נחסם לי הדף מה לעשות? מישהו יודע איך מחזירים לפעילות דף חסום? לאחרונה צצות תלונות רבות של בעלי עסקים ומפרסמים על הודעת חסימה מפרסום בדף העסקי. החסימות מתבצעות ללא התראה מוקדמת, ומבלי שבעלי הדף מבין את הסיבה לכך. כשמדובר בעמוד עסקי, מעבר לעוגמת הנפש, מדובר בפגיעה כלכלית משמעותית. כיוון שחסימת עמוד עסקי סוגרת את האפשרות לפרסם ולקדם את העסק באופן ממומן.
בנוסף לחסימה הגלויה מפרסום, כשהדף העסקי נחסם החשיפה לדף ולנכסים המקושרים אליו יכולה להיפגע משמעותית באופן מיידי או בחודשים שלאחר החסימה. ובנוסף, חסימות נוספות יכולות להופיע על הפרופיל, על הביזנס מנג'ר, חשבון המודעות ועוד. הנחמה היא שגם לכך יש פתרונות. חשוב לדעת כיצד להתנהל באופן שוטף כדי שלא תגיע החסימה, אך גם מאוד חשוב לדעת מה לעשות או יותר נכון מה לא לעשות כשהיא מתרחשת ועל כך נרחיב בהמשך.
מה הן הסיבות לחסימת הדף העסקי?
אי ציות למדיניות של פייסבוק היא הסיבה העיקרית בגינה דפים נחסמים. תחת המטריה של מדיניות פייסבוק ישנם מאות חוקים וכללים המסדירים את הפעילות השוטפת. החל מכללי הפרסום של הפוסטים ועד הדרך בה מותר לפנות ללקוחות דרך ההודעות. לא חייבים לפרסם תוכן בוטה או מוצר לא חוקי כדי להחסם, לדוגמא: ניסוח לא נכון, קישור לאתר שלא מציית למדיניות, או פרסום מוצר שאינו מזוהה עם הפעילות העסקית יכולים להוות הפרה. במאמר הזה תוכלו לקרוא דוגמאות על הסיבות לחסימה בהרחבה.
איך מונעים חסימה של דפים עסקיים?
ההיגיון הבריא אומר שאף אחד לא עובר על הכללים ביודעין, אך ״אי ידיעת החוק אינה פוטרת מענישה״. דהיינו, הדרך היחידה להימנע מחסימה היא לתכנן ולהעלות את התוכן בצורה תקינה ומותאמת מדיניות הפרסום. אחת לתקופה הפלטפורמה תבדוק באמצעות הכלים שלה האם התוכן שהועלה תואם לכללי מדיניות הפרסום שלה. במידה ותימצא אי התאמה של התוכן שהועלה לבין כללי המדיניות, תופיע חסימה. המטרה של אכיפה זאת היא בין היתר להבטיח שימוש הוגן עבור כלל המשתתפים בפלטפורמה.
כאשר שמים לב ל״נורות אדומות״, ניתן להימנע מחסימה מוחלטת, מירידה בחשיפה של הדף, משיבושים בפעילות ומאי יכולת לנהל אספקטים מסוימים בדף (Shadow Ban). שיבושים בפעילות השוטפת מעידים על הפרת מדיניות. לדוגמא ירידה בחשיפה ללא סיבה, חסימה של חלק מהמודעות, ירידה באפקטיביות של הפרסום, חסימה של חשבון המודעות ועוד.
חסמו לי את הדף העסקי איך ממשיכים מכאן?
בשלב הזה חשוב לפעול בשיקול דעת. האינסטינקט הראשוני של הרבה משתמשים הוא להגיש ערעור על החסימה. ככלל, לא נכון לעשות את הצעד הזה באופן מיידי. קודם לכן, יש לערוך בירור מעמיק ולאפיין את ההפרות בגינן נחסם החשבון, ורק לאחר מכן לשקול את הצעד הבא. כאשר החסימה משמעותית יהיו כאלו שימהרו לפתוח דף חדש. הצעד הזה לא מומלץ בכלל, כיוון שהאלגוריתם של פייסבוק מזהה את הניסיון במוקדם או במאוחר ומעבר לחסימה על הדף החדש, עונשים כל הניסיון לעקוף את החסימה עלולים לצוץ. במאמר הזה תוכלו לקרוא עוד על נושא הערעורים על חסימות מפרסום בפלטפורמה.
אז נכון, לא קל לעבוד לפי כללים כל כך מחייבים. אך כשמדובר באחת הפלטפורמות המשמעותיות ביותר לפרסום כיום אין דרך אחרת. חשוב לשקול את הצעדים, להבין את ההשלכות שלהם ולצעוד יד ביד עם כללי המדיניות המחייבים.
רוצים לדעת יותר על פתרון חסימה לדף עסקי ולניהול דף תואם מדיניות? אני מלווה עסקים ליצירת פעילות שיווקית נכונה בדיגיטל. הידע והניסיון שצברתי מאפשרים לי לסייע למפרסמים ועסקים רבים לפרסם בהתאם לכל חוקי הפלטפורמה.