לעסקים. אך מי מוודא שהעסקים האלה אמיתיים?
כיום ניתן לפתוח דף פייסבוק או חשבון אינסטגרם בתוך דקות ולהצהיר על שירותים והצלחות, גם אם זה לא תמיד נכון. מה שיוצר בעית אמינות ושקיפות: גם לפלטפורמה מול העסקים המפרסמים, וגם לעסקים מול קהל הלקוחות.
אימות עסק הוא הדרך של הפלטפורמות לוודא שהעסק אכן קיים במציאות ורשום על פי חוק.
התהליך הזה מוריד את החשדנות של הפלטפורמות כלפי העסק/חברה.
למה צריך אימות עסק?
הרשתות הדיגיטליות אחראיות על אמינות הפלטפורמות שלהן ועל איכות החוויה הצרכנית של הלקוחות. אימות עסק מוודא שהעסק המפרסם הוא אמיתי, וכך מבטיחים חווית קנייה בטוחה ואמינה לצרכנים, ומונעים רמאויות ונוכלויות. כאשר עסקים לא מצליחים להוכיח שהם אמיתיים, נוצרת "חשדנות" אצל הפלטפורמות, מה שמוביל לבדיקות תכופות יותר של הפרסום ולחסימות פוטנציאליות.
ניפוץ מיתוס לגבי אימות עסק
אימות עסק אינו מונע חסימות מפרסום. חסימות נגרמות בעיקר מהפרות מדיניות בפלטפורמה. גם עסק מאומת יכול להיחסם אם הוא מפר את מדיניות הפרסום. אימות עסק מונע חסימות הקשורות לחשדנות על האותנטיות של הפעילות העסקית, אך אינו מונע את כל סוגי החסימות.
למה כן כדאי לאמת את העסק?
אימות עסק מראה לפלטפורמות שהעסק רציני ואמין. לעסקים עם מודל עסקי מורכב או תחומי פעילות רגישים, כמו השקעות ורפואה, מומלץ להתחיל מאימות עסק. בנוסף, ישנם כלים ותכונות בפלטפורמות הדיגיטל הזמינים רק לבעלי עסק מאומת, לדוגמא – בניית צ'אטבוטים, פיתוח אפליקציות, או חיבור לתכונות מסוימות הוואטסאפ העסקי במטא.
גם חברות גדולות וגלובאליות נדרשות לאמת את העסק שלהן?
כן, גם חברות גדולות מחויבות בתהליך אימות עסק. הפלטפורמות לא מאמתות עסקים באופן אוטומטי, וחשוב להן לוודא שהפעילות אותנטית ואינה פוגעת בזכויות של חברות אחרות.
מה כולל התהליך של אימות ביזנס?
תהליך אימות עסק כולל הגשת מסמכים לפלטפורמה, התאמות באתרי האינטרנט של החברה ובדפים העסקיים. זהו תהליך מורכב הדורש הבנה מעמיקה בבירוקרטיה של הפלטפורמות. עבודה נכונה בתהליך הזה יכולה להשיג הצלחה כמעט מוחלטת באימות.
לסיכום
אימות עסק הוא כלי חשוב לשיפור האמינות והביטחון של העסק שלכם בפלטפורמות הדיגיטליות והוא מומלץ לכל עסק. אימות ביזנס אינו מונע חסימות מפרסום, אך הוא יכול למנוע חסימות הקשורות לחשדנות על האותנטיות של העסק. לכן, כדאי לכל עסק, במיוחד לעסקים עם מודל עסקי מורכב, לבצע את האימות ולשפר את הנראות והאמינות בפלטפורמות הפרסום.
ניסיתם לאמת את הביזנס ולא הצלחתם?
אימות עסק הוא תהליך רב שלבי ומורכב שדורש מומחיות וניסיון. אם התהליך לא מבוצע כראוי, אתם תקבלו הודעה שלא הצלחתם לאמת את העסק ולנכון לכתיבת שורות אלו, תהיה לכם עוד הזדמנות אחת לתקן ואז, האופציה לאימות עלולה להיסגר, מה שישאיר את העסק שלכם לא מאומת וזה מצב מאוד לא רצוי.
לכן, אם תרצו "ללכת על בטוח", או אם קיבלתם כבר דחייה, אנחנו ממליצים לכם לעבור איתנו את התהליך.
אימתנו הרבה עסקים לאורך השנים, ואנחנו מכירים את הניואנסים הקטנים של התהליך. אלו שעושים את ההבדל בין ביזנס מאומת לעסק לא מאומת בפייסבוק, גוגל ופלטפורמות אחרות.