ארגונים ומפרסמים רבים משקיעים את מיטב כספם וזמנם ביצירת מודעה מדויקת, מעוצבת גרפית ובעלת תוכן מושקע. במסגרת עבודתי אני נתקל במפרסמים המקבלים חסימות או הגבלות בגין אותן מודעות. מדובר בעסקים חוקיים ולגיטימיים, ובמודעות שנראות לגיטימיות לגמרי ואינן מכילות תוכן פוגעני, בוטה או הצעות מסחריות מפוקפקות. אז למה בכל זאת חוסמים את המודעה?
קצת על מדיניות הפרסום של "מטא": פייסבוק, אינסטגרם ועוד.
כדי לענות על השאלה, נבין תחילה מהי מדיניות הפרסום של פייסבוק ואינסטגרם. מדובר במסמך מורחב, בו מוגדרים באופן מפורט קודי ההתנהגות והפרסום המחייבים את כלל המשתמשים בפלטפורמה. אכן זה נשמע משהו לגיטימי וברור. אך כאשר מדובר במאות סעיפים ותתי סעיפים מורכבים שמשפיעים על האופי שבו מותר או ואסור לפרסם, זה לא כזה פשוט לציית לכולם. בדיוק כאן חלק מהמפרסמים נופלים ובמיוחד אלו שסבורים שאם התחום שהם מפרסמים לגיטימי, אז כנראה שהם מצייתים למדיניות.
ואם זה לא מספיק מסובך -סריקות להתאמת הפרסומים שלכם למדיניות מתבצעות כל הזמן ובגלים. כך שמודעה שאושרה יכולה להידחות או להוביל לחסימות בסריקות חוזרות.
הפרת מדיניות פרסום בפייסבוק וההשלכות לטווח הקצר והארוך
משתמש בפלטפורמה המעֿלה פרסומים לעסק שלו או עבור משתמשים אחרים ואינו מכיר את כל כללי המדיניות המחייבים, מסתכן בחסימה. במרבית המקרים כאשר לא מדובר בהפרה בוטה החסימה לא תהיה מיידית, אבל ההפרה נרשמת ומצטברת לרשימת הפרות שמפרסמים ומותגים מבצעים ללא ידיעתם.
מפרסמים מנוסים מכירים את הסיטואציה שבה מודעה "מאושרת" ונדחית כעבור תקופה. המצב הזה הוא תוצר של סריקה תקופתית.
בלא מעט מקרים כמו כן, ייתכן שלא תהיה חסימה כלל אלא רק ״סנקציות״. כדוגמת, הורדת החשיפה, הגבלות בחשבון המודעות וביצועי פרסום נמוכים (הורדת הדירוג). אך כאשר ההפרה מתמשכת גם אם זה נעשה ללא ידיעה או כוונה המפרסם עלול להיחסם.
איך תימנעו הפרות מדיניות וחסימות מפרסום של מודעות ממומנות?
אז הגענו לשאלת השאלות, איך בעצם אפשר להימנע מהפרת מדיניות? רבים וטובים ניסו לפצח את השיטה. להבין כיצד עובד האלגוריתם ולנסות ללכת ״בין הטיפות״. אבל זה לא פשוט, כיוון שיש לשים לב גם לנכסים המקושרים למודעה. זאת אומרת שאם בדף נחיתה או אתר המקושרים למודעה שעולה יש תוכן שמפר את מדיניות הפרסום, אזי גם המודעה יכולה להיחסם.
אם כך, הדרך להימנע מהפרת מדיניות וחסימות היא להכיר לעומק את כל הכללים המחייבים כולל תתי הסעיפים הקטנים ביותר. כלומר, לא רק איך לפנות לקהל, איזו תמונה אפשר להעלות או באיזו שפה להשתמש. אלא להיות בקיא בעוד מאות חוקים שנוגעים לתכנון וניהול השיווק לנכסי הפרסום והנכסים המקושרים אליהם.
על מפרסמים מקצועיים אשר מעלים קמפיינים באופן קבוע למספר עסקים, או כאלו המנהלים פעילות גדולה עבור חברות חלה אחריות גבוהה. עליהם להתנהל במשנה זהירות. כל הפרה שלהם עלולה לגרור עימה חסימה של המפרסם עצמו ולהגביל אותם מלעסוק בתחום שלהם ובמקביל גם חסימה של כל הנכסים או החברות אותם הם מפרסמים.
לפיכך, יש חשיבות רבה להשקעה בלמידה תמידית של המדיניות שתאפשר לדעת איך מפרסמים בפייסבוק תוכן תואם ולא רק מה מפרסמים.
ואולי הכי חשוב, יש לתכנן את הפעילות בהתאם למדיניות ולא להניח מראש שכוונות טובות, משמען ציות למדיניות.
מה אנחנו לא ממליצים לעשות כשמודעה נדחית או נחסמת
- אל תנסו לנחש מכיוון שכל דחייה נוספת פוגעת בחשבון המפרסם ועלולה להפוך לחסימה גדולה יותר בהמשך.
- להתעלם – המערכת מחכה שתטפלו בבעיה- ריבוי מודעות דחויות הן סיבה לחסימה.
- לערער ולהגיד שהטעות היא אצל הפלטפורמה רק על בסיס תחושת בטן. (גם אם המודעה נראית תקינה לגמרי, היא עדיין יכולה לפספס סעיפי מדיניות שאתם פחות מכירים.
מה המחיר העסקי של מודעה דחויה או חסומה
על פניו, מודעה דחויה יכולה להיראות כמו משהו זניח, שלא מפריע להתנהלות השוטפת אבל כדאי לקחת בחשבון את הפרמטרים הבאים:
1. הזמן שהושקע בלחשוב עליה.
2. הזמן שלקח לכתוב את הטקסט שלה.
3. הזמן ששלחתם אותה לעיצוב גראפי + תקשורת עד שהיא מוכנה.
4. זמן ההעלאה שלה לפלטפורמה.
5. הזמן/כסף שהושקע בה כל עוד היא רצה.
6. הדאטה שהיא יצרה, (לא מדויק ולא תמיד ניתן לשכפול).
7. ציון המדיניות נפגם – סיכוי לחסימה, פגיעה גלויה או סמויה בעסק/חברה.
8. זמן של ניחושים וניסיונות מול הפלטפורמה להבין מה לא בסדר.
9. זמן ייצור של מודעה חדשה שגם לא בטוח תאושר.
10. אם היא הייתה חלק מטקסט/מקבץ מודעות, היא יכולה לפגום בדאטה ולייצר מסקנות שגויות.