מדיניות הפרסום של פייסבוק ואינסטגרם

עושים סדר: מיתוסים על מדיניות הפרסום של פייסבוק ואינסטגרם

שיתוף:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב email

תוכן עניינים

נעים להכיר

נעים להכיר, White Collar מומחים למדיניות הפרסום של פייסבוק.

המשימה שלנו:

לסייע לסוכנויות פרסום להשיג תוצאות ארוכות טווח מפרסום בפייסבוק. 

איך אנחנו עושים את זה?

בזמן שאתם פירסמתם, אנחנו חקרנו את מדיניות הפרסום של פייסבוק.

מסוף שנת 2017 צברנו ניסיון תקדימי בתחום מדיניות הפרסום של פייסבוק.
צפינו באלפי קמפיינים, דפי נחיתה ואתרים, דיברנו עם אנשי דיגיטל מתעשיות ונישות פרסום שונות.
ראינו פרסום מקומי, בינלאומי, מוצרים, שירותים, עסקים קטנים וגדולים, חברות ומיזמים מסוגים רבים ותקציבים בכל הגדלים.

מה למדנו והסקנו מהמחקר?

לכל עסק מפרסם, הכרת מדיניות הפרסום היא הבסיס לכל תכנון והוצאה לפועל של מהלך פרסומי ועסקי.

פרסום מפר מדיניות מזמן חסימות וסנקציות פתאומיות למפרסם וללקוח ואינו משתלם.

רוב שוק הפרסום מפר את מדיניות הפרסום.
מפרסמים ותיקים ואנשי פרפורמנס, קופירייטרים, סוכנויות ומשרדי פרסום, מקצוענים, פרילנסרים, עסקים וחברות. רובם לא לוקחים את מדיניות הפרסום כשיקול עסקי פרסומי והם משלמים על כך בהמשך הדרך.

פרסום ותכנון עסקי שיווקי מותאמי מדיניות, הינם הבסיס לצמיחה עסקית ארוכת טווח ביחד עם הפלטפורמה ולא כנגדה.

אנחנו יודעים לזהות הפרות מדיניות כמו שאתם יודעים להקים קמפיין. אנחנו יודעים איך למנוע חסימות מראש ולתכנן נכון את כל תהליך הפרסום בפייסבוק, ואנחנו מלמדים סוכנויות אחרות איך לעשות את זה.

בתכנית הליווי שלנו נלמד אתכם (ארגון, סוכנות פרסום) את כל סעיפי וחוקי מדיניות הפרסום של פייסבוק וכן איך להתנהל עסקית ושיווקית מבלי להיחסם בעתיד.

התכנית מותאמת לכל עסק מפרסם שמוכן להשקיע בתשתיות שלו ורוצה להימנע מהפתעות יקרות מאוד.

התכנית כוללת שלב איפיון מעמיק שבו אנו מתאימים את תכנית הליווי לעסק.

בדף "צרו קשר" שלנו.
ניתן ללחוץ כאן.

ניתן לעקוב בלחיצה על שם דף הפייסבוק שלנו:
White Collar – מדיניות הפרסום.

שיתוף

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב email

שאלות נפוצות

ניתן לקרוא מאמר מבוא כאן

אם מעולם לא למדתם את המדיניות לאורך ולרוחב על כל מאות סעיפיה. אתם מפרים אותה בסיכוי מאוד גבוה וכבר עכשיו יש מה לעשות כדי להציל את העסק שלכם ולהימנע מטעויות יקרות שיעלו בחסימות בהמשך הדרך.

הפרות מדיניות חוזרות, יכולות להוביל לפגיעה בתוצאות הפרסום ולחסימת המפרסם ונכסיו. 

אם מדובר בסוכנות פרסום או במפרסם שמנהל פרסום עבור מספר עסקים, הפרת מדיניות באחד העסקים יכולה לפגוע בשאר העסקים ובמפרסם עצמו.

כפי שהפלטפורמות יודעות להרחיק מפרסמים על הפרות מדיניות, כך הן יתגמלו את מי שמפרסם לפי החוקים, בין אם הוא סוכנות פרסום או מפרסם עצמאי.

לא, אנחנו סוכנות פרסום עצמאית.

השארת פרטים

לפתרון בעיות, ייעוץ והדרכות

עושים סדר: מיתוסים על מדיניות הפרסום של פייסבוק ואינסטגרם

אם יצא לכם לחפש מידע ברשת על מדיניות הפרסום של פייסבוק ואינסטגרם סביר להניח שגיליתם שיש המון חומר וקשה להבין מה נכון ומה מיתוס. אז למה שתאמינו למה שתקראו פה? שאלה חשובה. 

כל הידע שלנו בנושא מדיניות הפרסום של פייסבוק ואינסטגרם מבוסס על אלפי דפי נחיתה, חשבונות מודעות, מודעות ופאנלים שיווקיים בהם צפינו כסוכנות המסייעת לסוכנויות דיגיטל ופרסום אחרות לפרסם בפייסבוק בדרך הנכונה ובכך להשיג דירוג גבוה ולהימנע מחסימות.
אז נכון, יש הרבה ידע ברשת, הרבה מאוד ידע ברשת אבל לרוב מדובר בידע חלקי או מוטעה ובמיתוסים בתחום שפשוט השתרשו להם. המיתוסים האלו מבלבלים מפרסמים, מובילים אותם לחשיבה מוטעית וטעויות שבסופו של דבר עולות להם בתוצאות פרסום ובחסימות על ידי הפלטפורמה. המקום היחיד לקבל את הידע המדויק הוא בעצם ללמוד את מדיניות הפרסום של פייסבוק ואינסטגרם בעצמכם וכך להיות בטוחים ולא להאמין לאף מיתוס. 

לבנתיים, אספנו עבורכם מספר מיתוסים נפוצים ואת האמת שמאחורי כל אחד מהם:

מיתוס: מדיניות הפרסום של פייסבוק משתנה כל הזמן ולכן אין טעם ללמוד אותה

מדיניות הפרסום של פייסבוק לא השתנתה כמעט בשנתיים האחרונות. נוספו סעיפים בודדים והשתנו חוקים בתוך נישות. אבל מדובר בפחות מאחוז מכל מה שכתוב שם.
את המדיניות ניתן ללמוד וללמד, זה בדיוק מה שאנחנו עושים והלקוחות שלנו יעידו על כך.

מיתוס: כדאי לפתוח מספר פרופילים, חשבונות מודעות וביזנס מנג'ר כדי שאם ניחסם, נוכל לעבוד מנכס אחר.

מפרסם שעובד מול פייסבוק צריך להיראות אמין, התנהגות שכזו יכולה להוות סיבה לחסימה. לכן, אל תפתחו מספר פרופילים ואל תפתחו נכסים מיותרים. תגבו את החומר בענן, תכניסו מנהלים נוספים לעמוד בכדי שיוכלו לתפקד במצב שתם תיחסמו אבל תעבדו נכון ואמין.

מיתוס: אם העלנו מודעה או פוסט והם אושרו, זה אישור לכך שהתוכן מציית למדיניות הפרסום.

האישור הראשוני של המודעה אינו מהווה אישור לכך שהפוסט, האתר או דף נחיתה אינם מפרים את המדיניות. אם המודעה אושרה יכול להיות שהיא פשוט לא נסרקה לחלוטין על ידי האלגוריתם של פייסבוק והוא טרם איתר את הפרת המדיניות שבה.  לאחר זמן מה כשהמודעה כבר רצה, פייסבוק מבצעת עוד ועוד סריקות על כל הנכסים ודפי האינטרנט המקושרים אליהם. סריקות כאלו יכולות להגיע כעבור שבוע מזמן העלאת המודעה, כעבור חודש ולפעמים גם כעבור מספר שנים ורק אז לבצע את החסימה.
לכן, אם רוצים לא להפר את המדיניות, צריך להכיר אותה מראש ולא לקוות שאינכם מפרים את המדיניות.

מיתוס: הגשתי ערעור וקיבלתי מייל התנצלות על כך שהחשבון נחסם בטעות, סימן שהכל בסדר ולא הפרתי מדיניות מלכתחילה.

מפרסם יכול לרוץ תקופה מאוד ארוכה (לפעמים שנים) עם תוכן שמפר את מדיניות הפרסום של פייסבוק. ברגע שהאלגוריתם סורק את הנכסים שלו והוא מזהה הפרת מדיניות הוא מפעיל חסימה -על המודעה, חשבון, הפרסום, ביזנס. 

ברגע שמגישים ערעור בחלק מהמקרים ובמיוחד אם זאת פעם ראשונה, יש לנציג יכולת להחזיר את החשבון לפעילות גם אם בוצעה בפועל הפרת מדיניות. להחזרת החשבון מתלווה מייל התנצלות. המייל הזה הוא אוטומטי.

הרחבה: אם נחסמנו – קרה דבר אחד משניים:

  1. לא בוצעה הפרת מדיניות והכל בסדר.
  2. בוצעה הפרת מדיניות והמפרסם קיבל הזדמנות שנייה 

שימו לב שבשני המקרים המפרסם יקבל מייל שהחשבון נחסם בטעות.

במקרה השני, אם המפרסם ימשיך להפר מדיניות, האלגוריתם שוב יתפוס אותו, רק שהפעם יהיה תיעוד לכך שהמפרסם הפר את המדיניות בעבר וכעבור מספר פעמים כאלו, החסימה תהיה ארוכה יותר ואפילו קבועה וללא התראה מראש. האחריות על הכרת החומר וההתאמה שלו למדיניות הפרסום של הפלטפורמה היא על המפרסם. ועל המפרסם לדעת לזהות הפרות מדיניות ולמנוע אותן מראש. תפקיד האלגוריתם הוא לחסום את מי שמעלה תוכן מפר מדיניות.

מיתוס: אין טעם ללמוד את מדיניות הפרסום של פייסבוק כי תמיד אוכל להיחסם בטעות

על הקביעה הזו נענה בשאלה- האם יש טעם ללמוד אופטימיזציה, כתיבת תוכן, קופירייטינג, עיצוב גרפי וכן הלאה?
הרי תמיד יש סיכוי שזה לא יעבוד.
ההבדל הוא, שאם לא נלמד את אחד מהתחומים לעיל, יכול להיות שלא נהיה רווחיים. אם לא נלמד את מדיניות הפרסום של הפלטפורמה, אנחנו מזמנים לעצמנו חסימה תמידית מפרסום בפלטפורמה.

אם יש תחום אחד שכן צריך ללמוד והוא מקדים לכל תחומי הפרסום והשיווק, הוא מדיניות הפרסום של פייסבוק. משלב תכנון הנכסים ועד לפרסום ומעקב אחרי התוצאות, כל הדרך הארוכה הזו חייבת לציית למדיניות הפרסום של פייסבוק. כל טעות קריטית בדרך יכולה לגרום לחסימה של המפרסם ושל הנכסים שלו בהמשך. מדיניות הפרסום היא ברובה מדע מדויק וניתן להוכחה. אנו מלמדים את הסוכנויות איתן אנו עובדים את כל מאות סעיפי המדיניות, איך למנוע מראש הפרות מדיניות ואיך הן נראות ברמת הקופי והתמונה.

מיתוס: רק אנשי PPC צריכים להכיר את מדיניות הפרסום של פייסבוק

כל אחד מאנשי המקצוע המעורבים בקמפיין צריכים להכיר את מדיניות הפרסום של פייסבוק.
יש לנו איש מכירות שמבטיח הבטחות ללקוח – אם הוא הבטיח דברים שאסורים לפי מדיניות הפרסום, אז כבר בשלב הזה אנחנו מתכננים את הפרסום לא נכון.
לאחר מכן מגיעים אנשי האסטרטגיה ומתכננים תכנית פעולה ופריסת מדיה. אם הם לא ידעו מה מותר ואסור בפלטפורמה גם הם יבצעו טעויות.
כותבי התוכן והקופי חייבים להכיר את מדיניות הפרסום על בוריה. הם יכולים לכתוב תכנים שמפרים עשרות סעיפי מדיניות.
מעצבים גרפיים יכולים לבחור תמונות אסורות לפרסום בפייסבוק.
ואיש ה PPC הוא זה שלוחץ על ה Publish. הוא האחרון בשרשרת וגם לו יש אחריות לבדוק מה הוא מעלה.
פרסום תוכן שמפר מדיניות מסכן את העסק שמפרסם אותו, גם את הלקוח וגם את הסוכנות.

מיתוס: אם נחסמתי, כל מה שאני צריך לעשות זה לפתוח חשבון מודעות או ביזנס מנג'ר חדש ולחזור לפרסם

הסיבה בגינה נחסמתם היא בגלל שהפלטפורמה מאמינה כי הפרתם את מדיניות הפרסום שלה. אם תעלו מחדש את אותה המודעה עם אותם התכנים, אם לא תדעו מה לתקן ברמת המילה, הביטוי, התמונה, הכותרת, הטירגוט וכן הלאה, אתם תיחסמו שוב, רק שהפעם החסימה תתרחב גם לפרופילים שלכם, ואם תנסו שוב, אתם שוב תיחסמו. המערכת חכמה מכולנו ואי אפשר לעבוד עליה לאורך זמן.
לכן, הדבר הנכון והמקצועי לעשות הוא לפנות למי שיודע לזהות הפרות מדיניות. נכון לרגע כתיבת שורות אלו, אנחנו היחידים בשוק שמחזיקים בידע הזה.

איך תדעו אם אתם מפרים את המדיניות או לא? תבצעו בדיקה שלכם ושל אנשי הפרסום של המשרד שלכם: אם אתם מדפדפים על פרסומות בפייסבוק ולא מוצאים הפרות מדיניות כאלו ואחרות בכל פרסומות שנייה או שלישית, יש לכם מה ללמוד בנושא.

מיתוס: אם אפר מדיניות, פייסבוק או אינסטגרם יפנו אלי ויגידו לי מה הייתה ההפרה כדי שאוכל לתקן את התוכן.

במידה וגיליתם שהחשבון שלכם נחסם באופן פתאומי וללא התראה סביר להניח שקרה אחד משני המצבים הבאים:

  1. הפרות מדיניות חוזרות על פני תקופה.
  2. הפרות מדיניות שהפלטפורמה לא יכולה לחיות איתן.

במקרים אחרים, בחסימת מודעה למשל, לפעמים הפלטפורמה ממש מפנה את המפרסם לסעיף במדיניות שהיא חושבת שהמפרסם הפר. 

כאן נכנס לסיפור עדכון חשוב מאוד- משפט אחד בן 5 מילים יכול להפר מספר סעיפי מדיניות במקביל. אם אותו סגנון פרסומי חוזר על עצמו באתר או בדף נחיתה, אנחנו מדברים על עשרות עד מאות הפרות מדיניות חוזרות ונשנות. פייסבוק לא תשלח למפרסם דו"ח בן 30 עמודים עם כל ההפרות שהוא ביצע. היא פשוט תיקח סעיף אחד לדוגמא ותגיד למפרסם זה הסעיף שהפרת, אבל תקרא את מדיניות הפרסום שלנו.

ולכן אין לסמוך על ההתראות של המערכת ככלי לבדיקת הפרות מדיניות. 

מיתוס: אני מפרסם כבר תקופה, מעולם לא נחסמתי. אז סימן שהכל בסדר.

כפי שהסברתי בסעיפים הקודמים, מפרסם יכול לרוץ שנים עם תוכן מפר מדיניות ומפרסם אחר ייתפס כעבור שעה. המשותף לשניהם הוא ששניהם יחסמו בסוף.
לכן, המשפט הזה יכול להיאמר רק על ידי מי שלמד את המדיניות ויודע להימנע מהפרות מדיניות לפני שהפלטפורמה תזהה אותן אצלו.

מיתוס: יש לי כוונות טובות, אז הסיכוי שאפר את המדיניות לא גבוה

גם עם כוונות טובות ורצון טוב קיים סיכוי גבוה להפר את מדיניות הפרסום. כמו שעם כוונות טובות אי אפשר להביא תוצאות פרסום טובות ואי אפשר לבצע אופטימיזציה כך אי אפשר לפרסם בפייסבוק או באינסטגרם מבלי להכיר את מדיניות הפרסום. 

מיתוס: האלגוריתם לא מזהה הפרות מדיניות מסוימות, אז אני יכול לפרסם בצורה מסוימת ולהתחמק מחסימות.

  1. יכול להיות שהאלגוריתם דווקא כן זיהה את ההפרות והמפרסם צובר אותן עד לחסימה שלו. אולי הן לא מספיק אגרסיביות כדי להביא לחסימה אבל הן נצברות בחשבון של המפרסם ופוגעות לו בנכסים.
  2. יכול להיות שטכנית האלגוריתם לא זיהה את ההפרות, אך הוא יזהה אותן בסריקה הבאה שלו.
  3. יכול להיות שהאלגוריתם כרגע לא מזהה את ההפרות. אך האלגוריתם מתעדכן והוא נהיה חכם יותר מיום ליום. 

לכן בסיכום כולל, אנו ממליץ לפרסם אך ורק לפי מדיניות הפרסום של פייסבוק ואינסטגרם.

מאמר זה מבוסס על אלפי דפי נחיתה, חשבונות מודעות, מודעות ופאנלים שיווקיים בהם צפינו כסוכנות המסייעת לסוכנויות דיגיטל ופרסום אחרות לפרסם בפייסבוק בדרך הנכונה ובכך להשיג דירוג גבוה ולהימנע מחסימות.
כיום, ישנם המון מיתוסים לא נכונים ודיסאינפורמציות שמופצות ברשת. המיתוסים האלו מבלבלים מפרסמים, מובילים אותם לחשיבה מוטעית ולטעויות שבסופו של דבר עולות להם בתוצאות פרסום ובחסימות על ידי הפלטפורמה, אז אם פרסום בפייסבוק הוא המקצוע שלכם, כדאי שתקראו את המיתוסים הבאים ואת האמיתות המקצועיות בפרסום בפייסבוק.

להרשמה לניוזלטר שלנו בנושא מדיניות הפרסום של פייסבוק (מאמרים וסרטונים מקצועיים שלא מופיעים בבלוג - בלעדי לנרשמים לניוזלטר)

להצטרפות לדף הפייסבוק שלנו על מדיניות הפרסום של פייסבוק. (עדכונים, חדשות וכל שחשוב לדעת כדי למנוע חסימות ולהרוויח דירוג גבוה יותר מול הפלטפורמה)

תוכן עניינים

מאמרים נוספים

צ'אט בפייסבוק עם נציג תמיכה, כך תדעו אם האופציה נפתחה עבורכם כמפרסמים
כך תמנעו פריצה לפייסבוק ולחשבון הפרסום שלכם בפייסבוק ובאינסטגרם
הפוך, גוטה – זו הסיבה לחסימת חשבון פרסום בפייסבוק ובאינסטגרם
למה כשחוסמים אותי, לא אומרים לי על מה נחסמתי? מדיניות הפרסום של פייסבוק
המודעה נחסמה בפייסבוק? כל הסיבות האפשריות ומה ניתן לעשות כדי למנוע חסימות לאחר מכן

שאלות נפוצות

ניתן לקרוא מאמר מבוא כאן

אם מעולם לא למדתם את המדיניות לאורך ולרוחב על כל מאות סעיפיה. אתם מפרים אותה בסיכוי מאוד גבוה וכבר עכשיו יש מה לעשות כדי להציל את העסק שלכם ולהימנע מטעויות יקרות שיעלו בחסימות בהמשך הדרך.

הפרות מדיניות חוזרות, יכולות להוביל לפגיעה בתוצאות הפרסום ולחסימת המפרסם ונכסיו. 

אם מדובר בסוכנות פרסום או במפרסם שמנהל פרסום עבור מספר עסקים, הפרת מדיניות באחד העסקים יכולה לפגוע בשאר העסקים ובמפרסם עצמו.

כפי שהפלטפורמות יודעות להרחיק מפרסמים על הפרות מדיניות, כך הן יתגמלו את מי שמפרסם לפי החוקים, בין אם הוא סוכנות פרסום או מפרסם עצמאי.

לא, אנחנו סוכנות פרסום עצמאית.

שיתוף

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב email

השארת פרטים

לפתרון בעיות, ייעוץ והדרכות

White Collar - Intelligent Marketing דילוג לתוכן