כך תמנעו פריצה לפייסבוק ולחשבון הפרסום שלכם בפייסבוק ובאינסטגרם

שיתוף:

תוכן עניינים

שיתוף

השארת פרטים

לפתרון בעיות, ייעוץ והדרכות

פריצה לחשבון שלכם במדיה החברתית היא הרבה יותר מעצבים וכעס על כך שחסמו לכם את החשבון, היא גם פעולה שגוררת אחריה חסימה באופן אוטומטי. כמו הרבה דברים בהתנהלות בפייסבוק- גם חסימה של חשבון בעקבות פריצה אליו זו פעולה שניתן למנוע בקלות- על ידי אבטחת החשבון ושמירה עליו.

חשבון חסום הוא חשבון שלא מתפקד וכך העסק לא מרוויח ולכן הדבר הראשון והחשוב ביותר שיש לבצע הוא להגן על העסק ולמנוע פריצה. חשוב לזכור שכאשר החשבון נפרץ ונחסם, האלגוריתם של הפלטפורמה נכנס לפעולה ועוקב אחר העסק לעומק ומחפש, ולרוב גם מוצא, פעולות הנוגדות את מדיניות הפרסום של פייסבוק. לכן הצורך להגן על החשבון ולאבטח אותו הופך להיות עוד יותר הכרחי.
בנוסף, כל התמונות, השיחות, החברים וכל מה ששייך לפרופיל ילך לאבדון ולכן כל מי שיש לו פרופיל פייסבוק, כדאי שיפעיל אימות דו שלבי.

התשלום לפייסבוק הוא הלוואה, והלוואה היא עניין של אמון:

כאשר מפרסמים ברשת מפעילים קמפיין עליו משלמים רק בהמשך. כלומר- ניתן להקים קמפיין בחשבון המודעות, להריץ אותו וכבר להתחיל לגרוף לידים ולקבל פניות, למכור וכיו"ב, אבל טרם שולם התשלום לפייסבוק עבור אותה פעילות. החיוב בפלטפורמה מתבצע בתאריכים שונים (לא ניכנס כאן להסברים למה זה עובד ככה). בסופו של דבר השירות שהוא הקמה והרצה של הקמפיין התקבל אבל טרם נפרע עליו התשלום כך שמדובר בסוג של הלוואה. 

בכדי לפרסם בצורה ממומנת בפלטפורמה יש צורך להזין את כרטיס האשראי בתוך המערכת. כאשר מתבצעת פריצה לחשבון שלכם מתאפשרת גישה לאותו כרטיס על ידי הגורם הפורץ וגורמים נוספים, ומכיוון שהחשבון שלכם נחסם בעקבות הפריצה – לא תמיד תוכלו להציל את כרטיס האשראי ואת החשבון. חשוב שתדעו שפריצה היא לא משהו קטן שקורה לעיתים רחוקות אלא מערכת שלמה של פורצים ברחבי העולם שמנסים בלא מעט דרכים (חלקן מתוחכמות מאוד) לפרוץ לחשבונות רבים בפלטפורמה.

למה פריצה לפייסבוק גוררת אחריה חסימה מיידית של החשבון?

הסיבה שהפלטפורמה ממהרת לחסום את החשבון לאחר שנפרץ היא בכדי להגן על בעל החשבון. הגורם שפרץ לחשבון יכול להשתמש בכרטיס האשראי שנמצא במערכת, לפרסם תכנים לא ראויים ולא הולמים בפייסבוק ובאינסטגרם ולהוריד באופן משמעותי את הדירוג של החשבון. בכדי שזה לא יקרה מתבצעת חסימה מיידית של החשבון העסקי או של חשבון המודעות וברוב הפעמים גם של החשבון האישי המקושר אליו. 

מעבר לשימוש בכרטיס האשראי ופרסום בשמכם החסימה מתבצעת בשביל להגן על הפרטיות של בעל החשבון שכן הפורץ יכול להגיע לכל התמונות, הסרטונים , השיחות והמידע הפרטי ששמור בחשבון. חסימה כזו יכולה להשבית עסק מפרסום בפייסבוק לצמיתות.

מה עושים? מאבטחים את החשבון ומגנים עליו. איך? מבצעים אימות דו שלבי.

אימות דו שלבי בפייסבוק – להפעיל אותו עכשיו

אימות דו שלבי הוא שכבת הגנה נוספת לפרופיל שלכם והוא מופעל על ידי פייסבוק דרך הפרופיל. יש גם אימות דו שלבי באינסטגרם ואפילו במייל, ההמלצה שלנו, להפעיל את כולם!

האימות הדו שלבי עובד בצורה מאוד פשוטה-ברגע שהמערכת מזהה כניסה לחשבונות שלכם ממקור לא ידוע ולא מוכר (אפילו אם אתם אלה שנכנסים ממחשב שלא נכנסתם ממנו לחשבון בעבר) היא שולחת לבעל החשבון התראה שבה הוא מתבקש לאשר שהוא זה שנכנס. מדובר בשלב אימות מאוד חשוב לכל בעל חשבון פרסום ועוד יותר לבעל עסק המפרסם עבור מספר עסקים ועובד דרך ביזנס מנג'ר. במצב כזה אימות דו שלבי הוא חובה. אבל לא מספיק שרק בעל החשבון יבצע אימות דו שלבי אלא שפעולה זו תבוצע על ידי כל גורם המחובר לחשבון מודעות, ביזנס מנג'ר, דף פייסבוק ואינסטגרם.

איך מפעילים אימות דו שלבי?

הנה מדריך של פייסבוק בנושא, המדריך קצר וברור וניתן לצפות בו כאן
ישנן מספר שיטות להפעלת האימות. לא משנה באיזו שיטה תבחרו אבל חשוב שתרשמו לעצמכם את הקוד לשחזור (חפשו את הקודים לשחזור והורידו אותם). הקודים יורדים כקובץ טקסט והם הגיבוי היחידי שלכם לאימות הדו שלבי. אם איבדתם אותם, תוכלו לייצר חדשים ולשמור אותם שוב. אבל אם תנסו להיכנס למערכת ומשהו באימות הדו שלבי לא יעבוד, הקודים הם הדבר היחיד שיפריד בינכם לבין היכולת שלכם לפרסם.

הגנה מפריצה של חשבון המודעות והפרופיל בפייסבוק ובאינסטגרם
אם תקבלו רשימת קודים (רשימה של מספרים) תשמרו אותה במקום מאובטח

איך תזהו פריצה לחשבון המודעות או לביזנס מנג'ר

ישנן כמה דרכים לשים לב שפרצו לכם לחשבון, גם אם המערכת טרם גילתה זאת. חיובים מוזרים בכרטיס האשראי, החלפת תמונת הפרופיל , שליחת הודעות ספאם או מודעות מוזרות שרצות- כל אלו הם אינדיקציה ברורה שפרצו לכם לחשבון ושעליכם להחליף סיסמא ולבצע אימות דו שלבי בכדי למנוע פריצה עתידית. כמו כן מומלץ לבדוק באופן קבוע שלא נוספו מנהלים חדשים שאינכם מכירים לחשבונות שאתם מנהלים, או פרופילים וחשבונות נוספים בביזנס מנג'ר ולהסיר את כל מי שכבר לא רלוונטי לחשבון.

ישנן פריצו מתוחכמות יותר שלא נעשות ישירות דרך המערכת אלא דרך פריצה למייל או שליחת הודעה עם לינק ובדרך זו להשתלט על שאר הנכסים הדיגיטליים של בעל החשבון. זיהיתם פריצה? חשוב לדווח לחברת האשראי, להחליף את הסיסמא לחשבון ולהתחבר מחדש כולל ביצוע אימות דו שלבי וכמובן לדווח לפייסבוק. כאן תמצאו לינק של פייסבוק לדיווח על פריצות שונות.

להצטרפות לדף הפייסבוק שלנו על מדיניות הפרסום של פייסבוק. (עדכונים, חדשות וכל שחשוב לדעת כדי למנוע חסימות ולהרוויח דירוג גבוה יותר מול הפלטפורמה)

תוכן עניינים

מאמרים נוספים

אימות ביזנס – למה צריך את זה והאם אימות עסק מונע חסימות מפרסום?
חסימות מפרסום בשיווק דיגיטלי – מי חשוף אליהן ואיך תמנעו אותן
מהם הגורמים לחסימות מפרסום ברשתות החברתיות ובמנועי החיפוש?
מודעה ממומנת בפייסבוק או בגוגל נדחתה באופן פתאומי? משמעויות ומה כדאי לעשות
חסימת ביזנס מנג'ר – טיפים ממומחה למדיניות פרסום בדיגיטל ובפייסבוק

נשמח לעמוד לרשותכם - כאן יוצרים איתנו קשר

כל התשובות לכל השאלות

ניתן לקרוא מאמר מבוא כאן

כפי שהפלטפורמות יודעות להרחיק מפרסמים על הפרות מדיניות, כך הן יתגמלו את מי שמפרסם לפי החוקים, בין אם הוא סוכנות פרסום או מפרסם עצמאי.

הן יתנו למפרסם גישה לכלים חדשים, גישה לקהלים איכותיים ולהתרחבות עסקית בתוך הפלטפורמה. 

לא, אנחנו סוכנות ייעוץ ושיווק עצמאית עם מומחיות לתחומי מדיניות הפרסום ושיווק מותאם מדיניות.

הפרות מדיניות חוזרות, יכולות להוביל לפגיעה בתוצאות הפרסום ולחסימת המפרסם ונכסיו. 

אם מדובר בסוכנות פרסום או במפרסם שמנהל פרסום עבור מספר עסקים, הפרת מדיניות באחד העסקים יכולה לפגוע בשאר העסקים ובמפרסם עצמו.

אם מעולם לא למדתם את המדיניות לאורך ולרוחב על כל מאות סעיפיה. אתם מפרים אותה בסיכוי מאוד גבוה וכבר עכשיו יש מה לעשות כדי להציל את העסק שלכם ולהימנע מטעויות יקרות שיעלו בחסימות בהמשך הדרך.

דילוג לתוכן