המודעה נחסמה בפייסבוק? כל הסיבות האפשריות ומה ניתן לעשות כדי למנוע חסימות לאחר מכן

שיתוף:

תוכן עניינים

שיתוף

השארת פרטים

לפתרון בעיות, ייעוץ והדרכות

מפרסמים רבים, גדולים וקטנים, מנוסים וחדשים נתקלים במודעות חסומות. הנטייה הטבעית היא לערער על החסימה מתוך תקווה שמדובר בבאג של המערכת, או לחלופין להחליף את המודעה למודעה אחרת כדי להתקדם בפרסום או להתעלם מהחסימה.
הגישות האלו מסוכנת מאוד לחשבון המודעות ולביזנס ועלולות להוביל להשבתה או חסימה שלהן בהמשך הדרך. על אף מה שנהוג לחשוב, פייסבוק לא תבצע חסימה לא של מודעה ולא של חשבון מודעות ללא סיבה (ראינו אלפי חסימות כאלו ולרובן המוחלט הייתה סיבה) ולכן במקום לנסות לעקוף את החסימה או להתעלם ממנה, חשוב להבין מדוע המודעה נחסמה ומה ניתן לעשות בכדי למנוע חסימות לאחר מכן.

קצת רקע מקצועי על מדיניות הפרסום של פייסבוק?

מדיניות הפרסום של פייסבוק (עליה ניתן לקרוא בהרחבה כאן ) היא מסמך המכיל מאות חוקים ותתי חוקים. רוב סוכנויות הפרסום והדיגיטל וכן משרדי פרסום גדולים נעים סביב גיוס לקוחות והבאת תוצאות עסקיות עבור אותם לקוחו, אך מתעלמים כמעט לגמרי ממדיניות הפרסום של פייסבוק. ההתעלמות הזו מביאה למצב שבו רבים וטובים מפרים את המדיניות מבלי לדעת, מה שמוביל לאחר מכן לחסימות ולסנקציות שונות.

אם רוצים לפרסם מבלי להפר את מדיניות הפרסום ומבלי סנקציות וחסימות יש צורך בהכרה מאוד מעמיקה של מדיניות הפרסום של פייסבוק והתחשבות בסעיפי המדיניות משלבי המכירה ללקוח ועד ללחיצה על כפתור הפרסום של המודעה עצמה ולקחת בחשבון שבכל אחד מהשלבים האלו יכולות להתבצע הפרות מדיניות רבות.

חשוב להבין שללא הבנה מעמיקה של מדיניות הפרסום של פייסבוק והכרת כל הסעיפים ותתי הסעיפים שבה, הסיכוי להפר אותה עולה על הסיכוי שלא להפר אותה. מודעות או מסרים שנראים לנו טריוויאליים, חוקי ברזל בעולם הפרסום, כתיבת תוכן וקופירייטינג, שיטות מכירה ופרסום נפוצות שהן הלחם של מפרסמים רבים, יכולות להיות אסורות בתכלית האיסור בפייסבוק אורגני וממומן ולהוות את הסיבה לחסימה. 

האחריות על העלאת תוכן שאינו מפר את המדיניות של פייסבוק מאז ומעולם הייתה על המפרסם והוא אינו יכול לצפות או לסמוך על הפלטפורמה שתבצע את העבודה עבורו. בהרבה מהמקרים כשהפלטפורמה מזהה הפרות מדיניות מתמשכות היא חוסמת את החשבון המפרסם ללא התראה, ולכן זוהי אחריותו הבלעדית של המפרסם ללמוד את חוקי הפרסום מראש ולפרסם לפיהם לעצמו וללקוחות שלו.

לצערנו, אין דרישה בשוק לכותבי תוכן וקופירייטרים שמכירים את מדיניות הפרסום של פייסבוק, מעצבים גרפיים בוודאי שלא מכירים אותה וגם סוכנויות פרסום לא נתקלות בלקוחות שמבקשים שיבנו להם נכסים שאינם מפרים את מדיניות הפרסום.
כך יוצא שאתרים דפי נחיתה וקמפיינים נבנים מראש באופן שמפר את המדיניות ואותם נכסים יחסמו בהמשך. וחסימה היא לא הדבר הכי גרוע שיכול לקרות שכן חשבון מודעות וגם ביזנס מנג'ר נמדדים בין היתר על פי מספר המודעות החסומות שבהם. כלומר -מספר גבוה של מודעות חסומות או הפרות מדיניות יפגע בתוצאות הפרסום, יגביל את השימוש בנכסים, בתכונות של פייסבוק ואינסטגרם וגם עלול להוביל לחסימת ומחיקת נכסים. 

מדוע פייסבוק חוסמת מודעות ופוסטים?

מודעה לא נחסמת מיד לאחר שהעלתם אותה ולעיתים היא יכולה להיות באוויר זמן מה לפני שפייסבוק מזהה בה הפרה של המדיניות וחוסם אותה. לפעמים אותה מודעה משוכפלת באותו קמפיין תיחסם פעם אחת ובקמפיין אחר תמשיך לעבוד באופן רגיל. המשותף לכל חסימות המודעה הוא העובדה שכלי הבדיקה של פייסבוק זיהה הפרת מדיניות בחשבון שלכם וזה לא אומר שאין שם עוד הפרות מדיניות שהוא עוד לא זיהה.

הסיבות למודעה חסומה יכולות להיות:

  1.  המודעה מפרה את מדיניות הפרסום.
  2.  דף הנחיתה/אתר המקושר למודעה מפר את המדיניות.
  3. שילוב של שתי הסיבות הקודמות.
  4.  ביקורות שליליות של גולשים

חסימת המודעה היא בעצם דרכה של המערכת לומר לכם – אנחנו סבורים כי הפרת סעיף אחד או יותר של המדיניות ועכשיו תשנה את התוכן במודעה/אתר/דף נחיתה כדי שיתאים למדיניות שלנו.
מפרסם שחושב שזו טעות מוזמן לערער אך בשביל לערער יש להיות בטוחים שאכן המודעה עומדת בתנאים ובכדי להיות בטוחים בכך- יש לבדוק את מדיניות הפרסום ולוודא שאכן יש סיבה לערעור. אם מפרסם מערער על מודעה מבלי לבדוק את עצמו, או להכיר את המדיניות והמודעה ו/או דף הנחיתה אכן מפרים את המדיניות אותו מפרסם בעצם מבקש לגשת למשפט כשכל הראיות מצביעות נגדו. התנהגות כזו מובילה לחסימות חוזרות של מודעות לאחר מכן לסגירת חשבון מודעות ואף ביזנס מנג'ר. 

גם אם המפרסם בטוח שלא הפר את המדיניות לא מומלץ למהר ולערער שכן ערעור עם מודעה אחת תביא את הפלטפורמה לבדוק לעומק את כל המודעות ולהכניס את אותו המפרסם תחת זכוכית מגדלת ולהתחיל לבדוק אותו לעומק לאורך זמן. לכן חשוב מאוד לא לערער אם לא יודעים על מה מערערים ולמה קרתה החסימה.

מה אתה מציע לי לעשות כמפרסם/איש PPC?

אם ברור לנו שכדי להיות מפרסמים טובים אנחנו צריכים לדעת לכתוב מודעות, להעלות קמפיינים, לבצע אופטימיזציה ולבנות פאנלים מורכבים, אז מן הסתם שמדיניות הפרסום חייבת להילקח בכל שלב משלבי הפרסום ובניית הנכסים שלנו ושל הלקוחות שלנו. הנושא הוא כל כך מהותי ואי הכרה של מדיניות הפרסום של פייסבוק יכולה להוביל להשבתה תמידית של כל הפעילות של סוכנות הפרסום, מה שמוביל לפגיעה בהכנסות ובמוניטין שלנו בתחום הפרסום. 

מדיניות הפרסום היא לא משהו שאפשר לסכם ב 5, 10 או 100 טיפים. צריך ללמוד אותה ולהכיר אותה ממש ממש טוב. כך כשמגיעה התראה על חסימת מודעה, נוכל בסיכוי גבוה לדעת אם ישנה בעיה או לא ונדע להגיב בהתאם. יתרה מכך, הכרת המדיניות תמנע מאיתנו מראש מודעות חסומות ונדורג גבוה יותר מעל סוכנויות ומפרסמים אחרים.

לרוב, כשמתבצעת הפרת מדיניות, המפרסם מקבל התראה על הפרת מדיניות ולפעמים להתראה מתווסף סעיף מתוך המדיניות. מפרסמים לרוב נתפסים לסעיף ספציפי שהתקבל בהתראה ולא קוראים את המשך הסעיף. בסוף הסעיף מופיע לינק למדיניות הפרסום. מהיום והלאה ברגע שנחסמת לכם מודעה תזכרו שהמסר הוא – אנו סבורים שהפרת את המדיניות, הנה סעיף לדוגמא, או סעיף שאנחנו יודעים שהפרת, אבל באחריותך להכיר את המדיניות ולפרסם תוכן שמותאם למדיניות, זה מה שזיהינו כרגע. יכול להיות שיש לך עוד הפרות מדיניות. במילים אחרות, אפשר להסתכל על חסימה כעל אזהרה מהמערכת על כך שעל המפרסם ללמוד את המדיניות לעומק, אחרת, צפויות לו צרות בהמשך.

אם פייסבוק חסמו לכם את המודעה, חשוב שתדעו מה לעשות
חשוב לדעת מה לעשות כשמודעה נחסמת בפייסבוק. בחירות לא נכונות עלולות להביא לסנקציות וחסימת חשבונות פרסום.

להצטרפות לדף הפייסבוק שלנו על מדיניות הפרסום של פייסבוק. (עדכונים, חדשות וכל שחשוב לדעת כדי למנוע חסימות ולהרוויח דירוג גבוה יותר מול הפלטפורמה)

תוכן עניינים

מאמרים נוספים

אימות ביזנס – למה צריך את זה והאם אימות עסק מונע חסימות מפרסום?
חסימות מפרסום בשיווק דיגיטלי – מי חשוף אליהן ואיך תמנעו אותן
מהם הגורמים לחסימות מפרסום ברשתות החברתיות ובמנועי החיפוש?
מודעה ממומנת בפייסבוק או בגוגל נדחתה באופן פתאומי? משמעויות ומה כדאי לעשות
חסימת ביזנס מנג'ר – טיפים ממומחה למדיניות פרסום בדיגיטל ובפייסבוק

נשמח לעמוד לרשותכם - כאן יוצרים איתנו קשר

כל התשובות לכל השאלות

ניתן לקרוא מאמר מבוא כאן

כפי שהפלטפורמות יודעות להרחיק מפרסמים על הפרות מדיניות, כך הן יתגמלו את מי שמפרסם לפי החוקים, בין אם הוא סוכנות פרסום או מפרסם עצמאי.

הן יתנו למפרסם גישה לכלים חדשים, גישה לקהלים איכותיים ולהתרחבות עסקית בתוך הפלטפורמה. 

לא, אנחנו סוכנות ייעוץ ושיווק עצמאית עם מומחיות לתחומי מדיניות הפרסום ושיווק מותאם מדיניות.

הפרות מדיניות חוזרות, יכולות להוביל לפגיעה בתוצאות הפרסום ולחסימת המפרסם ונכסיו. 

אם מדובר בסוכנות פרסום או במפרסם שמנהל פרסום עבור מספר עסקים, הפרת מדיניות באחד העסקים יכולה לפגוע בשאר העסקים ובמפרסם עצמו.

אם מעולם לא למדתם את המדיניות לאורך ולרוחב על כל מאות סעיפיה. אתם מפרים אותה בסיכוי מאוד גבוה וכבר עכשיו יש מה לעשות כדי להציל את העסק שלכם ולהימנע מטעויות יקרות שיעלו בחסימות בהמשך הדרך.

דילוג לתוכן