חשבון המודעות נחסם? כך תחזרו לפעילות בהקדם וללא חסימות

שיתוף:

תוכן עניינים

שיתוף

השארת פרטים

לפתרון בעיות, ייעוץ והדרכות

מה עושים כשחשבון המודעות נחסם?

מה עשיתי לא נכון שגרם לחשבון המודעות שלי להחסם ללא התראה? את המשפט הזה אני שומע לא מעט. לרבים חשבון המודעות הוא כלי העבודה העיקרי. יש בו את כל הדאטה שצריך כדי להעלות קמפיינים, לרכוש לקוחות חדשים, לעקוב אחריהם, לייצר קהלים על בסיס הלקוחות ועוד.

חסימת חשבון מודעות משמעה פגיעה ביכולת הפרסום הממומן. חשוב לדעת כיצד להתנהל כשחשבון מודעות נחסם ולא להתפתות לקיצורי דרך או לטיפים של "כאלו שעבד להם" אלו יכולים להחריף את הבעיה בהמשך ולגרום להפסדים משמעותיים לעסק. אם לא תתייחסו לחסימה הזו ברצינות, היא עלולה להיות תקדים לחסימה חמורה יותר. לדוגמא, חסימה או הגבלה על הביזנס מנג׳ר או על הפרופילים המפרסמים.

הסיבה העיקרית לחסימת חשבונות מודעות

בואו נחשוב רגע ביחד, חשבונות מודעות מהווים נתח נכבד מההכנסות של פלטפורמות דיגיטליות. אז למה הן חוסמות אותו? כרשת חברתית גדולה ובעלת השפעה, פייסבוק מחויבת לדאוג למשתמשים שלה ולציית לחוקים ותקנות גלובאליים ומקומיים. לשם כך היא יצרה מסמך מדיניות מורכב ומפורט הכולל מאות סעיפים ותתי סעיפים המפרטים את תנאי השימוש והפרסום בפלטפורמה. את המדיניות הפלטפורמה אוכפת באמצעות סריקות תקופתיות ולכן החסימה של היום, יכולה לקרות בגלל הפרות המדיניות של אתמול, או אלו שבוצעו במשך שנה שלמה.

מבחינתה כל משתמש, בין אם מדובר בקונצרן ענק או יוזר פרטי צריך להכיר את המדיניות על כל כלליה ולפעול על פיה. כדאי לקחת בחשבון את העובדה שהכללים נוגעים לתוכן המתפרסם (אורגני וממומן) אך גם לאתרים אליהם מפנים המודעות. מדובר במאות כללים ותתי כללים מורכבים שנוגעים לכל המהלך השיווקי והעסקי וצריך מומחיות וניסיון בשביל להבין אותם, לדעת איפה הגבולות עוברים ולתרגם את זה לשיווק ופרסום מותאמי מדיניות פרסום.

טעות נפוצה היא "לנחש" את המדיניות. גישה שאומרת: אנחנו חברה לגיטימית ולכן אנחנו ככל הנראה מצייתים למדיניות.
אם נחסמתם, הסיבה הבסיסית והנפוצה לחסימה היא שהאלגוריתם זיהה אצלכם הפרות מדיניות. את זה צריך לתקן ולמנוע מלהופיע בעתיד.
במדיניות מאות סעיפים ובהתאם, לאורך תקופה יכולות להצטבר עשרות, מאות ואף אלפי הפרות מדיניות.

הסיבה העיקרית לחסימת חשבון מודעות היא בעיה שהאלגוריתם של הפלטפרומה זיהה אצלכם.
חסימת חשבון מודעות היא סימן להפרת מדיניות שהאלגוריתם זיהה אצלכם.

שימוש נכון ומותאם מדיניות בחשבון המודעות

ארגונים ואנשי מקצוע המפרסמים דרך קבע בחשבון המודעות אמורים להכיר את כללי המדיניות. אך מכיוון שהנושא נחשב בעיני רבים ל"חור שחור" רוב השוק, נכון לכתיבת שורות האלו, לא מכיר את הניואנסים הקטנים של המדיניות ומכאן הדרך לחסימה היא עניין של זמן.

שימוש מותאם מדיניות בחשבון המודעות ובמודעות שמעלים אליו דורש לעיתים לצאת מ״איזור הנוחות״. חשיבה על קופי מושחז אך יחד עם זאת תואם לכללים. לכן, עוד לפני שמגיעים למצב של חסימה בחשבון המודעות חשוב לשים לב לנורות אדומות.  כאשר מודעות מתחילות להיפסל למשל זו בדיוק הנקודה בה מומלץ לערוך בדק בית. בשלב הזה תתקבל הודעה גנרית המציינת כי בוצעה הפרה, אך ללא כל מידע על סוג ההפרה או מאפייניה. כעת, יש לבצע בדיקה מעמיקה במיוחד, גם ברמת התוכן והקישורים אליהם מפנה המודעה. רק כאשר כל המערך טופל ביסודיות ניתן להגיש בקשה לבדיקה חוזרת של המודעה.

חסימה בחשבון המודעות מה מסוכן לעשות?

חסימת חשבון מודעות היא אחת החסימות השכיחות. במרבית המקרים חשבון מודעות נחסם כאשר חלו מספר הפרות לאורך הדרך או שבוצעה הפרה משמעותית. הפעולה שמרבית בעלי עסקים/מפרסמים עושים באופן אוטומטי היא להגיש ערעור על החסימה. אפשר להבין זאת, בסופו של דבר המטרה העיקרית שלהם היא להחזיר את המצב לקדמותו במהירות ולהמשיך לפרסם. 

בנקודה הזו אני רוצה להתעכב כי היא מאד משמעותית. הגשת ערעור על חסימת חשבון מודעות, ללא סריקה מקיפה של הפעילות והבנת הסיבות לחסימה, עלולה להוביל לנזק כבד יותר ולהחרפת החסימות ובהתאם הנזק בהמשך. שכן, החשבון מלכתחילה לא נחסם סתם (האלגוריתם זיהה בעיות).

לאחר הערעור החשבון יכול לחזור לפעילות וגם תופיע הודעה שתוכנה מכיל התנצלות מסוימת על החסימה. האם זה מעיד על כך שהחשבון מתנהל תקין? לא בהכרח, כי אחרת לא הייתה חסימה.
גם במקרים בהם הערעור מתקבל והחשבון חוזר לפעילות, אם לא מתקנים את מה שגרם לחסימה, חסימה משמעותית יותר עלולה להופיע שוב ולא מכל החסימות ניתן לצאת ללא נזק משמעותי.
להגיש ערעור רק על סמך תחושת בטן והנחה שאתם מצייתים לכל כללי המדינות, משמעו להסתכן ולסכן את הנוכחות הדיגיטלית שלכם באותה פלטורמה.

טקטיקה נפוצה ומסוכנת לא פחות היא פתיחת חשבון מודעות חדש או "השאלת" חשבון מודעות מצד ג'.
במילים אחרות – הפלטפורמה אמרה לכם שיש לכם בעיה, ואתם בחרתם להתעלם מהבעיה ולעקוף אותה.
מדובר בהפרה חמורה ובהתאם העונשים/סנקציות שהיא תגרור אחריה.
אל תפתחו חשבונות חדשים כתגובה לחסימות.

מה לא לעשות כשחשבון המודעות נחסם
טעויות מסוכנות נפוצות:
1. פתיחת חשבונות מודעות חדשים.
2. הגשת ערעור על סמך תחושת בטן.
3. להניח שאינכם מפרים את המדיניות.

מה אני ממליץ לעשות כשחשבון המודעות נחסם

פתרון השורש לבעית החסימה הוא פתרון להפרות המדיניות. הוא מה שיעלה את הסיכויים שהחסימה תשתחרר ומה שיגרום לחשבון המודעות שלכם להתנהל ולייצר תוצאות באופן תקין. לכן יש צורך לטפל בשורש הבעיה ורק לאחר מכן להגיש את הערעור. בתוך הערעור יש אפשרות לציין את כל הסריקות שבוצעו וכן את הפעולות שננקטו כדי לתקן את ההפרה. מכאן ואילך יש להתאים את הפעילות למדיניות הפרסום. חשוב להתנהל בצעדים מחושבים ולשלב טקטיקות של פרסום מותאם מדיניות כדי להחזיר את החשבון לדירוג גבוה.

רוצים לדעת מה זה אומר ואיך עושים את זה בדרך הנכונה ביותר? אני מלווה עסקים רבים יד ביד ביצירת פעילות שיווקית תואמות מדיניות פרסום. הידע הרב והניסיון שצברתי מאפשרים לי להבין את ההשלכות העתידיות של כל פעולה בחשבון. בכך, אני מסייע למפרסמים וחברות להתנהל עם חשבון פרסום יעיל, בטוח, יציב ומניב.

להצטרפות לדף הפייסבוק שלנו על מדיניות הפרסום של פייסבוק. (עדכונים, חדשות וכל שחשוב לדעת כדי למנוע חסימות ולהרוויח דירוג גבוה יותר מול הפלטפורמה)

תוכן עניינים

מאמרים נוספים

אימות ביזנס – למה צריך את זה והאם אימות עסק מונע חסימות מפרסום?
חסימות מפרסום בשיווק דיגיטלי – מי חשוף אליהן ואיך תמנעו אותן
מהם הגורמים לחסימות מפרסום ברשתות החברתיות ובמנועי החיפוש?
מודעה ממומנת בפייסבוק או בגוגל נדחתה באופן פתאומי? משמעויות ומה כדאי לעשות
חסימת ביזנס מנג'ר – טיפים ממומחה למדיניות פרסום בדיגיטל ובפייסבוק

נשמח לעמוד לרשותכם - כאן יוצרים איתנו קשר

כל התשובות לכל השאלות

ניתן לקרוא מאמר מבוא כאן

כפי שהפלטפורמות יודעות להרחיק מפרסמים על הפרות מדיניות, כך הן יתגמלו את מי שמפרסם לפי החוקים, בין אם הוא סוכנות פרסום או מפרסם עצמאי.

הן יתנו למפרסם גישה לכלים חדשים, גישה לקהלים איכותיים ולהתרחבות עסקית בתוך הפלטפורמה. 

לא, אנחנו סוכנות ייעוץ ושיווק עצמאית עם מומחיות לתחומי מדיניות הפרסום ושיווק מותאם מדיניות.

הפרות מדיניות חוזרות, יכולות להוביל לפגיעה בתוצאות הפרסום ולחסימת המפרסם ונכסיו. 

אם מדובר בסוכנות פרסום או במפרסם שמנהל פרסום עבור מספר עסקים, הפרת מדיניות באחד העסקים יכולה לפגוע בשאר העסקים ובמפרסם עצמו.

אם מעולם לא למדתם את המדיניות לאורך ולרוחב על כל מאות סעיפיה. אתם מפרים אותה בסיכוי מאוד גבוה וכבר עכשיו יש מה לעשות כדי להציל את העסק שלכם ולהימנע מטעויות יקרות שיעלו בחסימות בהמשך הדרך.

דילוג לתוכן