למה חסימות מפרסום בשיווק דיגיטלי קורות בפתאומיות ואיך מונעים אותן?

שיתוף:

תוכן עניינים

שיתוף

השארת פרטים

לפתרון בעיות, ייעוץ והדרכות

קרה לכם פעם שראיתם מודעה ממומנת בדיגיטל, היה ברור לכם או חשדתם שהיא מפרה את מדיניות הפרסום, אך בכל זאת היא לא נחסמה על ידי הפלטפורמה?
אז האמת היא שזו הדרך שבה פלטפורמות דיגיטל (פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר, טאבולה, טיקטוק אאוטבריין) ומנועי חיפוש (גוגל, בינג ודומיהם )דיגיטליים מתנהלים. בכל רגע נתון, תכנים מפרי מדיניות עולים לפלטפורמת והפלטפורמות סורקות את התכנים בדיעבד. זו הסיבה לכך שתמיד ימצאו מודעות ופוסטים מפרי מדיניות בפלטפורמה. 

ישנם עוד גורמים שתורמים לתופעה הזו של ריבוי הפרות מדיניות בדיגיטל, להלן שני גורמים נפוצים:

  1. לא כל מפרסם קורא בעיון את מסמך המדיניות של הפלטפורמות הדיגיטליות כגון פייסבוק, אינסטגרם, גוגל, טיקטוק, טוויטר, טאבולה, אאוטבריין ועוד. רבים סומכים על שיקול הדעת וההיגיון הבריא שלהם או על צוות הליווי המשפטי של הארגון.
  1. בהרבה מקרים אנשי שיווק ופרסום מעתיקים תוכן ושיטות פרסום מהמתחרים שלהם, וכך נוצרת מציאות שבה כולם בטוחים שאם הקמפיינים "עובדים" אצל המתחרה אז כנראה שגם אצלם "יהיה בסדר". למעשה הם עיוורים להפרות המדיניות ולא רואים את החסימות וההגבלות על המתחרים שלהם, בגין אותו תוכן.

איך אוכפים מדיניות פרסום בדיגיטל?

הבינה המלאכותית של הפלטפורמות הדיגיטליות (AI) משמשת כשומר הסף של הפלטפורמות השונות. מדי יום, הרשתות החברתיות ומנועי החיפוש סורקים את הפעילות הדיגיטלית שלנו. בסריקות יבדקו חשבונות פרסום, דפים, אתרים, דפי נחיתה ומודעות. בהתאם לתוצאות הסריקה, מפרסמים ירדו או יעלו בתוצאות הפרסום, יוגבלו או יחסמו מפרסום או לחלופין ייזכו לחשיפה זולה ותוצאות פרסום משתלמות יותר. מכיוון שהסריקות מגיעות באיחור, גם חסימות והגבלות קורות ללא אזהרה מראש ולפעמים הן סופיות ללא יכולת ערעור עליהן. מפרסמים יכולים להחסם גם לאחר מספר שנות פעילות, ללא אזהרה.

סריקות מדיניות של AI נועדו להבטיח שהעסקים המפרסמים בפלטפורמות הדיגיטל עומדים במדיניות.
הבינה המלאכותית של הפלטפורמות הדיגיטליות (AI) משמשת כשומר הסף של הפלטפורמות השונות.

20 קמ"ש מול 20,000 קמ"ש

הקצב שבו עולה תוכן ממומן ואורגני למנועי חיפוש ולרשתות החברתיות הוא עצום. לעומת זאת, קצב הסריקה של האלגוריתם מוגבל. לצורך הדוגמה, האלגוריתם  מסוגל לסרוק 50,000 תכנים בשעה מתוך 5,000,000 תכנים שעלו באותה שעה. וכך נוצר פער קבוע בין קצב העלאת התוכן לזמן ביצוע הסריקות חסימות. מכיוון שאלגוריתם המדיניות הוא משאב מוגבל, צוותים בתוך הרשתות ומנועי החיפוש מתעדפים אותו באופן סודי. אין לנו דרך לדעת מתי סריקות עומק יתבצעו על הפעילות הפרסומית שלנו. 

הפוסטים האורגניים והממומנים שאתם מעלים היום, יכולים להיסרק גם בעוד תקופה וליצור חסימות גלויות והגבלות סמויות על הפרסום.
האלגוריתמים לא מספיקים את קצב העלאת התוכן והם סורקים אותו בגלים, חתכים שונים

איך כדאי להתנהל מול המדיניות בתור מפרסמים ואנשי שיווק?

מכיוון שכבר הבנו את המצב – מודעה מאושרת ומפורסמת אינה מעידה על התאמת המערך הפרסומי למדיניות הפרסום ואינה מונעת נזק של חסימות והגבלות על פרסום או מפרסם. כדאי שנחשוב פעמיים לפני שנעתיק ממתחרים או נייבא שיטות וטרנדים חמים.

ההיגיון הבריא לא עוזר לציית למדיניות פרסום מורכבת ודינאמית, ואי אפשר לציית למדיניות רק מתוקף היגיון או רצון טוב. במקרים רבים המדיניות אפילו נוגדת את חוקי ההיגיון העסקי והשיווקי. ולכן גם חברות ועסקים לגיטמיים לחלוטין, כולל חברות ורשתות מוכרות חשופות לחסימות והגבלות על הפרסום שלהן.

מסמך המדיניות מכיל מאות סעיפים ותתי סעיפים המפרטים כל רכיב במערך העסק, השיווק והפרסום ויורד לרזולוציות קטנות מאד. התאמת הפרסום למדיניות דורשת יציאה מאזור הנוחות שהתרגלנו אליו. 

ככל שתקדימו להתאים את הנוכחות הדיגיטלית שלכם למדיניות כך תמנעו חסימות – המקל, ותיתפסו כמפרסמים איכותיים יותר מהמתחרים שלכם, מה שיבוא לידי ביטוי בתוצאות הפרסום- הגזר. 

תבדקו תמיד התאמה למדיניות. אל תיקחו סיכונים ואל תניחו שהתוכן שלכם אינו מפר את המדיניות רק מכיוון שהוא נראה לכם תקין או בגלל שהתעשייה שלכם מפרסמת בצורה הזו.


אנחנו מעניקים שרותי ייעוץ ותפעול להתאמת מערך השיווק הדיגיטלי שלכם למדיניות הפרסום של הפלטפורמות בהם אתם מפרסמים. תוכלו ליצור איתנו קשר לפרטים נוספים.

להצטרפות לדף הפייסבוק שלנו על מדיניות הפרסום של פייסבוק. (עדכונים, חדשות וכל שחשוב לדעת כדי למנוע חסימות ולהרוויח דירוג גבוה יותר מול הפלטפורמה)

תוכן עניינים

מאמרים נוספים

אימות ביזנס – למה צריך את זה והאם אימות עסק מונע חסימות מפרסום?
חסימות מפרסום בשיווק דיגיטלי – מי חשוף אליהן ואיך תמנעו אותן
מהם הגורמים לחסימות מפרסום ברשתות החברתיות ובמנועי החיפוש?
מודעה ממומנת בפייסבוק או בגוגל נדחתה באופן פתאומי? משמעויות ומה כדאי לעשות
חסימת ביזנס מנג'ר – טיפים ממומחה למדיניות פרסום בדיגיטל ובפייסבוק

נשמח לעמוד לרשותכם - כאן יוצרים איתנו קשר

כל התשובות לכל השאלות

ניתן לקרוא מאמר מבוא כאן

כפי שהפלטפורמות יודעות להרחיק מפרסמים על הפרות מדיניות, כך הן יתגמלו את מי שמפרסם לפי החוקים, בין אם הוא סוכנות פרסום או מפרסם עצמאי.

הן יתנו למפרסם גישה לכלים חדשים, גישה לקהלים איכותיים ולהתרחבות עסקית בתוך הפלטפורמה. 

לא, אנחנו סוכנות ייעוץ ושיווק עצמאית עם מומחיות לתחומי מדיניות הפרסום ושיווק מותאם מדיניות.

הפרות מדיניות חוזרות, יכולות להוביל לפגיעה בתוצאות הפרסום ולחסימת המפרסם ונכסיו. 

אם מדובר בסוכנות פרסום או במפרסם שמנהל פרסום עבור מספר עסקים, הפרת מדיניות באחד העסקים יכולה לפגוע בשאר העסקים ובמפרסם עצמו.

אם מעולם לא למדתם את המדיניות לאורך ולרוחב על כל מאות סעיפיה. אתם מפרים אותה בסיכוי מאוד גבוה וכבר עכשיו יש מה לעשות כדי להציל את העסק שלכם ולהימנע מטעויות יקרות שיעלו בחסימות בהמשך הדרך.

דילוג לתוכן