החוליה החסרה – הפער בין ליווי משפטי לייעוץ מדיניות פרסום והסיכון שהוא יוצר לארגונים וחברות בדיגיטל

שיתוף:

תוכן עניינים

שיתוף

השארת פרטים

לפתרון בעיות, ייעוץ והדרכות

בעוד שהייעוץ המשפטי "מכסה" חלק נרחב מהפעילות העסקית והשיווקית של החברה/ארגון, הוא לא מכסה את כל ההיבטים, חוקים וניואנסים של מדיניות פרסום בפלטפורמות ומנועי חיפוש בדיגיטל. מה שחושף חברות וארגונים לחסימות והגבלות – הפסדים גדולים ופתאומיים על הנוכחות הדיגיטלית שלהן.

ארגונים שמתייעצים עם עורכי דין בתחום ה Legal ו ה Compliance מעוניינים לוודא שכל החומרים השיווקים המפורסמים על ידי החברה שלהם עולים בקנה אחד עם לשון החוק והרגולציות בתחום. לרוב חברות בתעשיות התרופות, ביטוח, פיננסיים, מוצרי רפואה, טיפולים וליוויים מורכבים, גופים רשמיים וממשלתיים, יעשו שימוש בשרותי ייעוץ רגולציה וחוק כעניין שבשגרה הארגונית. לעיתים הם יעשו שימוש במחלקה פנימית ולעיתים בייעוץ חיצוני מפירמות עורכי דין וכדומה.

״יש לי ליווי משפטי שמאשר לי את התוכן המפורסם, כיצד יתכן שהפרתי מדיניות?״

מסמכי המדיניות כולל חוקים וכללים העולים בקנה אחד עם החוקים המקומיים של כל מדינה בה פועלות הפלטפורמות הדיגיטליות (פייסבוק, אינסטגרם, גוגל, טוויטר, טאבולה וכו'). כדוגמת, הרגולציה הכללים להגנה על נתונים (GDPR). הרגולציה חלה על כל החברות אשר מחזיקות בידם נתונים ופרטים אישיים אודות אנשים. החוקים, התקנות ורגולציות מחייבים את הפלטפורמות הדיגיטליות לבצע התאמות של כללים המחייבים את המשתמשים. 

בנוסף לאותם כללים, פלטפורמות דיגיטליות כגון "מטא" "טוויטר", ו "גוגל" הוסיפו שכבה נכבדת של מאות חוקים הנוגעים באופן המותר והאסור לפרסם, להציג הצעה, לכתוב תוכן לדף החברה, למודעות, מהי הנראות המותרת של אתרים ודפי נחיתה ועוד. החוקים נכתבו בהתאם לחזון של הפלטפורמות ולצורך בהסדרת חווית הגלישה עבור המשתמשים. זו הסיבה שליווי משפטי אינו מכסה את מסמך המדיניות של פייסבוק ושל כלל הפלטפורמות הדיגיטליות.

מהו מסמך מדיניות הפרסום של הפלטפורמות הדיגיטליות

היקף השימוש ברשתות החברתיות, פייסבוק ואינסטגרם היא עצומה כ -4 מיליארד יוזרים ב"מטא" (אינסטגרם ופייסבוק) לבדה. כדי לא לפגוע בעסקים ומשתמשים פרטיים וכדי שתהיה יכולת אכיפה דיגיטלית, הצורך להסדיר את הפעילות בהן הוא הכרחי עבור הקיום של אותן פלטפורמות. כדי להגדיר את הכללים בבירור, אותן פלטפורמות דיגיטלות חייבות להתייחס לכל מרכיבי התוכן שעולה לפלטפורמה. תמונות, סרטוני וידאו, ניסוח וגם היבטים טכניים של פרסום ונכסים מקושרים. כל אלו נכנסו למסמך מדיניות עתיר סעיפים ותתי סעיפים.

כאשר נפסלת מודעה לפרסום, מתקבלת הודעה גנרית מפייסבוק המציינת כי בוצעה הפרת מדיניות. כלומר, כעת המשתמש יודע שבוצעה הפרה אך לא יודע איזו, באיזה היקף ולמשך כמה זמן בוצעה ההפרה. כדי לדעת מהי ההפרה עליו להכיר את מסמך המדיניות על בוריו. (ואז סביר שהוא לא היה יוצר אותן מלכתחילה).

סריקות להפרת מדיניות מתבצעות באופן מחזורי כל העת ולכן זה מאוד נפוץ שחברה שמפרסמת ולא מקבלת אזהרות מדיניות, יכולה בהינף יד (או AI) להחסם ברגע, לאבד דף עסקי, עוקבים, דאטה ועוד.

כדי לציית גם לחוק וגם למדיניות פרסום, יש צורך בליווי מקצועי בתחום מדיניות הפרסום
החתיכה החסרה – פרסום מותאם מדיניות בדיגיטל צריך לכלול גם ייעוץ משפטי וגם ייעוץ מדיניות פרסום

הדרך לחסימות והגבלות רצופה כוונות טובות

אגדיל ואומר גם שפרסום נכון צריך לבנות את כל הנכסים שלו על פי כללי המדיניות. כלומר, לפני שבונים את האתר, האפליקציה או דף הנחיתה צריך להכיר היטב את כל כללי המדיניות. כאן הצוות המשפטי לא יכול לעזור כי הוא לא מכיר את מכלול הדרישות ובטח שלא בקיא בדרך היישום השיווקי שלהן. לדוגמא, כדי לפרסם מודעה המפנה לאתר, צריך לוודא שהאתר בעל ממשק נוח והמוצרים תואמים את הפעילות העסקית.

חנות לממכר חליפות שהחליטה בתקופת הקורונה למכור מסכות בד תואמות לא יכולה לפרסם זאת באופן ממומן. מכירת מסכות אינה חלק מהפעילות העסקית ולכן זו הפרה. צוות משפטי לא בהכרח מודע לכך. הוא בודק את הניסוח של המודעה מבחינה משפטית. מוודא שאין הטעיה ושכל הכוכביות הנדרשות בחוק צוינו.

קייס סטאדי – הפער בין ייעוץ משפטי לייעוץ שיווק למדיניות פרסום

מקרה שבו נתקלתי ומייצג את הפער בין חוק ומדיניות פרסום, הוא מקרה של סוכנות פרסום שמפרסמת עבור חברות רכב גדולות וגלובאליות. חברות הרכב מכתיבות את הפוסטים שיש לפרסם לסוכנות, הפוסטים עומדים בדרישות החוק אך מפרים את המדיניות של פייסבוק בגלל תמונות שיכולות לייצר בעיות מול האלגוריתם והצהרות שפייסבוק מגדירה כמוגזמות לגבי יתרונות הרכבים.

פרסום מותאם מדיניות באמצעות אנשי מקצוע

אז הבנו שכדי לפרסם נכון מעבר לידע משפטי, נדרש ידע מקצועי רלוונטי. לכן כל ארגון שמעוניין לפרסם ביעילות בפלטפורמה צריך ליווי של איש מקצוע בתחום. כל מודעה צריכה לעבור סריקה והתאמה. כל דף נחיתה צריך להיות מותאם החל מחוויית המשתמש ועד לטקסטים והתמונות במודעה ובאתר. 

חשוב להדגיש שפרסום תואם מדיניות אינו רק כדי להימנע מחסימה. פרסום נכון מאפשר לחשבון לקבל דירוג גבוה ובכך לשפר את אחוזי ההמרה והאפקטיביות של הפרסום. כך שבסופו של דבר כל הצדדים מרוויחים.

רוצים לפרסם את השירות או המוצר שלכם באופן התואם למדיניות? עם הניסיון הרב והידע שצברתי במהלך השנים אני מסייע לארגונים רבים לפרסם ביעילות רבה, בלי להחסם או להיתקל בסנקציות ועם וודאות ויציבות שהפעילות שלהם בדיגיטל נמצאת בנקודה אופטימאלית וללא ידיים נעלמות שמגבילות את הפרסום ופוגעות ברווחי הפרסום.

השאירו פרטים ואחזור אליכם.

להצטרפות לדף הפייסבוק שלנו על מדיניות הפרסום של פייסבוק. (עדכונים, חדשות וכל שחשוב לדעת כדי למנוע חסימות ולהרוויח דירוג גבוה יותר מול הפלטפורמה)

תוכן עניינים

מאמרים נוספים

אימות ביזנס – למה צריך את זה והאם אימות עסק מונע חסימות מפרסום?
חסימות מפרסום בשיווק דיגיטלי – מי חשוף אליהן ואיך תמנעו אותן
מהם הגורמים לחסימות מפרסום ברשתות החברתיות ובמנועי החיפוש?
מודעה ממומנת בפייסבוק או בגוגל נדחתה באופן פתאומי? משמעויות ומה כדאי לעשות
חסימת ביזנס מנג'ר – טיפים ממומחה למדיניות פרסום בדיגיטל ובפייסבוק

נשמח לעמוד לרשותכם - כאן יוצרים איתנו קשר

כל התשובות לכל השאלות

ניתן לקרוא מאמר מבוא כאן

כפי שהפלטפורמות יודעות להרחיק מפרסמים על הפרות מדיניות, כך הן יתגמלו את מי שמפרסם לפי החוקים, בין אם הוא סוכנות פרסום או מפרסם עצמאי.

הן יתנו למפרסם גישה לכלים חדשים, גישה לקהלים איכותיים ולהתרחבות עסקית בתוך הפלטפורמה. 

לא, אנחנו סוכנות ייעוץ ושיווק עצמאית עם מומחיות לתחומי מדיניות הפרסום ושיווק מותאם מדיניות.

הפרות מדיניות חוזרות, יכולות להוביל לפגיעה בתוצאות הפרסום ולחסימת המפרסם ונכסיו. 

אם מדובר בסוכנות פרסום או במפרסם שמנהל פרסום עבור מספר עסקים, הפרת מדיניות באחד העסקים יכולה לפגוע בשאר העסקים ובמפרסם עצמו.

אם מעולם לא למדתם את המדיניות לאורך ולרוחב על כל מאות סעיפיה. אתם מפרים אותה בסיכוי מאוד גבוה וכבר עכשיו יש מה לעשות כדי להציל את העסק שלכם ולהימנע מטעויות יקרות שיעלו בחסימות בהמשך הדרך.

דילוג לתוכן